Publicerat Juni 27, 20169 yr Klippt gräs i 3-4h... tagit en långpromenad i regnet.. 18300steg på stegräknar-appen i mobilen..
Publicerat Juni 28, 20169 yr Igår blev det ett gympass med fokus på marklyft. Kände mig inte riktigt i form, antagligen för att jag sovit dåligt senaste nätterna och var lite stressad under träningspasset. 1 set med 3 rep på 200 kg, sen 4 set med 10 rep på ca 130 kg. Sen blev det militärpress och några lätta set bänkpress.
Publicerat Juni 28, 20169 yr Tokseg och omotiverad, med ett inslag av förkylning. Tvingade mig igång lite igår, men bara lätt, då hostan slår till när jag pushar mig.
Publicerat Juni 28, 20169 yr Pullups och chins på diverse lekplatser. Med lite fantasi finns det rätt mycket möjligheter till träning under lekplatshäng. En del skimboardåkning som ledde till ett ganska ömt knä på det redan lite pajade benet. Sand är hårt när vattendjupet bara är 1cm... Var i telefonkontakt med en sjukgymnast och hon trodde inte på benhinneinflammation överhuvudtaget. Snarare en överansträngning i muskeln på framsidan av skenbenet. Är fortfarande svullen med inga känningar under normala aktiviteter.
Publicerat Juni 29, 20169 yr Tränat axlar..hantelpressar..lyft åt sidorna..framåt och baksida.. och 100situps för tjocka magen..
Publicerat Juni 30, 20169 yr Lessnade på att inte göra nått. Joggade 7km, och sen körde jag lite grundövningar. Jag tycker inte löpning är skoj, det är fan ärligt talat rätt trist, men ett måste :/
Publicerat Juni 30, 20169 yr Detta är en populär post. Apropå att det inte alltid är så kul att träna. Jag vet inte hur många gånger tankarna återkommit till denna krönika under trista löppass. Troligen hundratals... klingberg_enkelmatematik.pdf
Publicerat Juni 30, 20169 yr 9 minutes ago Anders Johannesson sa: Apropå att det inte alltid är så kul att träna. Jag vet inte hur många gånger tankarna återkommit till denna krönika under trista löppass. Troligen hundratals... klingberg_enkelmatematik.pdf Tycker personligen att det ligger något i den krönikan. Jag kan ha fel, men det är lite så jag ser det, man fostrar sig själv, att härda ut, och göra något som man inte får direkt belöning för..
Publicerat Juni 30, 20169 yr Detta är en populär post. Jag gick ut igår, efter en 10 timmars arbetsdag, en timme i trädgården och efter att köket var städat, 21:06 startade löpklockan, 65 minuter och 7 sekunder senare hade jag rört mig 13,3 km, i en snitthastighet med 4:57 per Km, med en snittpuls på 144 och efter att ha klarat av 64 höjdmeter, om det var kul? Nej, var det danade, absolut, kommer det att ge mig något mer än god nattsömn, oklart men jag vet att jag i varje fall inte behöver tveka på min egen förmåga. /Christian
Publicerat Juni 30, 20169 yr Jag försöker komma igång med löpningen men lider av lite prestationsångest då jag tränat rätt flitigt förr och är väl mycket tävlingsmänniska Men men klarat mig förbi första problemet med ett bäcken som halkat ur led så nu är jag igång igen, kör mest terränglöpning då jag aldrig gillat att nöta asfalt. Hittat glädjen att köra mina gamla tuffa slingor där minns man inte alla tider och backarna ger bra träning. Nu blir det en snabb timme på stigarna hemma försöker hålla 4-5pass i veckan just nu
Publicerat Juli 1, 20169 yr Morgonen började med 2,5 km joggning och sen lite olika viktlyft och kettelbell swing. Tror jag gick någon gång mindre idag än i måndags..
Publicerat Juli 1, 20169 yr 23 hours ago Anders Johannesson sa: Apropå att det inte alltid är så kul att träna. Jag vet inte hur många gånger tankarna återkommit till denna krönika under trista löppass. Troligen hundratals... klingberg_enkelmatematik.pdf Så jävla osvenskt rakt på sak, ett resonemang som kan användas på fler företeelser.
Publicerat Juli 1, 20169 yr Nöjd med dagens etapp (dag 3) i St Olavsloppet*...8,8 km med snittfart 4:40. Kutade även dag 1...då var det en tyngre sträcka med mycket segmota...7,6 km med snitt 4:53. Sista dan imorrn (då jag dock inte springer). Gått skapligt för laget...Hedevikens IF...68 plats än så länge (av 176)...snitt-tempo på laget 4:30. Så dessvärre drar man ner medel...men man gör så gott en kan...det går inte lika lätt som i ungdomen när man är inne på sitt 49e... :-P ;-) *4-dagars lagstafett mellan Östersund och Trondheim
Publicerat Juli 2, 20169 yr Detta är en populär post. Byalagsturnering i fotboll, 7 manna. Vi mönstrade en formation tillsammans med barnen, ibland var vårt lag 5 man under 11 år. Skitkul då vissa byar toppar sina lag med aktiva seniorer och vi hånade dem för det. Visst blev det mycket smörj men vi gjorde mål på samtliga lag och sista vann vi med 3-2 så vi slapp jumboplatsen. Har assisterat bägge mina grabbar idag när de strutat, värmer en far. Träningvärk i morgon, javisst big time men led och korsband i behåll iaf.
Publicerat Juli 4, 20169 yr Sabbade dagens träning med att äta 3 st 150grams hamburgare på raken.. Får trösta sig med att musklerna får näring..450gram rent nötkött...
Publicerat Juli 6, 20169 yr Byter taktik för att få träningen till att funka. Rör mig för lite. Helt klart. Men nu kör jag 12 breda chins, och 10 smala som ett sett. Sen nästa gång jag passear samma dörrhål växlar jag ordning.. Nu gäller detta sovrumsdörren, så det blir typ 5ggr om dagen.. i värsta fall.
Publicerat Juli 6, 20169 yr 4 hours ago lindgren sa: Nu gäller detta sovrumsdörren, så det blir typ 5ggr om dagen.. i värsta fall. Skaffa pök så blir det oftare.
Publicerat Juli 6, 20169 yr Hade tänkt vila mig fram till hundjakten börjar i augusti men efter första veckan hemma efter NZ så började knäna kännas, upp och ner känns ovanför skålen. Vila har inte hjälpt så idag blev det till att prova om de behöver hjälp på traven för att komma till rätta, tog rundan runt sjön och det var inte vackert de sista kilometrarna. Nu blir det att mjuka upp 8 timmar på betonggolv under natten, imorgon är en annan dag.
Publicerat Juli 6, 20169 yr Kroppen börjar svara bra på löpningen, snart kommer hösten då har man hjärta och lunga då kan man vandra in i gymmet