Publicerat Juli 28, 20169 yr Jogga till jobbet genom skogen..45min Promenad på jobbet..30min Jogga hem från jobbet.. 42min Bara hundpromenaden kvar nu:)
Publicerat Juli 28, 20169 yr Lågintensiv cykling, drygt 26 kilometer. Tog min drygt 20år gamla mountainbike (konfirmationspresent) och gav mig ut på en tur med blandat underlag. Asfalt, grusvägar av varierande kvalitet samt stigar. Höll på i ca 1h och 30min. Anledningen till detta infall har två orsaker. 1. Mitt knä funkar inte att springa med och jag vill röra på mig. 2. Min bror har genom en slug kupp fått mig att testa LCHF. Inte för att gå ner i vikt utan för att kroppen (enligt teorin) kan jobba mycket längre med fett som bränsle istället för kolhydrater. Dock måste tillvänjning ske genom lågintensiv träning. Puls ca 180-ålder. Så hur känns det då? Jag är inne på femte dygnet och allt funkar fint. Känner mig i vissa lägen lite slö i huvudet men annars inga problem alls. Måste säga att jag är fascinerad över hur kroppen funkar. Jag har idag ätit/druckit: 1 kopp "bullet proof coffee" dvs kaffe med 2tsk smör och 2tsk kokosolja. 1,5 dl turkisk yoghurt med ca 7-8 mandlar och lika många valnötskärnor. 2 thüringer wurst och 2 ägg. 1 kopp svart kaffe. Totalt har jag nog fått i mig mellan ca 10g kolhydrater. Det är ungefär vad jag brukar ha i form av socker i kaffet under en dag. Träningen var inga problem, kände inte att jag skulle behövt några kolhydrater där. Så fettet verkar ha funkat som energikälla. Känner mig inte heller tröttare än vanligt efteråt. Nu är klockan 19.20 har inte ätit sedan 14 och jag börjar precis känna att det är dags att äta något. Vikten då? Kanske någon undrar. Jag vägde mig aldrig dag 0. Så totalt vet jag inte. Men på de två senaste dygnen har jag tappat ungefär ett kilo.
Publicerat Juli 28, 20169 yr Sista dagen på O-ringen imorgon och det lär sluta på ca 450 min fjällorientering innan man är i mål. Det kallar jag valuta för pengarna
Publicerat Juli 28, 20169 yr 3 hours ago Vandrandegnun sa: Sista dagen på O-ringen imorgon och det lär sluta på ca 450 min fjällorientering innan man är i mål. Det kallar jag valuta för pengarna Då är du i toppform till Pajala! Tänkte ge mig på någon 2,5mils sväng med Dacke..,bara temperaturen tillåter.
Publicerat Juli 29, 20169 yr 8 hours ago Urban sa: Då är du i toppform till Pajala! Tänkte ge mig på någon 2,5mils sväng med Dacke..,bara temperaturen tillåter. Jepp! Var rätt kämpigt på kalfjället i söndags med gassande sol. Tror inte jag missade en ända rimlig vätskekontroll den dagen
Publicerat Juli 30, 20169 yr Ca 5 km löpning samt 10x200m stavgång med 22kg i ryggen. Pajalaformen närmar sig.....nu är det bara att hoppas på lägre temp, så dacke kommer i slag också!
Publicerat Juli 30, 20169 yr Fastnade på gymmet en sväng igår... 30min crosstrainer, ett gäng marklyft i stege både upp och mer och så en massa axlar.
Publicerat Juli 30, 20169 yr Nya löpskor..salomon speedcross.. sprang 3.5km idag.. skorna kändes grymt sköna på lerigt underlag och i uppförsbacke..
Publicerat Juli 31, 20169 yr Detta är en populär post. Sedan den 29 mars har jag i dags datum lyckats skaka av mig 20kg, och på 5 år har jag gått ner 60kg
Publicerat Augusti 1, 20169 yr Växlar tillbaka lite emot fettkost.. Jag brukar köra LC med köra mkt protein, och ökat fett.. Men "semestern" har inneburit, mkt börd och annat som inte varit bra för mig. (+några kg)... Detta i kombination med att jag rör mig innåt hvete för lite... obra. Men.. det går snabbt att få ordning på det. Bara att ta tag i det.
Publicerat Augusti 1, 20169 yr Styrketränat lite lätt efter några dagars uppehåll. Sprang 5km på 23.5min nu ikväll.. nya dojorna var bra på blöt grusväg..gott grepp!
Publicerat Augusti 5, 20169 yr Började morgonen på arbetet med en timme på gymmet idag, lite blandat idag men tiden försvann oroväckande kvikt.
Publicerat Augusti 5, 20169 yr Känt mig krasslig..vila igår och gick bara 2km.. men idag har det blivit 6-7km promenad..
Publicerat Augusti 7, 20169 yr Skogspromenad med hunden igår..1.5h i varierad terräng. Skogspromenad med bägge hundarna idag..