Publicerat Augusti 15, 201114 yr när sätter ni er ute? 04.15 är ett klockslag som jag brukar rätta mig efter. Vet inte varför, men det är nog lagom att vara ute då.. /Må
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Skitjakt på alla er som ska ut imorgon! Själv får jag vänta till fredag kväll.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Brukar gå hemmifrån efter 4 har bara 50m till förstapasset i år ska ha setts en stor bock där, har ej sett den själv. Hadde en returare vid foder platsen i våras men han har sitt rivir hos grannen det är den enda jag har koll på som ska bort.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Kom på att jag har lite bilder. Returaren: långaraka utan taggar, såg likadan ut förra året med lite mer taggar. Örat2: 2år får gå på tillväxt några år till har reviret i närheten av gården. Har ett jack i höger öra. örat1 sköt jag förra året, på den saknades örspetsen. riktigt gammal. ska leta fram lite bilder på han.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr de nu väntan innan semestern blir värd sitt pris. när man tog sen semester så man har en hel vecka till att ägna åt bockjakten.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Örat1 vid foderplats förra vintern samt som trofé. Hittade även en bild på returaren från förra vintern. Samt min största bock från förra säsongen. hadde inte set honom tidigare.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr när sätter ni er ute? Kan säkert klippa en genom köksfönstret, men frugan blir inte glad då
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Brunsten är i full gång iaf... Detta kl 17 idag. Lovande ungbock som springer runt hemmavid, dröjer dock några år innan han aspirerar på grillplats. Ung gaffelbock jag fick i knät ikväll på kvällsrundan.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Det drar ihop sig BLir bara en bock för mig o en för frugan i år, vintern har satt sina spår tyvärr. Bättre att spara nu än att lida för det i många år framöver även om det kommer att svida. Sköt iof bara en förra året med pga vintern Skitjakt på er. //
Publicerat Augusti 16, 201114 yr lite kaffe i ådrorna så man piggnar till, sen iväg. just nu becksvart och 15gr ute..skönt så man slipper frysa. Good hunting på er
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Skit jakt på er! snart blir det att bege sig ut och sätta sig på pass, har regnat under natten och det är becksvart ute
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Blev en liten sexa! Först kom det en räv över hygget som jag aldrig fick skott på.. Kör igång buttolon och strax efter 10 minuter kommer bocken fram på 80 m och står och tittar mot mitt håll. Bössan var inte i position, men så fort bocken försvinner småspringandes in i björkslyet var jag redo.. Den kommer fram, fortfarande i bra rörelse, trycker jag ner buttolon i botten och då tvärstannar bocken. Högt gräs gjorde att jag bara såg huvudet och halsen. Skottet går utan tanke.. Väl framme ser jag att skottet hade tagit i halsroten! Packar ihop och åker hem! I kväll blir det på en annan mark.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Ingen bock, men väl en gammal hanräv! +1 (den jag sköt kanske inte var så gammal, men ändå) Såg inget rå alls, nytt försök ikväll på annat pass.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Klev upp 03:30. Va på pass 03:45 och klockan 04:42 så hade jag denna batting på 30 meter så då fick 6,5an jobba . Hänger nu i kylen för att bli lite färs! Va ut en sväng i garaget och snickra ihop en till galge så nu kan man ut ikväll igen Kylen tar en till bock hoppas jag!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Morgonen avklarad. Se dagbok för närmare beskrivning av eländet // Ja det var ju verkligen ett elände! Kan tänka mig snacket...
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Ja det var ju verkligen ett elände! Kan tänka mig snacket... Du skulle bara veta.. //
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Morgonen avklarad. Se dagbok för närmare beskrivning av eländet // En får gratulera till en väldigt fin bock
Publicerat Augusti 16, 201114 yr MartinJ1, jag tror att det är samma bock på bilderna! och inte två olika. Trodde jag också först men har fler bilder än dessa och har tittat rätt noga. Den ena är aningen grövre i kroppen och något ljusare huvud så jag tror det är far och son. Men visst de är väldigt lika.