Publicerat Juni 20, 20187 yr 17 hours ago killer_mouse sa: Vetefan första gången stod den ute i 3 dygn enligt det receptet matad dag 2 och 4 sen i kylen sen när jag skulle matade vecka 2 så gud vad den stank luktade värre än ett torrdass där nordkoreanska armen har haft rännskita efter ha käkat skämd chiligryta 2 annat recept mat dag 2 till 4 en dag i rumstemperatur inget liv alls inga bubblor eller nått en väldigt svag odör av sprit 3 exakt lika mängd vatten å mjöl matad 2 och 3 är liv men får se till helgen då den matas igen Vad har du för kärl till surdegsstarten, hur är den rengjord? Jag använder bara glas med tättslutande lock.
Publicerat Juni 20, 20187 yr 59 minutes ago tecno sa: Har du nåt skit med ditt vatten månntro? När jag bodde i lägenhet dog alltid min surdeg på vintrarna av allt klor som fanns i vattnet....
Publicerat Juni 20, 20187 yr 1 hour ago tecno sa: Har du nåt skit med ditt vatten månntro? Hoppas inte det iaf är ju lägenhets ska testa nästa gång med flaskvatten
Publicerat Juli 8, 20187 yr Insett att sätta surdegsstart inte är min grej och vi upptäckte att kronjäst har surdegsstart att köpa så till helgen görs ett seriöst test med ett surdegsbröd
Publicerat Juli 8, 20187 yr Författare 26 minutes ago killer_mouse sa: Insett att sätta surdegsstart inte är min grej och vi upptäckte att kronjäst har surdegsstart att köpa så till helgen görs ett seriöst test med ett surdegsbröd Berätta gärna hur det går sen!
Publicerat Juli 10, 20187 yr Bakat en lingonkaka till foristbesöket som jag får imorgon av honom o hans fru. En smålänning från Högsby.
Publicerat Augusti 2, 20187 yr Författare 2 hours ago tecno sa: Några frallor med knorr Här är det för varmt för att baka... ?
Publicerat Augusti 2, 20187 yr Ännu värre här men det var bara nödvändigt att baka och laga mat samtidigt när ugnen är varm.
Publicerat Augusti 10, 20187 yr Rykande färskt från ugnen ( ja jag har skitvarmt men vill ha bröd ) Gryt bröd på surdeg, vetemjöl special + Ölands fullkorns vete.
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Kul tråd! Jag gör också grytbröd. Använder brödmartins recept: http://paindemartin.se/?p=2092. Ett enkelt recept på gott surdegsbröd. jHar förnklat det ytterligare genom att släppa ned den färdiga degeblandningen direkt i grytan med bakplåtspapper som foder. Enkelt och supergott. Vad har du för recept på rågbrödet?
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Oj, minnet.... denna gången var det nog 500gr Saltå kvarns rågmjöl 250gr Vetemjöl special 25gr mortlad grovsalt dryga 200gr surdegsstart på råg ca 500gr vatten
Publicerat Oktober 4, 20187 yr Ja då var det dags igen, skulle ha fått besök från gammal jobbarkompis men han har kroknat i flunssan så jag får väl offra mig själv att låta denna delikatess med vaniljvisp smaka till fikat
Publicerat Oktober 5, 20187 yr Författare På 2018-10-04 at 10:52 tecno sa: Ja då var det dags igen, skulle ha fått besök från gammal jobbarkompis men han har kroknat i flunssan så jag får väl offra mig själv att låta denna delikatess med vaniljvisp smaka till fikat Inte bara jag som är gottegris, ser jag.. ?
Publicerat Oktober 6, 20187 yr 12 hours ago shamani sa: Inte bara jag som är gottegris, ser jag.. ? Vi är många här som har en dragning mot lite sött till kaffet
Publicerat Oktober 6, 20187 yr Författare 6 hours ago tecno sa: Vi är många här som har en dragning mot lite sött till kaffet Skönt att man är i gott sällskap. ?
Publicerat Oktober 25, 20187 yr Baka och baka..... Vanlig slät bulle (köpt ja) med lite Philadelfia och hemkokt äppelmos = enkel fattigmans bakelse och en stor kopp starkt svart