Publicerat Maj 5, 200916 yr Författare Jag tog ett besök till på skjutbanan med min gamla Fiberclass - nu med lite fabriksammunition från Sako. Jag sköt 3 skott med vardera sorten på 80m och här är resultatet.Nu får jag svårt att välja...
Publicerat Maj 11, 200916 yr Hälsningar till alla! Jag är ny till forumet, fick en liten vink på annat håll. Jag är inte precis nybörjare med vapen, men ny till långhålls skytte. En kompis, eller rättare sagt hans gevär, frälste mig till denna hobby... Vapnet är ett handbygge av Finlands 2 högt värderade vapensmeder och laddningen har jag ingen susning av.. Kalibern är .338 LM och kikaret på bössan är en S&B. I den bifogade bilden kan ni se mina 2 första (alltså absolut första!) skott på 500 meter! Tidigare har jag inte skjutit på över 300 meter.. Gissa vem som nu letar efter ett bra gevär i kaliber .338 Lapua Magnum med en Schmidt & Bender ovanpå..
Publicerat Maj 12, 200916 yr Författare Sako och särskilt TRG är ju inte fel, vilket detta visar (tillsammans med mild/stadig vind...)!
Publicerat Maj 12, 200916 yr Sako och särskilt TRG är ju inte fel, vilket detta visar (tillsammans med mild/stadig vind...)! Är väl ingen TRG det där
Publicerat Maj 13, 200916 yr Författare Jag tog det för givet när jag såg träffbilden! Vad är det då?
Publicerat Maj 13, 200916 yr Det står i texten att vapnet är ett "handbygge". Kollar du bara på bilderna?
Publicerat Maj 13, 200916 yr Aha! En TRG wannabe... Mikael SAKO är nog mer "Erkki Mäkinen, Jyri Jalonen och Antero Lauronen " wannabees.. Det är några av Finlands mest uppskattade vapensmeder! Gubbarna har byggt vapnet på bilden.. Mäkinen har gjort pipan, Jalonen resten av "järnet" och Lauronen stocken. Vapnets träffsäkerhet överstiger TRG med råga... Det finns en liten video snutt om dagen (och nämnda skott!!) i fråga och det var mer än måttligt med vind..
Publicerat Juli 9, 200916 yr Hej! Gjorde en ladstega med Nosler BT 55 grains, Lapua hylsen, CCI 400 hätter och Norma 201. Två serier om 3 skott pr steg/100 meter. Mitt val ble denna ladning Vapen? Sako - såklart! Sako L461 Vixen kaliber .223 rem med Zeiss Conquest 3½-10x44 i Sako stålmontage. vh Lars
Publicerat Juli 9, 200916 yr Författare Det var på tiden att någon tog sig till skjutbanan och testade lite laddningar! Skall själv testa min kära frus nya .222:a snart...
Publicerat Juli 9, 200916 yr Inte mycket att skriva hem om gentligen men måste ju bidra med nåt. 5 skott på 80 meter med min Krico Lightsporter och Yellow Jacket. 3:e skottet klantade jag till det när jag tryckte av, det är det som sitter high above Rätt hyggligt för att vara en 22 long tycker jag. Tavlan är en vanlig tioringad luftgevärstavla, det svarta är 30 mm i diameter. Här sköt jag tre skott (de just ovanför klisterlappen) med kompisens Tikka M65 Continental 6.5x55 när vi testsköt den i tunneln under Kjells Vapen. Norma Vulkan. De tre skotten som sitter över sköt gubben som monterade kikaren åt oss. Imorron om vädret tillåter så kanske jag kan bidra med årets största träffbild på 300 meter
Publicerat Juli 9, 200916 yr TRG:n med Norma DL 168:or från i förrgår. Imponerande! Byt aldrig bort den bössan.
Publicerat Juli 9, 200916 yr Imponerande! Byt aldrig bort den bössan. Dra bort några avfyrningsfel så blir det kanske nåt att skriva hem om Vad gäller bortbytande så har jag slutat upp att lova såna saker
Publicerat Juli 9, 200916 yr Dra bort några avfyrningsfel så blir det kanske nåt att skriva hem om Vad gäller bortbytande så har jag slutat upp att lova såna saker OK, sälj den till mig innan du talar om för någon annan att du vill dumpa den.
Publicerat Juli 9, 200916 yr OK, sälj den till mig innan du talar om för någon annan att du vill dumpa den. Skulle tro att alla TRG skjuter så här, så det finns ingen anledning att vänta på min.
Publicerat Juli 9, 200916 yr Skulle tro att alla TRG skjuter så här, så det finns ingen anledning att vänta på min. Varför inte? I skick som ny, maxh 100 skott avlossade. Är det inte då du brukar byta?
Publicerat Juli 9, 200916 yr nu tänkte jag fråga lite här. om någon möjligen har en winchester m70 med kort låda i kaliber 222 rem, har du/ni eventuellt lust o lägga upp lite bilder vad bössan gör på 100-200 meter så man har lite o drömma sig bort tills nästa vecka hade varit trevligt o se vad man kanske kan förvänta sig iaf av bössan ( inte av skytten ännu iaf ) mvh//Marcus. btw fina träffbilder för övrigt för er alla!
Publicerat Juli 9, 200916 yr Åååh va jag har saknat det här forumet Hahaha =) Hur lång onlinetid tog det?
Publicerat Juli 9, 200916 yr TRG:n med Norma DL 168:or från i förrgår. Instabilt träffläge köp en Remington så löser det sig Allvarligt riktigt snyggt och även jag har saknat dig
Publicerat Juli 9, 200916 yr Instabilt träffläge köp en Remington så löser det sig Mellan första serien från vänster och de andra två så höjde jag ett knäpp (1 cm på 100 m) Men jag höll oxå lite annorlunda i bössan... Yök! Orkar inte skriva mer förklaringar vilka kan tolkas som att "om inte det och det hade hänt så hade jag skjutit hål i hål"