Publicerat Juli 29, 201015 yr Barn utgör också en del av dieten:http://allehanda.se/start/inrikes/1.221356...t-tioarings-fot Tragisk händelse. /L Jo men petar man in en fot till en varg så får man banne mig skylla sig själv! Är huvudet dumt får kroppen lida...
Publicerat Juli 29, 201015 yr Absolut, men tydligen hade 10-åringen inte förstånd nog att motstå detta av någon anledning. Skulle tro att vargarna i det hägnet är vana att få äta av allt som kommer innanför stängslet... /L
Publicerat Juli 29, 201015 yr Flickan kanske bara snubblade till och råkade få in foten innanför stängslet./ Leif Silbersky
Publicerat Juli 30, 201015 yr Barn utgör också en del av dieten:http://allehanda.se/start/inrikes/1.221356...t-tioarings-fot Tragisk händelse. /L Liiite OT men okej... Ja, tragiskt att föräldrarna inte har bättre koll på en så korkad unge - typ... Men det går inte att madrassera verkligheten och vargen är ett rovdjur. Det är inte nyttigt att stoppa in fingrarna till en kobra, tiger eller björn heller! Såg på framsidan av senaste numret av tidningen "Utemagasinet" att vargar lockar turister till Bergslagen. Kan ju inte vara helt tokigt.
Publicerat Juli 31, 201015 yr Absolut, men tydligen hade 10-åringen inte förstånd nog att motstå detta av någon anledning.Skulle tro att vargarna i det hägnet är vana att få äta av allt som kommer innanför stängslet... /L Jag är helt övertygad om att personalen kan ledigt gå in och utfodra utan att utsättas för fara. Men ett finger eller en fot innanför stängslet kan nog vara intressant.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Nu har de klippt en kalv.. http://norrteljetidning.se/nyheter/1.911066-varg-dodade-kalv Lite trist för det har varit rätt lugnt men nu lär det väl börja röra på sig på gott och ont.. mest ont. Mvh!
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Nu har de klippt en kalv..http://norrteljetidning.se/nyheter/1.911066-varg-dodade-kalv Lite trist för det har varit rätt lugnt men nu lär det väl börja röra på sig på gott och ont.. mest ont. Mvh! Ja, det var trist att läsa men kanske inte förvånande. (OT. Trevligt att läsa min gamla lokalblaska för övrigt. Glömmer av ngn anledning alltid bort det.) Orkade inte läsa alla kommentarer dock, 271 stycken! Har slutat läsa sådant då man dels bara blir arg och dels tillför det inte ett skit annat än "Svenssons" okunskap/fanatism åt ena eller andra hållet. Jag tror inte de vargturistande personerna i Bergslagen får se så många vargar. Det är nog knappast någon "varggaranti" på deras turer. Men det skulle vara roligt att se dem men inte lika kul att hitta sina kalvar eller hundar till hälften uppätna...
Publicerat December 2, 201015 yr Det var ett tag sen tråden var på tapeten men idag blev jag påmind när Svensk Jakt hävdar att det är minst fem st vargar kvar i reviret. Har vi någon här som kan se några förändringarna i skogen? Tomas
Publicerat December 2, 201015 yr Hävdar? Två föräldrar och visst var det väl tre avkommor blir inte det fem, 5 stycken vargar då? Nåja om vi lämnar matematiken därhän jag är dålig på det, så har de ju varit andra vargar mellan Rimbo och Knivsta, dessa har man så vitt Lst:s rapportering ingen koll på. Enligt Lst Uppland så har det varit sex vargar inledningvis i Riala, återigen min huvudräkning förfaller vara klen, ev en har således avlidit, vilket torde vara helt naturligt eller så har den som ungvarg lämnat flocken, inte en särskilt trolig sak. Lst Uppland rapporterar också om varg mellan västra ländsdelen och Västerås men det är oklart om det sedan är de vargar som noterats i Rimbo/knivsta Som jag skrev på grannkanalen har en varg, spåren därav setts nere i Riala och där hade Lst inte tid/lust/möjlighet att komma ut, vädret var dåligt just då och snön hade snabbt förstört spåren. Det har förmodligen haft en viss betydelse för hur roligt/motiverat det är att ta sig ut, jag förstår det fullt ut. Med anledning av frågan om hur det ser ut på skogen, så skall jag ringa runt lite för att se hur det ser ut egentligen, har jag tur kan jag reda ut det. /Christian