Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat
18 minutes ago strävhår sa:

Klättra på väggarna, får en ny innebörd. Kul!

Eller ja, jag klättar väll ofta på väggarna, men nu har jag testat det i organiserad form.

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Varit ute på tredje löprundan denna vecka. Sprungit samma runda på 3,45 km varje gång. Försökt hålla mig i överkant av zon 4 men undvikit zon 5 så gått det går. Första två gångerna var det ungefär lika segt och jag joggade knappt innan jag var uppe 160 i puls eller så. Idag däremot! Hade nästan problem att få upp pulsen över 150 och kapade strax över 3 minuter på rundan :woot:

Så jäkla skön känsla :yes: Gott att springa av sig aggressionerna efter Italienmatchen ;)

Publicerat

Snart en vecka utan löpning. Fortfarande knas i benet. Blir varken bättre eller sämre. Hade tänkt att det skulle gå över snart utan inblandning av sjukvård. Roar mig med diverse styrkeövningar så länge. 

Publicerat

Växlade av träning med arbete av fysik typ. 
Fan vad klent virke man blivit.

Publicerat

Idag var det halvtunga knäböj och viktade chins, sen lite snabba marklyft för teknikträning. Efter en svacka (mycket på jobbet, blivit far igen och en hemtenta som släpar) så börjar jag vara på väg uppåt igen. Svårast just nu är att hålla vikten under kontroll, men jag har minskat mitt pizzaintag med nästan 100%...

Knäböj:

1 set, 4 rep 150 kg

4 set, 5 rep 130 kg

chins:

1 set, 4 rep 32,5 kg

4 set, 5 rep 17,5 kg

markkyft:

3 set, 1 rep 180 kg 

Publicerat

Långpromenad och styrketräning idag..har tagit det lugnt i några dar... Får bli en löprunda imorgon tror jag...

Publicerat

nån som har provat gröntkaffe kapslarna och kan säga om dem är effektiva eller ej?

Publicerat

Marklyft, militärpress, lätt bänkpress och lite biceps och flyes.

har justerat tekniken i marklyften för några veckor sen och fick gå ner i vikt, men nu börjar reps på 200 kg kännas stabilt igen.

Publicerat

joggade 5km med hunden... Tog lite längre tid än vanligt pga nosade i diket..

Publicerat

Diverse gymnastiska övningar på utegymet och lekplatsen medan ungarna lekte. Fokus på chins och pullups men även dips och armhävningar. 

Funderar på att ha som mål att lyckas utföra en muscle-up. Verkar rackarns tungt men korrekt utfört ser det ju väldigt snitsigt ut.

Publicerat

Kört fyra löppass sista veckan - sprungit varannan dag vilket känns lagom. Riktigt kul att se de snabba framstegen med hjälp av pulsklockan :)

Väger nu 107 och målet till Gbg-varvet nästa år är att väga 86. Jag har en plan och medelst FitnessPal-appen och löpning ska det gå :yes:

Publicerat

R- härlig målbild och skönt driv, glöm inte bort att köra lite stärkande träning, typ, rygg, ben för att musklerna skall få vara med och bygga upp sig, det är så lätt att bli snabb och sedan inte hänga med i leder och muskler.

För egen del försöker jag att få lite ordning på löpningen så att jag inte är allt för långsam för min tävling i augusti och min löparpolare, var ute en sväng igår, 7x 4/2 intervaller där jag snittade 5:34 totalt, låg på 4-4,15 tempo i intervallerna, 8 km och totalt 40 höjdmeter är det passet, det ser förövrigt ganska löjligt ut på en höjdkurva när man springer rakt ut och sedan vänder åter!!

För de som tror att Skåne är platt kan jag bjuda in till en blodsmak i munnen bildande löptur där det enbart är frågan om din smärtgräns som begränsar. /Christian 

Publicerat

Bra poäng C! Ska försöka köra lite generell träning också. Slutade med bodypump för halvannan månad sedan pga kass vänsteraxel. Axeln är nu bra igen men jag märker att övriga kroppen behöver sin träning.

Publicerat

Då var sjukvården kontaktad angående mitt kassa ben. Diagnosen lyder: benhinneinflammation. 

Det kan det säkert vara men jag är inte helt övertygad om undersökningsmetoden. Då den enbart bestod av lite frågor kring min fysiska aktivitet. Han tittade eller kände aldrig på benet. Så jag anser att där finns visst utrymme för en felbedömning.

Utgår från att diagnosen stämmer tillsvidare så får jag uppsöka en sjukgymnast för noggrannare kontroll när tid finnes.

Publicerat

Benhinner brukar ofta vara något man får som nybörjare vilket du inte verkar vara! Så skulle kolla bättre på det, själv har jag kommit igång hyfsat med löpträning men idag är det skogsaverkning då det görs ved i stugan. Har ont ungefär i hela kroppen av att fälla och släpa feta granar i en brant. Bara att inse att man är en sillmjölk jämfört med gamlatiders skogshuggare!

Publicerat

Kört latsdrag idag.. varierat grepp. Löprunda på 3.5km.

Publicerat

Bänkpress, chins och stångrodd idag. Avslutade med lite lättare knäböj (50-60% av 1RM) för teknik och rörlighet.

Börjar få ont en handled (igen) av alla viktade chins, men annars har kroppen hållit ihop rätt fint den här veckan. :)

Publicerat

Pumpat biceps...gjort situps.. vilat i övrigt..

Publicerat

Situps och rodd med gummiremmar klockan 6 på morgonen...

Publicerat

promenad på arbetstid. Löprunda 3.5km efter jobbet..Idag var det klibbigt i värmen 

Publicerat

Åkt skimboard dvs korta rusher, hårda fall och små sträckningar överallt :)

DSC_0224.JPG

Publicerat

Joggat 35min...ca 7-8km eller nåt sånt..

Publicerat

Slängde runt med kettlebellen igår kväll. Körde bara 20 min. Dock är min 16kg lite väl tung för att göra alla de övningar jag vill. Måste införskaffa en 8 & 12kg, då kan man köra fler övningar. Fantastiskt verktyg att träna med!

Publicerat
1 hour ago Maxb sa:

Slängde runt med kettlebellen igår kväll. Körde bara 20 min. Dock är min 16kg lite väl tung för att göra alla de övningar jag vill. Måste införskaffa en 8 & 12kg, då kan man köra fler övningar. Fantastiskt verktyg att träna med!

Kettlebells är skojiga :) Jag har några i sommarstugan, men saknar en 32 och en 40 kg för att kunna ge kroppen ordentligt med stryk. Jag brukar komplettera med olika varianter på chins, då täcker man in nästan alla muskelgrupper på ett pass.

Turkish get up är en grym övning med kettlebells (eller annan vikt), gäller bara att börja med lättare vikt än vad man tror. Lätt att bli kaxig och skada sig.

Publicerat

Bollade lite på min 12kg´s i morse efter mina trevande löp försök på 2,5 km, tänkt mig ett par ggr i veckan under semestern för och få lite kondis. Målet är att orka springa hela sträckan vad det lider, får inte luft som det är nu. Måste nog inse att kondisen är kass.. :mellow: