Publicerat Oktober 9, 201015 yr Författare Middag borta ikväll igen. Trattkantarellsoppa till förrätt, duvbröst med klyftpotatis och gelé till varmrätt och en sagolik äppelkaka till efterrätt!
Publicerat Oktober 9, 201015 yr Middag borta ikväll igen. Trattkantarellsoppa till förrätt, duvbröst med klyftpotatis och gelé till varmrätt och en sagolik äppelkaka till efterrätt! Vissa har det bra!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Idag måste man visst laga maten själv... Bruna bönor med stekt fläsk!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Fårikål! Här är det inga konstigheter med fårikålen. Tillagas på följande vis hos mig: Skär vitkål i 2-3 cm bitar, varva med köttet i en stor kastrull (helst FÅR som har mer smak än lamm). Tillsätt svart peppar korn (hela - gärna i paket) salt samt en skvätt vatten. Kokas i några timmar och äts helst dagen efter. Serveras med kokta potäter. Salta och peppra efter smak på tallriken. Vatten är godast till. Kan inte bli enklare att laga mat än så här... =)
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Små vietnamesiska spett med dipp - fast utan spetten och dippen. I princip fläskkarré marinerad i fisksås, vitlök, ingefära, limeskal, socker och tabasco.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Små vietnamesiska spett med dipp - fast utan spetten och dippen. I princip fläskkarré marinerad i fisksås, vitlök, ingefära, limeskal, socker och tabasco. Trodde att det skulle bli små viatnameser till middag ett tag där....
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Morgondagens rätt, ja förresten större delen av kommande veckans rätt blir: Te, varma koppen i olika smaker, rökt sidfläsk, banan, kokta ägg, mackor med varierande pålägg bl.a leverpastej och saltgurka, varmkorv i mattermosen och diverse andra delikatesser lämpade för utomhusbruk. Hoppas på lite färsk älgfilé framåt helgen...
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Här har det blivit pannkakor idag med diverse söta godsaker på... dags att göra en djupdykning i frysen och se vad som finns kvar av färdiglagad mat. Börjar bli riktigt skralt därinne nu....
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Trodde att det skulle bli små viatnameser till middag ett tag där.... Haha, så ondsint är jag inte!
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Max fick laga middagen i dag Ett orginalmål med + meny och en dipp Synd bara min diet går åt skogen
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Max fick laga middagen i dag Ett orginalmål med + meny och en dipp Synd bara min diet går åt skogen Du får ta igen det en annan gång.
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Flex tycks ha gått i fasta, jag saknar hans inlägg. He he nja f..n jag äter ju samma skiten hela tiden så när det blir noe nyt så blir det ju ett inlägg Mvh.
Publicerat Oktober 12, 201015 yr He he nja f..n jag äter ju samma skiten hela tiden så när det blir noe nyt så blir det ju ett inlägg Mvh. Eh... jaså? För övrigt så blev det vildsvinskalops idag. Satt som en smäck!
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Eh... jaså? För övrigt så blev det vildsvinskalops idag. Satt som en smäck! Det lät gott Mvh.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Författare Hoppade över eftermiddagspasset i älgjagandet idag och fick tid att ordna med: Helstekt vildsvinsfilé, klyftpotatis och ädelostsås.
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Här blev det Findus.... Kyckling med klyftpotatis, brysselkål, rödkål (märklig blandning...) och sås. Smakade? Nej, eller jo brysselkålen var lite besk och lite syra i rödkålen - resten var totalt smaklöst. På med en bra drös med peppar och ett halv kar (ok, lite överdrivet...) salt och ändå ingen smak. Jaja, smakar det inget så smakar det i alla fall inte dåligt.. Det jävligaste är jag köpte TVÅ såna igår för det SÅG gott ut....
Publicerat Oktober 14, 201015 yr Här blev det mamma scans köttbullar (värmda i micron...), brunsås (Blå band...), Felix potatismos, frysta frönsaker och lingonsylt. Till detta Wasa Sport med Bregott extra saltat och vatten. Knäckerbrödet var i alla fall gott...
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Ska ut och svira ikväll så det gäller att bottna med lite stadig mat. Så idag blir det lövbiff (tre st... ), klyftpotatis, morötter och rödlök som jag har fräst lite i pannan med lite sirap, salt och peppar. Vet inte vad det blir för sås än... grönpeppar eller cafe de paris... blir nog det sistnämnda. Fast den blir från Blå band - jag är inte bra på såser. Jag lär bli mätt i vilket fall som helst! Och kanske lite dragen framåt kvällen..
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Författare Gör en rejäl fläskpannkaka ikväll, då räcker det till matsäck i morgon också!
Publicerat Oktober 15, 201015 yr Provade ett nytt recept idag: Pot-au-feu med kyckling och sensommarprimörer. Kycklingfiléer snabbrimmades i salt och kokades sedan i kycklingbuljong. Primörerna kokades nästan mjuka i samma buljong när kycklingen var klar. I med en röra av crème fraiche, vitlök och örter (basilika och gräslök i mitt fall) och sedan i med kycklingen skuren i skivor. Fantastiskt gott! Receptet kom från Buffé nr 8 2010. Daimler, som bor hemma hos mig i natt, ville gärna smaka på maten
Publicerat Oktober 16, 201015 yr Författare Det verkar omöjligt att få till nå't färskt älgkött... Hittade ändå en bit fransyska så fin, så fin att jag nog kan steka den i skivor! Stekt älgfransyska med pommes och bea blir det i afton!