Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten 2011

Featured Replies

Publicerat

Det är väl klart, fan man har ju varit redo i flera dagar och bara sitter och väntar och väntar. Jag kommer inte kunna sova en blund inatt.

• Svar 300
  • Visningar 45,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

jupp allt är avcheckat å klart dock har magsjukan slagit till :(:angry: men men räven ska ha mycket mat så dom kanske sparar dom bättre djuren till mej ist

Publicerat

Jaha alla bockjägare.. Imorgon är det den 16 aug!! :) har ni allt fixat och klart inför premiären??

Ajjemen, allt är fixat tills morgon dagen :) blir nog inte mycke sova den dagen inte hehe:P Sitter dock och funderar om man ska ta 30-06 eller 222rem till den fina 6 taggarn som jag har sett på en åkermark i skogen :)

Publicerat

Klart färdigt.

Idag ska ett torn flyttas/bytas ut och en sista kontrollskjutning av vapen genomföras.

Blir nog uppstigning vid 03,30 eller så i morgon. Har inte mer en ett par hundra meter att gå från huset till morgonens tänkta område så jag behöver inte många min på mig hemma som tur är.

Frun jobbar em så hon kommer att göra mig sällskap upp i morgon, tror jag ska visa ner henne till en vettig bock på åkrarna :wub: eller om hon vill får hon ta mitt område.

//

Publicerat

I morgon bär det av. Det blir dock ett eftermiddagspass i morgon. då dotterns dagis är stängt på dagen.

Publicerat

Jodå, sköt in med rådjursammo igår efter att ha varit inskjuten med rävammo en längre tid, utgång imorrn eftermiddag.

Publicerat

Jag har 2 herrar som dock får vänta på mitt besök då jag skall till en annan mark imorgon.

gallery_3239_349_543501.jpg

gallery_3239_349_607733.jpg

Men visst ser de stiliga ut :)

Lär dock max skjuta en av dom om ens någon...

Edit: Blev visst lite stora bilder.... :)

Publicerat

Kollar planeringen och inser att fredag blir dagen då jag gör ett försök...

Ska upp till grannen och skjuta in med jaktammo på onsdag kväll (hade hoppats att kunna göra det idag, men livet blir inte alltid som man förväntar sig).

Men den som väntar på något gott... :P

Publicerat

Jadå..

Rekat pass, testskjutit, rekat lite till... Börjar imon med ett lättillgängligt pass vid en granplantering. Kvällspasset blir på ett hygge i skogen.

Allt känns bra, framförallt skall det bli så jädra skoj!

Skitjakt på er alla!

/Kristian

Publicerat

Jag får vänta till i helgen men då ska jag ut! Det blir bockpremiär i dubbel bemärkelse för mig då det är första gången jag ska jaga rådjur :) :)

Publicerat

Är så taggad att jag funderara på att åka ut redan vid midnatt för å inte missa något på första bockjaktsdygnet. Dock har många stryke med i vintras då det va mycket snö och KALLT! Men jag har iaf en riktig kronjuvel som har retat gallfeber på mig i ett år. Hade honom i siktet i våras men det blev inget skott.

Lycka till allihop:-)

Publicerat

Inget sug här iaf efter ngn augustibock. Har kanske skjutit för många rådjur måhända

Publicerat

Inget sug här iaf efter ngn augustibock. Har kanske skjutit för många rådjur måhända

Nej du har fått någon allvarlig sjukdom, det enda botet är nog att åka ut och sätta sig tidigt på morgonen.

Publicerat

Nej du har fått någon allvarlig sjukdom, det enda botet är nog att åka ut och sätta sig tidigt på morgonen.

:D:D

Publicerat

Blir att åka ut imorgon bitti :) och resten av veckan ^_^ !

Publicerat

Hoppas ni får de trevligt i morgon och att jaktlyckan står på er sida :)

Själv ska jag inte ut efter bock då det inte finns någon jaktbar stam kvar här... :unsure: Men i morgon kväll blir de lite räv vak/lock. Har en kull på 4 valpar som springer å leker på gärdena men har inte kommit inom skotthåll än, så har som mål att försöka få bort dom!

Publicerat

Drar strax till ladan jag ska övernatta i :wub:

Skitjakt på er alla! :D

Publicerat

Skitjakt!

Publicerat

MartinJ1, jag tror att det är samma bock på bilderna! och inte två olika.

Publicerat

Klev på semester´n idag, lite daglig jakt under de närmsta 4 veckorna kan kanske stilla behovet något ;)

Storbocken får det svettigt om några timmar!

Publicerat

Ja det blir spännande imorgon!! Hoppas vädret håller också!! Mössa bössa mask tömma tarm och task! :)

Publicerat

Shit nu är det nära.. :rolleyes:

Var ute och sköt in bössan med nya kikarn, en SuB 3-12x50 med belyst etta! Kan det bli bättre? :P

/Må

Publicerat

Menar du att du ska jaga :huh:

Trodde du var "jaktren" :P

Lycka till -_-

Publicerat

ledig imorgon och dagen där på för lite jakt så jag åker ut.

inte skjutit så mkt som jag önskat men känner mig ganska så bekväm iaf med bössan.

sköt in i lördags på 100 samt testade 3 duvor på 200m vilket inte va några större svårigheter än att välja vilken del av dom man skulle skjuta på :wub:

suget finns nu! titta bockjaktsfilmen snart sen sova. åka 40 min till marken man ska sitta på imorgon bitti så det blir tidigt.

när sätter ni er ute?

Publicerat

Skitjakt på er alla!

Själv har jag dragit på mig en j-vla lunginflammation så det blir inget för mig den här gången... :angry: