Publicerat Augusti 15, 201015 yr Nya marken så du vet inte än, jag visar dig på måndag. Säden är inte skördad än nere vid salixen så mitt förslag är att du sitter där. Å andra sidan så är säden skördad där guldbocken gick förra året (på grannmarken) men inte på min mark, så stegen där kan vara het. Hmm... Alla dessa val.. Drogad ner mig rejält med smärtstillande så jag kommer ner framåt eftermiddagen. Blir det bara inte värre så ska det nog gå..
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Just nu känns det som om jag kan ligga o sova på måndag Har sett EN bock på mina marker o han går 200meter från huset Men inte deppar man för det, jag VET att det finns och med nog mycket tid i skogen så visar det sig. I år skjuter jag bara en bock här hemma och någon eller två i Heda, Beror på hur det ger sig med tiden. // Gör inte som en känd "Pastor" gjorde bara...
Publicerat Augusti 15, 201015 yr arrgh klockan går så förbannat långsamt just nu instämmer...tiden står still....kärleken får iväg på shopping i jönköping så jag fick roa mig med att åka ut och kratta rent ca 400 meter pyrschstig fram till tornet....nu till vänner och fika och invänta gryning
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Är det bara jag som är helt ointresserad av bockjakt? Inte det minsta sugen på att engagera mej på måndag så min lott blir att jaga unge så hustrun kan jaga, känns helt ok Mvh! Du är inte ensam Hippen.Åker hellre ut och gräver efter terriern..
Publicerat Augusti 15, 201015 yr ne gott folk nu ska man ner mellan lakanen så man är pigg när klockan ringer i morgon. skit jakt på er alla som ska ut i morgon.
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Nu väntar bädden och kl står på 03.15 kaffet är förberett och mackorna är smörade bössan är redo ......... Skitjakt på er alla där ute
Publicerat Augusti 15, 201015 yr I morgon bitti blir det till att hänga på låset till gymmet kl 0600 och därefter blir det prognosgenomgång på jobbet. I morgon kväll däremot så tar jag min kaffetermos och den lilla kipplaufen med mig ut i skogen för att se om jag kan decimera rävstammen och på kuppen kanske någon bock får sätta livhanken till. Jag brukar väl skjuta en 3-4 bockar och eftersom jag använder dem som svepskäl för att åka ut i skogen på kvällarna efter jobbet så vill det till att de inte tas av daga i allt för rask takt. Under veckans två rävjakter så blev det 2 rävar men samtidigt såg jag totalt fem bockar och av dessa var tre avskjutningskandidater vilket känns ungefär som vanligt. Men skitjakt på er som skall ut i morgon bitti.. Henrik
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Nu är det snart dax att kryp ner mellan lakanen men först har jag lovat yngsta dottern att vi ska käka upp en påse chips Skitjakt på er alla i morgon. //
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Jo du är nog rätt unik. Skjuta kråkor går bra men du rynkar på näsan åt årets höjdpunkt. Mm kunde man lägga råbockar i samma takt och med samma vapen som man lägger kråkorna så kanske Men nej, ska jag rodda med råbock så måste jag skjuta hals/skalle för jag ids fan inte bygga ihop matviltsladdning till Vixen.. och så lockar det inte som sagt.. Du är inte ensam Hippen.Åker hellre ut och gräver efter terriern.. Inne i en intensiv rävperiod så ge mej en nyslagen vall så är jag precis hur "på" som helst! Mvh!
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Jag ska nog fan skjuta två i morgon bitti, skit jakt på er alla och sov gott.
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Skulle nog sova nu eller vad tror ni andra. Har alltid svårt att gå o lägga mig inför en premiär Nerver säger frun, förväntan kallar jag det //
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Skulle nog sova nu eller vad tror ni andra.Har alltid svårt att gå o lägga mig inför en premiär Nerver säger frun, förväntan kallar jag det Risig kista efter en påse chips tror jag Mvh!
Publicerat Augusti 15, 201015 yr Skulle nog sova nu eller vad tror ni andra.Har alltid svårt att gå o lägga mig inför en premiär Nerver säger frun, förväntan kallar jag det // hehehe jag håller mej vaken iofs har ju totalt vänt dygnet så
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Då var man uppe.......tryckt i mig en rejäl "frukost" nu jävla bli de tanka bilen och smyg smyg på nykrattade stigen fram till premiärtornet....mina jagande vänner bröderna Ireklint (Ubbe,Fidde) skall även ut och far min (Thomas) sitter på helt andra marker så skall bli spännande att stämma av framåt förmiddagen och se vad som hänt NU kör vi! 16 aug FTW!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Här har det inte sovits alls i natt Kaffe, några piller och en macka och sedan är man redo! Jag drar om 20 minuter och FAN om regnet kommer tebax nu på morgonen! Skitjakt på er!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Hittade en sida med hela 44 tips inför bockjakten! http://www.mixr.se/jakt-fiske/for-en-annu-battre-bockjakt
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Är det bara lokalt över Torup det regnar mån tro. Kan undra vad jag gjort för dumt för att fötjäna sådant väder på premiären. Går och drar täcket över huvudet igen MVH/Jocke
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Är det bara lokalt över Torup det regnar mån tro. Kan undra vad jag gjort för dumt för att fötjäna sådant väder på premiären.Går och drar täcket över huvudet igen MVH/Jocke ne fan gå ut å smyg ist runt tätare skogspartier
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Så var man tillbaka inne i stugvärmen igen. Se dagboken för mer info //
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Är det bara lokalt över Torup det regnar mån tro. Kan undra vad jag gjort för dumt för att fötjäna sådant väder på premiären.Går och drar täcket över huvudet igen MVH/Jocke Jag jagar strax norr om varberg och jag är med körd när det gäller vädret.