Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Klippt gräs i 3-4h... tagit en långpromenad i regnet.. 18300steg på stegräknar-appen i mobilen..

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Igår blev det ett gympass med fokus på marklyft. Kände mig inte riktigt i form, antagligen för att jag sovit dåligt senaste nätterna och var lite stressad under träningspasset.

1 set med 3 rep på 200 kg, sen 4 set med 10 rep på ca 130 kg. Sen blev det militärpress och några lätta set bänkpress.

Publicerat

Tokseg och omotiverad, med ett inslag av förkylning.
Tvingade mig igång lite igår, men bara lätt, då hostan slår till när jag pushar mig.

Publicerat

Pullups och chins på diverse lekplatser. Med lite fantasi finns det rätt mycket möjligheter till träning under lekplatshäng. En del skimboardåkning som ledde till ett ganska ömt knä på det redan lite pajade benet. Sand är hårt när vattendjupet bara är 1cm...

Var i telefonkontakt med en sjukgymnast och hon trodde inte på benhinneinflammation överhuvudtaget. Snarare en överansträngning i muskeln på framsidan av skenbenet. Är fortfarande svullen med inga känningar under normala aktiviteter. 

Publicerat

Joggat 3.5km nu ikväll...

Publicerat

Tränat axlar..hantelpressar..lyft åt sidorna..framåt och baksida.. och 100situps för tjocka magen..

Publicerat

Lessnade på att inte göra nått.
Joggade 7km, och sen körde jag lite grundövningar.
Jag tycker inte löpning är skoj, det är fan ärligt talat rätt trist, men ett måste :/

Publicerat

Pumpat biceps.. 

Publicerat
9 minutes ago Anders Johannesson sa:

Apropå att det inte alltid är så kul att träna. Jag vet inte hur många gånger tankarna återkommit till denna krönika under trista löppass. Troligen hundratals...  

klingberg_enkelmatematik.pdf

Tycker personligen att det ligger något i den krönikan.
Jag kan ha fel, men det är lite så jag ser det, man fostrar sig själv, att härda ut, och göra något som man inte får direkt belöning för..

Publicerat

Jag försöker komma igång med löpningen men lider av lite prestationsångest då jag tränat rätt flitigt förr och är väl mycket tävlingsmänniska ;) Men men klarat mig förbi första problemet med ett bäcken som halkat ur led så nu är jag igång igen, kör mest terränglöpning då jag aldrig gillat att nöta asfalt. Hittat glädjen att köra mina gamla tuffa slingor där minns man inte alla tider och backarna ger bra träning. Nu blir det en snabb timme på stigarna hemma försöker hålla 4-5pass i veckan just nu

Publicerat

Joggade 3.5km nu ikväll och gjorde lite pullups..

Publicerat

Morgonen började med 2,5 km joggning och sen lite olika viktlyft och kettelbell swing. Tror jag gick någon gång mindre idag än i måndags..

Publicerat
23 hours ago Anders Johannesson sa:

Apropå att det inte alltid är så kul att träna. Jag vet inte hur många gånger tankarna återkommit till denna krönika under trista löppass. Troligen hundratals...  

klingberg_enkelmatematik.pdf

Så jävla osvenskt rakt på sak, ett resonemang som kan användas på fler företeelser. 

Publicerat

Nöjd med dagens etapp (dag 3) i St Olavsloppet*...8,8 km med snittfart 4:40. Kutade även dag 1...då var det en tyngre sträcka med mycket segmota...7,6 km med snitt 4:53. Sista dan imorrn (då jag dock inte springer). Gått skapligt för laget...Hedevikens IF...68 plats än så länge (av 176)...snitt-tempo på laget 4:30. Så dessvärre drar man ner medel...men man gör så gott en kan...det går inte lika lätt som i ungdomen när man är inne på sitt 49e... :-P ;-)

*4-dagars lagstafett mellan Östersund och Trondheim

Publicerat

Promenad 3.5km...därefter jogg 5km

Publicerat

Sabbade dagens träning med att äta 3 st 150grams hamburgare på raken.. Får trösta sig med att musklerna får näring..450gram rent nötkött...

Publicerat

Promenad 3.5km och en timme gräsklippning..

Publicerat

Blev 2 promenader på jobbet igår 7,2+4,5km

Publicerat

Byter taktik för att få träningen till att funka.
Rör mig för lite. Helt klart.
Men nu kör jag 12 breda chins, och 10 smala som ett sett. Sen nästa gång jag passear samma dörrhål växlar jag ordning..

Nu gäller detta sovrumsdörren, så det blir typ 5ggr om dagen.. i värsta fall.

Publicerat
4 hours ago lindgren sa:

Nu gäller detta sovrumsdörren, så det blir typ 5ggr om dagen.. i värsta fall.

Skaffa pök så blir det oftare.

Publicerat

Hade tänkt vila mig fram till hundjakten börjar i augusti men efter första veckan hemma efter NZ så började knäna kännas, upp och ner känns ovanför skålen. Vila har inte hjälpt så idag blev det till att prova om de behöver hjälp på traven för att komma till rätta, tog rundan runt sjön och det var inte vackert de sista kilometrarna. Nu blir det att mjuka upp 8 timmar på betonggolv under natten, imorgon är en annan dag. 

Publicerat

Kroppen börjar svara bra på löpningen, snart kommer hösten då har man hjärta och lunga då kan man vandra in i gymmet :)