Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träffbilder

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jag tog ett besök till på skjutbanan med min gamla Fiberclass - nu med lite fabriksammunition från Sako. Jag sköt 3 skott med vardera sorten på 80m och här är resultatet.Nu får jag svårt att välja...

post-140-1241548985_thumb.jpg

post-140-1241548996_thumb.jpg

• Svar 519
  • Visningar 115,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sköt denna på White head cup i dag. Pga nytt stöd började jag skakigt men det blev bättre efter varje serie ju mer jag började se stödets små egenheter. Blev trea så det får man vara nöjd med.

• Mr Fiberclass
    Mr Fiberclass

Hej! Jag bytte till mig en gammal begagnad drilling (Merkel Lützen 20/7x57R) i vintras som har varit på hakmontage hos Leif Eliasson i Sollebrunn. Jag fick bössan nu efter semestern och kom ut på

• Christian N
    Christian N

Har tankat ner subMOA, men det är deprimerande när man skjuter som en kratta, 60 meter, vinden från kl 4, 6-10 m/s 5x10 siffran är 21 mm så då inser man hur illa det är. sköt innan detta någ

Posted Images

Publicerat

Hälsningar till alla!

Jag är ny till forumet, fick en liten vink på annat håll. Jag är inte precis nybörjare med vapen, men ny till långhålls skytte. En kompis, eller rättare sagt hans gevär, frälste mig till denna hobby... :lol:

Vapnet är ett handbygge av Finlands 2 högt värderade vapensmeder och laddningen har jag ingen susning av.. Kalibern är .338 LM och kikaret på bössan är en S&B. I den bifogade bilden kan ni se mina 2 första (alltså absolut första!) skott på 500 meter! Tidigare har jag inte skjutit på över 300 meter..

Gissa vem som nu letar efter ett bra gevär i kaliber .338 Lapua Magnum med en Schmidt & Bender ovanpå.. ;)

post-3748-1242064474_thumb.jpg post-3748-1242066156_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Sako och särskilt TRG är ju inte fel, vilket detta visar (tillsammans med mild/stadig vind...)!

Publicerat
Sako och särskilt TRG är ju inte fel, vilket detta visar (tillsammans med mild/stadig vind...)!

Är väl ingen TRG det där :P

Publicerat
  • Författare

Jag tog det för givet när jag såg träffbilden! Vad är det då?

Publicerat

Det står i texten att vapnet är ett "handbygge". Kollar du bara på bilderna? :D

Publicerat

Aha! En TRG wannabe... :wub:

Mikael

Publicerat
Aha! En TRG wannabe... :wub:

Mikael

SAKO är nog mer "Erkki Mäkinen, Jyri Jalonen och Antero Lauronen " wannabees.. :D Det är några av Finlands mest uppskattade vapensmeder! Gubbarna har byggt vapnet på bilden.. Mäkinen har gjort pipan, Jalonen resten av "järnet" och Lauronen stocken. Vapnets träffsäkerhet överstiger TRG med råga...

Det finns en liten video snutt om dagen (och nämnda skott!!) i fråga och det var mer än måttligt med vind.. ;)

• 1 month later...
Publicerat

Hej!

Gjorde en ladstega med Nosler BT 55 grains, Lapua hylsen, CCI 400 hätter och Norma 201. Två serier om 3 skott pr steg/100 meter. Mitt val ble denna ladning :)

post-3974-1247143382_thumb.jpg

post-3974-1247143415_thumb.jpg

Vapen? Sako - såklart! Sako L461 Vixen kaliber .223 rem med Zeiss Conquest 3½-10x44 i Sako stålmontage.

vh Lars

Publicerat
  • Författare

Det var på tiden att någon tog sig till skjutbanan och testade lite laddningar! Skall själv testa min kära frus nya .222:a snart...

Publicerat

Inte mycket att skriva hem om gentligen men måste ju bidra med nåt.

5 skott på 80 meter med min Krico Lightsporter och Yellow Jacket. 3:e skottet klantade jag till det när jag tryckte av, det är det som sitter high above :P Rätt hyggligt för att vara en 22 long tycker jag. Tavlan är en vanlig tioringad luftgevärstavla, det svarta är 30 mm i diameter.

post-269-1247151906_thumb.jpg

Här sköt jag tre skott (de just ovanför klisterlappen) med kompisens Tikka M65 Continental 6.5x55 när vi testsköt den i tunneln under Kjells Vapen. Norma Vulkan. De tre skotten som sitter över sköt gubben som monterade kikaren åt oss.

post-269-1247151918_thumb.jpg

Imorron om vädret tillåter så kanske jag kan bidra med årets största träffbild på 300 meter :)

Publicerat

TRG:n med Norma DL 168:or från i förrgår.

post-296-1247160312_thumb.jpg

Publicerat

Imponerande! Byt aldrig bort den bössan.

Publicerat
Imponerande! Byt aldrig bort den bössan.

Dra bort några avfyrningsfel så blir det kanske nåt att skriva hem om ^_^

Vad gäller bortbytande så har jag slutat upp att lova såna saker ^_^

Publicerat

^_^^_^:o

CC 12-14 mm?

Publicerat
CC 12-14 mm?

Ungefär så ja.

Publicerat
Dra bort några avfyrningsfel så blir det kanske nåt att skriva hem om ^_^

Vad gäller bortbytande så har jag slutat upp att lova såna saker ^_^

OK, sälj den till mig innan du talar om för någon annan att du vill dumpa den.

Publicerat
OK, sälj den till mig innan du talar om för någon annan att du vill dumpa den.

Skulle tro att alla TRG skjuter så här, så det finns ingen anledning att vänta på min.

Publicerat
Skulle tro att alla TRG skjuter så här, så det finns ingen anledning att vänta på min.

Varför inte? I skick som ny, maxh 100 skott avlossade. Är det inte då du brukar byta? ^_^

Publicerat

Åååh va jag har saknat det här forumet ^_^

Publicerat

nu tänkte jag fråga lite här. om någon möjligen har en winchester m70 med kort låda i kaliber 222 rem, har du/ni eventuellt lust o lägga upp lite bilder vad bössan gör på 100-200 meter så man har lite o drömma sig bort tills nästa vecka ^_^

hade varit trevligt o se vad man kanske kan förvänta sig iaf av bössan ( inte av skytten ännu iaf )

mvh//Marcus.

btw fina träffbilder för övrigt för er alla!

Publicerat
Åååh va jag har saknat det här forumet :D

Hahaha =) Hur lång onlinetid tog det? ^_^

Publicerat
Åååh va jag har saknat det här forumet :D

Vi har saknat dig också ^_^

Publicerat

Instabilt träffläge köp en Remington så löser det sig ^_^

Allvarligt riktigt snyggt och även jag har saknat dig

Publicerat
Instabilt träffläge köp en Remington så löser det sig :D

Mellan första serien från vänster och de andra två så höjde jag ett knäpp (1 cm på 100 m) :lol:

Men jag höll oxå lite annorlunda i bössan...

Yök! Orkar inte skriva mer förklaringar vilka kan tolkas som att "om inte det och det hade hänt så hade jag skjutit hål i hål" ^_^