Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Det blev stjälksellerisoppa med sherry till middag. Kanske inte så mättande men den var god i alla fall :huh:

  • Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Islänningen
    Islänningen

    Putin's middag i veckan....

  • Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

  • OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
Det blev stjälksellerisoppa med sherry till middag. Kanske inte så mättande men den var god i alla fall :D

Stjälksellerisoppa med shery?? :)

Låter som en förrätt... Var kommer sherryn in i bilden? I soppan eller till soppan? Låter inte som dom gifter sig... men jag har haft fel förr. :D;)

Publicerat
Stjälksellerisoppa med shery?? :D

Låter som en förrätt... Var kommer sherryn in i bilden? I soppan eller till soppan? Låter inte som dom gifter sig... men jag har haft fel förr. ;):P

Den passar utmärkt som förrätt eftersom den inte är så värst mättande. Sherryn tillsätts mot slutet tillsammans med grädde. Jag tyckte att det smakade helt OK och jag är inte den som älskar smaken av alkoholhaltiga drycker (konjakssås undantaget) :)

Publicerat
Den passar utmärkt som förrätt eftersom den inte är så värst mättande. Sherryn tillsätts mot slutet tillsammans med grädde. Jag tyckte att det smakade helt OK och jag är inte den som älskar smaken av alkoholhaltiga drycker (konjakssås undantaget) :D

låter som om det hade behövts ett riktigt gott bröd till soppan.

Publicerat

Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver :D

Mvh.

Publicerat
Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver :D

Mvh.

morgonmål för mästare?

(breakfast of champions, kurt vonnegut)

Publicerat
  • Författare

Tillsammans med leveransen av färsk älgbiff så fanns det två nyfiskade men infrysta rödingfiléer på säkert 3 hg styck...

Idag blir det röding men hur och med vad vet jag inte ännu!

Publicerat
Halka in på en liten drink i morse 6 ägg 2dl mjölk 2dl grädde 1 dl proteinpulver :o

Mvh.

Snarare en proteinbomb... :P Med en sån frukost behöver man inget att ät på två dar... :D:D

Publicerat

Hade visst en portion köttfärslimpa i frysen. den lär vara enkel att få i sig. =)

Men den där rödingen lät inte fy skam... :P

Publicerat
morgonmål för mästare?

(breakfast of champions, kurt vonnegut)

Nä frukost för en kyckling :o

Snarare en proteinbomb... :P Med en sån frukost behöver man inget att ät på två dar... :D:D

Nä 3tim senare är det mat igen måste hålla förbränningen i gång :D

Mvh.

Publicerat
Nä frukost för en kyckling ^_^

Nä 3tim senare är det mat igen måste hålla förbränningen i gång :D

Mvh.

Jo, du behöver ju det... :ph34r:

Publicerat

Gårdagens middag var min 6-åriga dotters ena favoriträtt:

Köttkorv med mos!

(Hennes andra favorit är isterband med stuvade makaroner)

Publicerat
Gårdagens middag var min 6-åriga dotters ena favoriträtt:

Köttkorv med mos!

(Hennes andra favorit är isterband med stuvade makaroner)

Ibland är inte barnens favorit det man skulle tro.. ;) Jag har en systerson som alltid har älskat marinerad vitlök, oliver och annan "udda barnmat"... Och han älskar fisk så det äter han inte... :):blush: De barna, de barna...

Själv har jag ätit hemmavariant av "halv special". Visste inte om jag ville ha korv med bröd eller med mos så det fick bli både och. :D

Publicerat

Jag åt älg från min septemberjakt... (ni vet den som jag aldrig kom iväg på eftersom jag låg på sjukhus...)

vegmoose.jpg

Var ingen riktig karaktär i den men skam den som ger sig -_-

Publicerat
Jag åt älg från min septemberjakt... (ni vet den som jag aldrig kom iväg på eftersom jag låg på sjukhus...)

vegmoose.jpg

Var ingen riktig karaktär i den men skam den som ger sig :wub:

Den var ju rund och go´om magen i a f! :wub:

Publicerat

Gårdagens middag blev ugnspannkaka med fläsk och rårörda lingon.

Några veckor till fortsätter äggamaten, sedan blir det nog inte ägg förrän frammåt slutet av mars igen, hönorna måste ju få vila.

Publicerat

Blomkålsmos och stekt falukôrv idag :P

Publicerat

Jag har ätit kött hela dan :P

Mvh.

Publicerat

Grillat högrev med pommes blir det här :huh:

Publicerat

Blev sugen på ägg nu på kvällskvisten -_-

post-906-1285269631_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Igår ringde grannen och bjöd på stekt saltsill och löksås... Gott!

Idag så har man avnjutit Rotmos och rimmad fläsklägg, tyvärr så är det svårt att få tag på rejält rimmad lägg... Är alla livrädda för högt blodtryck eller vad är det? Nu blev det ju både kokspad och rester av läggen så ärtorna är blötlagda för ärter och fläsk i morr'n! -_-

Publicerat

Har rökt älgkött hela dagen.

Det har blivit en hel del provmakande, bara såå gott! Inte mycket aptit kvar när det var dags för middag -_-

5 älghjärtan och en massa revben, finns det något bättre att röka än revbenen från en

"lite lagom fet" septembertjur :D

Publicerat
Blev sugen på ägg nu på kvällskvisten -_-

post-906-1285269631_thumb.jpg

Mvh.

Hur många ägg har du i pannan? 8-10 st? :D

Publicerat
Hur många ägg har du i pannan? 8-10 st? :rolleyes:

Det är bara 5st :P

Mvh.

Publicerat

Jag vet inte vad jag ska äta ikväll. Allt som jag kan laga nåt av är djupfryst. Det är pizza, snabbnudlar eller CSN-makaroner som gäller. Trist :(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.