Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
Våfflor med grädde och sylt :huh:

Åh, det lät inte fy skam! Hjortonsylt till? Nu vart jag ju sugen... och jag ska helst undvika sånt som är gott. ^_^ Nästan allt gott är farligt för hälsan - varför är det inte tvärtom för? :lol:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Kan meddela att min gratäng blev riktigt god. =) Jag kanske inte är så kass på matlagning som jag inbillar mig? ^_^ Nåja, man ska ha tur ibland också. ;)

Publicerat

det blev hemlagad pizza till middag. surdegsbotten, typ cappricciosafyllning

Publicerat
det blev hemlagad pizza till middag. surdegsbotten, typ cappricciosafyllning

Tips på god fyllning till pizzan: finstrimlad purjolök, tärnad falukorv (strimlad skinka om man inte gillar falukorv...), klippt bacon (rå, ca2 cm bitar) samt ost. Har man tillgång till den norska kryddan (örtsalt) Gastromat att strö på pizzan så är man i himmelen. =) Var standard hemma när jag var barn. På mammas och pappas bitar var det även paprika och champinjoner som vi ungar inte åt (jag äter det inte i dag heller..). Allt var enkelt hemma - tomatsåsen var ketchup... både i botten och på toppen. Gott var det! =)

Publicerat
Åh, det lät inte fy skam! Hjortonsylt till? Nu vart jag ju sugen... och jag ska helst undvika sånt som är gott. ^_^ Nästan allt gott är farligt för hälsan - varför är det inte tvärtom för? ;)

Tyvärr blev det inte hjortron :S utan blev blåbär till var lika gott det :D

Publicerat

500gr fläskfärs o zatzik B)

Mvh.

Publicerat

Idag hade man för en gångs skull tid att laga till en stek, inte ofta man hinner med det på en vardag. Dansk ribbestek med tillbehör. Gott va det kan jag säga.. nu måste jag bara ta en lur på detta.

post-4059-1286463825_thumb.jpg

post-4059-1286463861_thumb.jpg

Publicerat

Igår gjorde jag rostbiff och potatisgratäng. Rostbiffen blev perfekt rosaröd och otroligt saftig! Jag lät den stå i ugnen till en innertemp på 55 grader, sedan sveptes den in i folie och efterstekte till knappt 62 grader medan potatisgratängen gratinerades. Gratängen gjorde jag på följande smidiga vis: skivad potatis och gul lök fick koka i lika delar mjölk och vispgrädde + salt och vitpeppar tills potatisen var halvmjuk. I med tunt skivad vitlök och riven ost (Boxholms Borgmästarost och parmesan) och ner med allt i ugnsformen. Gratinerade i ugnen i 30 min.

Sååå gott! Jag älskar rostbiff och jag är bäst på att tillaga det också :rolleyes:

Publicerat

Jag försöker komma på vad jag har ätit i dag.... Som det är just nu så minns jag inte... ;) Jag VET att jag har dåligt minne, men det här är ju löjligt.... :rolleyes:

Publicerat

Nu vet jag varför jag inte kom ihåg - jag har inte gjort käk idag. ;) Det blev två knäckemackor med resten av burk-skinkan från tidigare i veckan. Och nyligen så blev det middag bestående av näringslösning (jordgubbssmak) som jag fick av en väninnan för någon timme sen. Luktar och smakar som en sur disktrasa med konistens som kan jäföras med blött sågspån. :rolleyes: Ska visst hålla mig mätt på det i fyra timmar... Vi får se. Hungern är för tillfället inte så påtaglig i alla fall. Ska prova med kaffesmak i morgon - kanske smakar och luktar bättre?

Publicerat
Idag hade man för en gångs skull tid att laga till en stek, inte ofta man hinner med det på en vardag. Dansk ribbestek med tillbehör. Gott va det kan jag säga.. nu måste jag bara ta en lur på detta.

Det ser ju mycket trevligt ut :rolleyes:

Mvh.

Publicerat

kålsoppan står på spisen och puttrar.. blir snart till att smaka av den ^_^

Publicerat
kålsoppan står på spisen och puttrar.. blir snart till att smaka av den B)

Och sen eftervart så lär det väl "puttra" någon annanstans... ? :P^_^

Här vart det rester från i onsdags. Lika gott idag. B) Nu vankas det nybryggt kaffe!

Publicerat

Ekologisk Oxfile, grillade grönsaker och pepparsås är vad jag ska bjuda min syster och hennes man på idag när dom firar att dom stått ut med varandra i 20 (4 barn)år ^_^ Ibland är det fördel att jobba på slakteri...

Publicerat

rådjursjärpar fyllda med persiljeröra + råstekt potatis + trattkantarellsås

Publicerat

Porterstek och potatisgratäng. En god öl. Kaffe och glass. Mums. :lol:

Publicerat

Jaha, så blev man hungrig... :rolleyes:

Publicerat
Kaffe och glass. Mums. :rolleyes:

samma här, men jag var så hänförd av min huvudrätt att jag förträngde efterrätten ett tag ;)

Publicerat
  • Författare

Middag borta ikväll... En kanonfin röding tillagad i ugn med gräddsky och kokt potatis!

Publicerat

Här blir det egen vildsvinsparma med melon och sallad samt en klick cremefraiche smaksatt med karljohan/timjan och citron till förrätt. Huvudrätt rådjursytter med hasselbackare gräddstuvad svamp (plockad idag av frun), Harri kuvert och egen gjord rönnbärsgelé.

:D:wub:^_^

Ser fram emot middagen.

CC

Publicerat

2st påsar vingummi o en glass :D

Mvh.

Publicerat

Vad än Direktion10 och -11 har fixat till spexskiftet. Skönt att slippa tänka på mat ikväll :D

Publicerat
2st påsar vingummi o en glass :D

Mvh.

:D:(:lol::lol:
Publicerat

Frugan lagade mat idag. Potatisgratäng och varmrökt file´ sallad med vitlöksbröd. Satt som en smäck. Jag står för kvällens varma smörgåsar med höstkantareller och västerbotten ost.. Fan jag blev hungrig igen.. eller kanske suen :D

post-4059-1286691863_thumb.jpg

post-4059-1286691935_thumb.jpg

post-4059-1286691969_thumb.jpg

post-4059-1286692014_thumb.jpg

Publicerat

Har inte hunnit med middag idag... Har varit iväg och det blev en kopp kaffe och en bulle innan jag åkte iväg. Har just smakat av mina grova frallor - känns som jag behöver en till... :D Goda var dom också. =)