Publicerat Augusti 16, 201015 yr också tillbaka dock kammade jag noll men jag tror jag såg ett rådjurs arsle iaf
Publicerat Augusti 16, 201015 yr också tillbaka dock kammade jag noll men jag tror jag såg ett rådjurs arsle iaf Det samma här Men jag så i alla fall ett smaldjur och ett "okänt" rådjur på grannmarken. Så det var bara och hoppas att dom skulle gå söder ut men icke då. Det okända gick norr ut så då tänkte jag att det får vara för i dag.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr då va man hemma igen efter tidig morgon i skogen:) blev inget skjutet för min del men hade en "minibock" 5 meter från tornet (tornet 4 meter högt) så det blev lite snäv vinkel, så när jag reste mig för skott så fick han ju såklart syn på mig:/ men far min sköt en räv, vi hade 8 djur inne 7 rådjur var av tre var bockar och en älg inne på markerna ca 3 hektar så det ser lovande ut för kvällen och senare i veckan;)
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Klockan 05:00 föll denna herre för ett centralt bogskott,första jaktskottet med min nyompipade remmy. 95grains Nosler Ball Tip,avstånd 251m, flyktsträcka 5m,man kan inte mer än älska 243 win Helt vindstilla morgon så anslaget i maskinrummet hördes mycket tydligt man slutar aldrig att förvånas över hur härligt det är att jaga med dämpare! /Mike
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Klockan 05:00 föll denna herre för ett centralt bogskott,första jaktskottet med min nyompipade remmy.95grains Nosler Ball Tip,avstånd 251m, flyktsträcka 5m,man kan inte mer än älska 243 win Helt vindstilla morgon så anslaget i maskinrummet hördes mycket tydligt man slutar aldrig att förvånas över hur härligt det är att jaga med dämpare! /Mike grattis grattis
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Klockan 05:00 föll denna herre för ett centralt bogskott,första jaktskottet med min nyompipade remmy.95grains Nosler Ball Tip,avstånd 251m, flyktsträcka 5m,man kan inte mer än älska 243 win Helt vindstilla morgon så anslaget i maskinrummet hördes mycket tydligt man slutar aldrig att förvånas över hur härligt det är att jaga med dämpare! /Mike Grattis Micke Vindstilla, sicken tur du har då här var det många sekund meter... Ps: A-Maxen funkade fint, tack för knuffen i rätt riktning. //
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Det gick precis som det var tänkt.. dock lite väl snabbt Just uppdaterat i dagboken.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Jag är pappaledig och har inte en cans att komma ut i skogen, så för att strö salt i såren åkte jag ut en stund igår kväll. Hade två bockar inne på femtio meter, båda var fina sextaggare. Konstigt att de alltid kommer och poserar dagen innan de är lovliga. Nåja den blev en fin lockräv istället.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Blev en för mig också, lite för lat att publicera på två ställen så hänvisar till dagbok
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Kul att se att en del av er har haft turen på sin sida. Själv sitter man på jobbet och vill att timmarna skall gå så man kan få åka på första bockjakten någonsin Tiden går INTE fort just nu.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Tror inte jag var först av alla forumister och skjuta bock imorse men det är dags att spräcka min nolla i denna tråd i alla fall 05,40 i morse...
Publicerat Augusti 16, 201015 yr ne bidde inget i morse satt till kvart i sju när jag bestämde mig för att byta pass. å på de ny passet ser jag ett djur djupt inne bland sly mm. efter att smugit runt för att komma rätt så upptäcker jag att de är ett fint smaldjur men men nya tag i kväll. Grattis ni andra som fick premiär bocken i morse.
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Grattis till er alla!!! Själv har jag då ALDRIG fått skjuta en bock... Visst lägger jag väl inte ner så där med massor av tid, men jag sitter ändå 5-6 gånger per år och har så gjort i ca. 5år nu Jag var riktigt nära i fjol, då jag smög på en bock som var ca. 70-90 meter i från mig. Men det var så pass mörkt att jag endast såg konturerna på den, det sved men jag avstod. Vi får väl se hur det blir i år...
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Här blev det inget heller i morse förutom regn och snålblåst men vi jag tar nya tag snart igen... Grattis till alla premiärskyttar
Publicerat Augusti 16, 201015 yr 05.15 sköt jag min första bock för i år. Det var första gången jag var ute en morgon på bockjakten. Det lär jag fortsätta med =) Givetvis fick valpen vara med och bekanta sig med viltet. Han var mkt intresserad. Gött!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Har vart det ingen bock. Solig morgon och hårda vindar men iallafall åt rätt håll. Tre lockpass och ett vakpass och ingen bock syntes till. Igår kväll såg jag dock en på ca 15-20 meter under rävlockandet, poserade i några sekunder, tillräckligt många för att jag skulle kunnat skjuta Och så närkontakt med en älgtjur i en tallplantering blev det idag också. Men men nya tag ikväll, har sett ut ett hygge med massa åsar längs en sjökant där jag ska sitta ikväll, mormor fyller ju år idag och jag har lovat henne en bock i födelsedagspresent så jag får väl skämmas om det inte går ikväll:p
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Bilder från morgonen, såg även en räv snuskigt tidigt men för långt håll och skumt över åkern......min returare som jag fick stopp på efter att par visslingar då han kom och skutta 05.30. PANG hög träff i lungpartiet och knallfall verkan. Håll ca 75 meter. Tog ur och mös runt lite såg ytterliga get och kid samt smaldjur. Lyckades även ta en hyffsat posebild med självutlösaren som synes Fick även besök av jaktkollegerna och Urban Ireklint erkänt duktig naturfotograf med nytagen jägarexamen fick nedlägga sitt första vilt. Grimbart på 15 meter Snart ut igen och se vad kvällen har att erbjuda!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Lyckades med att först få en rävvalp, sen kom bocken och nosade nyfiket vid skottplatsen. Några sekunder senare gick han samma öde till mötes... Grattis till alla premiärskyttar!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Nu skall det bli lite mat och sedan är det ut igen som gäller. Hoppas mina kära besökare får en chans på den gamla guldbocken i kväll! Skitjakt på er!
Publicerat Augusti 16, 201015 yr Jag jagar strax norr om varberg och jag är med körd när det gäller vädret. Var ligger din mark? Själv jagar/bor jag i horred och här duggade det bara lite imorse.