Publicerat Juli 11, 200917 yr Supersuddigt (dåligt ljus + mobilkamera). Helt OK träffbild för att komma med mig. Skjuten med SAKON. Ska även testa de andra kulorna (Winchester SP och Lapua FMJ 55gr) och se om det blir lika bra som detta =) Ser bra ut!
Publicerat Juli 11, 200917 yr Sköt in nya kikaren på min LTR häromdagen, fick dessa 3- och 5-skottare med Jaktmatch .308: Notera mina grymma "tavlor", blanka spelkort med klisterlapp på. Har precis satt tändhattar i mina första handladdade skott, ska bli intressant att se hur rätt handladdning presterar också så småningom.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Gud va skönt! Var ute igår kväll och sköt med LTR:en, ( som förövrigt var väldigt nära att bytas bort innan nämnda skjutsession...) och fick till en riktigt fin femskottare på 11.56 cc, 100 meter liggande. Hade laddat upp början på en stege, började på 40 grs N 140 och stegade 0.5 i varje femskottsgrupp. Kulan är en 168 grs SMK. 40, 40.5 och 41 visade faktiskt bra potential de med, men på 41.5 fick jag till det. Nu återsår bara att skjuta några grupper till med samma laddvikt och se om det var tur eller inte. Tyvärr blev det för mörkt för att krongrafera, men med ledning av de tidigare laddningarna borde farten vara ung. 730 m/s. Inget att skryta med men precisionen är viktigare för mig. Lägger in en bild senare. Tills vidare kan Axl intyga att det stämmer. Om än motvilligt! Att bössan började skjuta bättre än tidigare kan bero på flera orsaker. 1. Jag bäddade den några dagar innan detta skytte. 2. Byte av kula 3. Byte av krut Tyvärr vet jag inte vilket, det kan vara en kombination också, men jag skiter i vilket. Det känns bara bra att få ett "kvitto" på att det funkar. Mycket roligt att traska fram och se ETT hål på tavlan, hyfsat runt och fint dessutom. Mvh Magnus.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Christian! Kulorna är uppenbarligen guld, vill ha mer.... Lars! Du skulle haft stryk. Kan man inte få känna sig nöjd en enda gång utan att du visar upp dina dräpare?
Publicerat Juli 11, 200917 yr Lars! Du skulle haft stryk. Kan man inte få känna sig nöjd en enda gång utan att du visar upp dina dräpare? Nix du är som en ettrig terrier och jag har tagit på mig att fostra dig
Publicerat Juli 11, 200917 yr lägger in en kompis träffbild på 1000 yards han är medlem på detta forum men postar mest på robsoft han gillar inte att skryta men nu skryter jag åt honom . det var en riktigt bra dag när vi sköt ganska stark vind men inga byar alls så bilderna blev bra för oss båda men denna träffbild under inskjutningen (därav satt den i kanten på tavlan) var helt klart bäst. jag håller för träffarna från en annan serie.
Publicerat Juli 11, 200917 yr Hejsan ! jösse på plats! en ide ta 4tavlor sätt fast dem brevid varann,skjut 1 skott i varje tavla ta dem loss och lägg tavlorna på varann och försök att mäta träff bilden ,tror faktiskt att fler kommer att skjuta tätare serier!!??..själv mäter jag från träffbildensytterkant och drav av motsvarande mm calibern jag skjuter med ex 7,62mm.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare Va bra - nu verkar det som fler blivit peppade på att ta sig till banan - det är ju en bra sysselsättning på semestern! Själv skall jag ladda och panga på banan lite nästa vecka, så jag hoppas återkomma.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Hejsan ! jösse på plats! en ide ta 4tavlor sätt fast dem brevid varann,skjut 1 skott i varje tavla ta dem loss och lägg tavlorna på varann och försök att mäta träff bilden ,tror faktiskt att fler kommer att skjuta tätare serier!!??..själv mäter jag från träffbildensytterkant och drav av motsvarande mm calibern jag skjuter med ex 7,62mm. En kula i kaliber .30 är 7,82 mm i diameter / Jourhavande messerschmitt
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare En kula i kaliber .30 är 7,82 mm i diameter / Jourhavande messerschmitt Det finns ju mkt annat roligt i det avseendet - en 6,5x55 är ju 6,72 mm, .404 Jeffrey är .423 osv. Bommått respektive räffelmått!
Publicerat Juli 13, 200917 yr ni grabbar skjuter lika tätt på 500 meter som ja skjuter på 50 meter Ska försöka få till nå fina träffbilder nu i veckan jag med! Vet ju iaf att min t3 varmint presterar bättre än vad ja har kapacitet till
Publicerat Juli 13, 200917 yr Författare 6 Pärlor Bettan Mvh. Den träffbilden va fin du - vad är det för bössa?
Publicerat Juli 13, 200917 yr Flex, jag får börja med att gratulera till fina träffbilder. Både denna och de du tidigare visat upp, det verkar som att du hamnat rätt med bössan Däremot är jag lite nyfiken på i vilken heminredningstidning du fått inspirationen till att drapera uteplatsen i camonät? Henrik
Publicerat Juli 13, 200917 yr Flex,jag får börja med att gratulera till fina träffbilder. Både denna och de du tidigare visat upp, det verkar som att du hamnat rätt med bössan Däremot är jag lite nyfiken på i vilken heminredningstidning du fått inspirationen till att drapera uteplatsen i camonät? Henrik Soldier of Fortune - Desperate Housewife Edition
Publicerat Juli 13, 200917 yr mbbohman Tur man inte heter räv nere hos Flex Bara om dom är stilla o man kan hålla pulsen i styr Den träffbilden va fin du - vad är det för bössa? Det är en Remington Sps Varming som är bäddad o ligger gött i en Manner stock Mvh.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Flex,jag får börja med att gratulera till fina träffbilder. Både denna och de du tidigare visat upp, det verkar som att du hamnat rätt med bössan Däremot är jag lite nyfiken på i vilken heminredningstidning du fått inspirationen till att drapera uteplatsen i camonät? Henrik Tack så mycket Henrik jag är så fruktansvärt nöjd med bössan skjuter som en dröm o Manner stocken du hjälpte mig med o få hem är jag så j...a nöjd med tackar igen He he det är en gångväg utan för o jag gillar inte när folk glor in när man fikar o äter Kapten Krok Soldier of Fortune - Desperate Housewife Edition :D Mvh.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Var iväg och testade skjuta på 300 metersvallen för första gången. Sköt 4 serier och den sista är iaf jag nöjd med. Blåste en del så man fick gissa lite när man skulle trycka av men av bilden att döma chansade jag rätt okej. 75 mm c-c Tikka M65 Continental 6.5x55 toppad med en Meopta 3-12x50, sköt med vanliga Norma Jaktmatch. Stödet jag använde va ett Harris 9-13" och handen under kolven som beanbag Skruvade inget på kikaren utan höll i toppen på det svarta på tavlan.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Var iväg och testade skjuta på 300 metersvallen för första gången. Sköt 4 serier och den sista är iaf jag nöjd med. Blåste en del så man fick gissa lite när man skulle trycka av men av bilden att döma chansade jag rätt okej. 75 mm c-c Tikka M65 Continental 6.5x55 toppad med en Meopta 3-12x50, sköt med vanliga Norma Jaktmatch. Stödet jag använde va ett Harris 9-13" och handen under kolven som beanbag Skruvade inget på kikaren utan höll i toppen på det svarta på tavlan. Snyygt mbbohman Mvh.
Publicerat Juli 13, 200917 yr Sweet! Optimerad ammunition skulle nog göra det ännu trevligare Erbjöds att testa en av de andras Scenarbulor men de gick trögt att kamra så jag vågade inte testa. Är alldeles för kass för att hålla på och grejja med hemmaladdat hit och hemmaladdat dit. En bra dag med mindre vind och en beanbag så tror jag att 50 mm inte är omöjligt. Vilket i mina ögon är klart godkänt för riggen och mig. Ni andra lirar ju i en helt annan division
Publicerat Juli 13, 200917 yr Ni andra lirar ju i en helt annan division Snicksnack! Vi skjuter inte med Jaktmatch Men det duger ju fint till att panga ballonger på 300 meter