Publicerat September 20, 201015 yr Det blev stjälksellerisoppa med sherry till middag. Kanske inte så mättande men den var god i alla fall
Publicerat September 20, 201015 yr Det blev stjälksellerisoppa med sherry till middag. Kanske inte så mättande men den var god i alla fall Stjälksellerisoppa med shery?? Låter som en förrätt... Var kommer sherryn in i bilden? I soppan eller till soppan? Låter inte som dom gifter sig... men jag har haft fel förr.
Publicerat September 21, 201015 yr Stjälksellerisoppa med shery?? Låter som en förrätt... Var kommer sherryn in i bilden? I soppan eller till soppan? Låter inte som dom gifter sig... men jag har haft fel förr. Den passar utmärkt som förrätt eftersom den inte är så värst mättande. Sherryn tillsätts mot slutet tillsammans med grädde. Jag tyckte att det smakade helt OK och jag är inte den som älskar smaken av alkoholhaltiga drycker (konjakssås undantaget)
Publicerat September 21, 201015 yr Den passar utmärkt som förrätt eftersom den inte är så värst mättande. Sherryn tillsätts mot slutet tillsammans med grädde. Jag tyckte att det smakade helt OK och jag är inte den som älskar smaken av alkoholhaltiga drycker (konjakssås undantaget) låter som om det hade behövts ett riktigt gott bröd till soppan.
Publicerat September 21, 201015 yr Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver Mvh.
Publicerat September 21, 201015 yr Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver Mvh. morgonmål för mästare? (breakfast of champions, kurt vonnegut)
Publicerat September 21, 201015 yr Författare Tillsammans med leveransen av färsk älgbiff så fanns det två nyfiskade men infrysta rödingfiléer på säkert 3 hg styck... Idag blir det röding men hur och med vad vet jag inte ännu!
Publicerat September 21, 201015 yr Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver Mvh. Snarare en proteinbomb... Med en sån frukost behöver man inget att ät på två dar...
Publicerat September 21, 201015 yr Hade visst en portion köttfärslimpa i frysen. den lär vara enkel att få i sig. =) Men den där rödingen lät inte fy skam...
Publicerat September 21, 201015 yr morgonmål för mästare? (breakfast of champions, kurt vonnegut) Nä frukost för en kyckling Snarare en proteinbomb... Med en sån frukost behöver man inget att ät på två dar... Nä 3tim senare är det mat igen måste hålla förbränningen i gång Mvh.
Publicerat September 21, 201015 yr Nä frukost för en kyckling Nä 3tim senare är det mat igen måste hålla förbränningen i gång Mvh. Jo, du behöver ju det...
Publicerat September 22, 201015 yr Gårdagens middag var min 6-åriga dotters ena favoriträtt: Köttkorv med mos! (Hennes andra favorit är isterband med stuvade makaroner)
Publicerat September 22, 201015 yr Gårdagens middag var min 6-åriga dotters ena favoriträtt:Köttkorv med mos! (Hennes andra favorit är isterband med stuvade makaroner) Ibland är inte barnens favorit det man skulle tro.. Jag har en systerson som alltid har älskat marinerad vitlök, oliver och annan "udda barnmat"... Och han älskar fisk så det äter han inte... De barna, de barna... Själv har jag ätit hemmavariant av "halv special". Visste inte om jag ville ha korv med bröd eller med mos så det fick bli både och.
Publicerat September 22, 201015 yr Jag åt älg från min septemberjakt... (ni vet den som jag aldrig kom iväg på eftersom jag låg på sjukhus...) Var ingen riktig karaktär i den men skam den som ger sig
Publicerat September 22, 201015 yr Jag åt älg från min septemberjakt... (ni vet den som jag aldrig kom iväg på eftersom jag låg på sjukhus...) Var ingen riktig karaktär i den men skam den som ger sig Den var ju rund och go´om magen i a f!
Publicerat September 23, 201015 yr Gårdagens middag blev ugnspannkaka med fläsk och rårörda lingon. Några veckor till fortsätter äggamaten, sedan blir det nog inte ägg förrän frammåt slutet av mars igen, hönorna måste ju få vila.
Publicerat September 23, 201015 yr Författare Igår ringde grannen och bjöd på stekt saltsill och löksås... Gott! Idag så har man avnjutit Rotmos och rimmad fläsklägg, tyvärr så är det svårt att få tag på rejält rimmad lägg... Är alla livrädda för högt blodtryck eller vad är det? Nu blev det ju både kokspad och rester av läggen så ärtorna är blötlagda för ärter och fläsk i morr'n!
Publicerat September 23, 201015 yr Har rökt älgkött hela dagen. Det har blivit en hel del provmakande, bara såå gott! Inte mycket aptit kvar när det var dags för middag 5 älghjärtan och en massa revben, finns det något bättre att röka än revbenen från en "lite lagom fet" septembertjur
Publicerat September 23, 201015 yr Blev sugen på ägg nu på kvällskvisten Mvh. Hur många ägg har du i pannan? 8-10 st?
Publicerat September 24, 201015 yr Jag vet inte vad jag ska äta ikväll. Allt som jag kan laga nåt av är djupfryst. Det är pizza, snabbnudlar eller CSN-makaroner som gäller. Trist
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.