Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ÄLGJAKTEN 2010

Featured Replies

Publicerat

I morgon åker jag norrut till det undersköna Jämtland, och på måndag (6/9) börjar jakten!

Jag är laddad som f*n!!! ;);)

• Svar 288
  • Visningar 36,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
I morgon åker jag norrut till det undersköna Jämtland, och på måndag (6/9) börjar jakten!

Jag är laddad som f*n!!! ;);)

Hoppas du får anledning att byta bild...

Var i Jämtland? Jag drar till norr om Strömsund.

Kan tyvärr inte vara med förrän Torsdag och framåt. Nåja, har stämt av med möjlighet att låna stövare och försöker ordna Nobs ifall de skulle skjutit fullt tills jag kommer upp. Kan jag låna Nobsen är det ju nästan att föredra. Åtminstone om det inte finns björn kvar...

Klart att det finns björn. Jag menar om det finns kvar på tilldelningen.

Publicerat

Själv kommer jag inte iväg förän 10-11/9.. Vi brukar ge grannlagen en veckas handikap.. :D

Sen drar jag mot Norra Dalarna för o jaga älg och björn i nåogn vecka.. eller mer.. ^_^

Publicerat

Blir nog ingen älg jakt i dom norra delarna av detta land för mig blivit utbytt mot en sambo som ville med han ja åker med. så skitjakt på er allihop. får hoppas på nästa år istället,

Publicerat

Ni som börjar jaga på måndag omkring Boden kolla i väderprognoserna. Uppåt +20, blir inte kul för hundarna att jobba i den värmen. Nu kan ju iofs prognoserna ändras innan dess.

Publicerat

Finns f-n inga älgar att jaga i sö. Skåneland. Iof ganska skönt. Lättare att dra hjortar :P

Publicerat
Hoppas du får anledning att byta bild...

Var i Jämtland? Jag drar till norr om Strömsund.

Kan tyvärr inte vara med förrän Torsdag och framåt. Nåja, har stämt av med möjlighet att låna stövare och försöker ordna Nobs ifall de skulle skjutit fullt tills jag kommer upp. Kan jag låna Nobsen är det ju nästan att föredra. Åtminstone om det inte finns björn kvar...

Klart att det finns björn. Jag menar om det finns kvar på tilldelningen.

Norr om Strömsund jag med, Flåsjöbygden!

Publicerat
Då har man just kommit hem efter stådning av slakteriet och genom gång av höstens Älgjakt. Fick även veta vilket pass jag ska ha den första älgjaktsmorgonen. Så nu är det bara att räkna ner till den 6 sep.

Får inte ni välja pass själva? :D Skitjakt på dig och alla andra som börjar älgjakten den sjätte september. :) Själv får man vänta tills den elfte.:huh:

Publicerat

öhh Lasse.

Det är inte så att vi jagar tillsammans??? Gubbhögen!

MVH // Henrik

Publicerat

Äntligen... nu om en vecka har man äntligen släppt unghunden på "riktig" jakt ;)

Publicerat
Äntligen... nu om en vecka har man äntligen släppt unghunden på "riktig" jakt ;)

Hur går det med ung hunden ?

Min slarva har inte rosat marknaden än men det finns lite hopp har några förföljande men inget ståndskall :lol:

Dåligt sök men hoppet ..... lever jag på än

// Jörgen

Publicerat
Hur går det med ung hunden ?

Min slarva har inte rosat marknaden än men det finns lite hopp har några förföljande men inget ståndskall :lol:

Dåligt sök men hoppet ..... lever jag på än

// Jörgen

hoppet är det sista som överger en ;)....

min hade några fina ståndskall och gångstånd det sista i dec förra året men tyvärr vart det mycket frost ute så det gick inte komma intill... hon söker bra är ute i ca 10 min för att sedan ta kontakt perfekt tycker jag. Än i år har vi inte haft någon älgkontakt men hoppas nu att det ska finnas några trygga älgar som står bra, vet att det är svårt att få i Värmland men på våra hemmamarker brukar vi ha några kor som snällt står och lyssnar på gapandet :lol:

Publicerat
hoppet är det sista som överger en ;)....

min hade några fina ståndskall och gångstånd det sista i dec förra året men tyvärr vart det mycket frost ute så det gick inte komma intill... hon söker bra är ute i ca 10 min för att sedan ta kontakt perfekt tycker jag. Än i år har vi inte haft någon älgkontakt men hoppas nu att det ska finnas några trygga älgar som står bra, vet att det är svårt att få i Värmland men på våra hemmamarker brukar vi ha några kor som snällt står och lyssnar på gapandet :lol:

Låter bra jag ska få egen ruta att gå på med min hund till veckan så då blir det hård körning

Åker redan i morgon kväll för lite uppladning och några torn som skulle ut i helgen sen på måndag blir det åka av :lol:

Hoppas jag ....

Gammel hunden skällde i går iaf men hon har jag lånat ut så ung hunden får all tid

Skit jakt på dig så får jag återkomma med rapport

//Jörgen

Publicerat
Skit jakt på dig så får jag återkomma med rapport

//Jörgen

Detsamma till dig.

Publicerat

byssen testskjuten en sista gång med jaktkulan..inga problem att pricka ögat på 100m :ph34r: så nu är vi redo

Publicerat
öhh Lasse.

Det är inte så att vi jagar tillsammans??? Gubbhögen!

MVH // Henrik

Nära men inte riktigt! :D

Ringvattnet, så det är bara 8 km mellan oss ungefär!

Så nu sitter jag i pappas stuga hemma i byn (landade för en timme sedan) och laddar mentalt för måndag.

Världen är bra liten ibland! :ph34r:

Mvh// Lasse.

Publicerat
  • Författare
Får inte ni välja pass själva? B) Skitjakt på dig och alla andra som börjar älgjakten den sjätte september. :D Själv får man vänta tills den elfte.:ph34r:

Nope, men Det brukar oftast vara bra pass man får.

Publicerat

Nära nu. Drar norrut efter lunch, till Lainio, liten håla typ mellan Pajala och Kiruna. Ska bli riktigt skönt att få komma till stugan.

Publicerat

Lasse

Vi har också en Lasse från -08...

8km- Mellan byarna ja. Jaktmarkerna går ju närmare än så.

Jag har t.o.m. för mig att vi har en myr där vi ibland haft två postare. En från er och en från oss...

Men det kan vara Stentjärns gänget. Har inte riktigt koll på gränsen mellan er.

Har dock fått rapport om två oxar med medaljhorn som var ute på nämnda myr i helgen. Så ni kan väl hålla er borta från den änden av marken?... <_<

Såg en hel del björnskit på vägen som går genom ert område till vårt sydöstra hörn i somras. Vet du om Rolle eller någon annan av er varit ute på björnjakt?

Hur som helst en underbar del av Sverige! Hur länge blir du uppe? Jag kommer inte upp förrän Onsdag kväll p.g.a. jobb. Men sen stannar jag även veckan efter. Funderar på att söka fågel i den änden av marken.

// Henrik

Publicerat

Tja!!

Nu är bilen färdigpackad och fyrhjulingen på släpet för en älg/fågeljaktstripp till Tornedalen, älgbastu ikväll med diverse tillbehör =) ett sista besök på banan imorgon och sen ut i älgeldoradot på söndagkväll med tält för lockjakt på måndag morgon kan det bli bättre?? vi har åxå nå fjollträskare och skåningar i laget.

Publicerat

Henrik.

Ena tjuren är min, han retades förra året med mig. Kom och ställde sig på ca 60 meter med perfekt bredsida, kunde inte ha missat. Men det var fullskjutet på vuxna djur, så det var bara att sitt och beundra honom!!

Det har varit ute lite folk från oss på björnjakten, dom fick en härom veckan vid Kroktjärn!

Men det är nog inte omöjligt att det blir någon till nu under älgjakten, det är gott om dom på skogen.

Jag blir uppe under båda veckorna!

//Lasse.

Publicerat

har varit på möte idag och fick kanske inte allra bästa området för att lyckas skjuta älg på måndag men hunden kommer iaf få skälla lite och någon passare skjuta med lite tur.

Publicerat
  • Författare

Nu är det nära blir en tidig kväll så man orkar upp imorgon. Men det brukar alltid vara svårt att sova natten före premiären. Skitjakt på er alla som ska ut imorgon.

Publicerat

Ja nu är det nära :( Ja i fjol sov jag knappt en blund innan premiären :D

Sista förberedelserna ska göras å sen middag med jaktlaget :D

Publicerat

Älgbön kl. 18:00 med genomgångar av pm och ny jaktkarta. :(