Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargar tog hund?

Featured Replies

Publicerat

Skulle vara intressant och se Agrias marknadsandelar över den tiden också, nåt säger mig att dom tappat en hel del på jakthundssidan. Tyvärr är det alltid dom allena som får agera facit, såväl Folksam som Sveland har väl noll självrisk vid vildsvin och rovviltskador.

Aha, hade ingen aning om det. Har ingen hund själv, men har reagerat mot de ständigt återkommande påståendena från jaktmotsåndare om att det är vanligare att jakthundar skadeskjuts av jägare än att de tas av vargar, därför rotade jag fram de siffor jag kunde hitta. Tyckte de kunde komma till pass här också.

• Svar 154
  • Visningar 21,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Aha, hade ingen aning om det. Har ingen hund själv, men har reagerat mot de ständigt återkommande påståendena från jaktmotsåndare om att det är vanligare att jakthundar skadeskjuts av jägare än att de tas av vargar, därför rotade jag fram de siffor jag kunde hitta. Tyckte de kunde komma till pass här också.

Nejdå, det är ju den fakta vi har så det var absolut ingen kritik. Agria har ju avtal med SJF, så det är ju logiskt att utbytet kommer därifrån. Fortfarande försäkrar dom ju ändå majoriteten av jakthundarna, men kanske inte i rovdjursbältet? Men jag har inga andra siffror heller.

Publicerat

MkJ , fan vad jag är överens med dig.

Vargarna drabbar inte mig. Men lider verkligen med alla som är drabbade av den.

Min hund är som ett barn för mig. Skulle aldrig kunna ha stake nog att släppa henne om jag hade vargrisk öht.

Skulle inte palla med det.

Jakt är mitt LIV, och vargen skulle förstöra mitt liv totalt. Samma med lodjur. Hellre tar jag en blixt från himlen än spelar lotteri med vargen.

mvh

edit: är inte rädd att lodjuret tar min hund. men rådjuren däremot.

Publicerat

Roliga vetefan :blink: Snarare tragiska och så totalt fokuserade på att INTE acceptera ett skit förutom sin egen åsikt och situation.

Kul att du fick in den i tidningen i allafall :)

/M