Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakten 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

Var ut med två vänner och passade någon timme för några dagar sedan vilket resulterade i en ungräv. Men nu syns det skillnad i skogen häromkring. Rävstammen är absolut mindre än förra året och det fattas bara annat. Jag och kompisen har förpassat mer än hundra rävar till de sälla jaktmarkerna sedan förra snösäsongen tillsammans. Jag står för 25-26 av dem och min kompis för resten.

• Svar 651
  • Visningar 72,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag blev de en räv på drev för schillerstövare! Sen drev han en till i gryt, som det skulle komma någon och göra grytprov på Hunden gick in i gryt och höll tydligen på med grävling, för efter en ti

• Det kallas bockjakt men fan vet. Började med att det kom ut en räv på vallen jag satt, den jagade sork. Avståndet var dock runt 350m och den reagerade inte på lock och sen försvann den. Fick bryta för

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen

Posted Images

Publicerat

Har med suttit ute en stund, fick nöja mig med att titta på 5st rådjur som gick runt tornet hela kvällen. Bättre lycka nästa gång!!

Publicerat

Sköt räv nr 2 ikväll kl 20. Hade suttit med pipan i 3 min då en ung tik dök upp ifrån skogen från "fel" håll. Fick snurra runt och märkligt nog stod den kvar så jag sköt den med 3,6 gr .222 på 15 meters håll. Fint skick!

Grattis!

Vilken pipa använde du?

Publicerat

Grattis :D

Tack så mycket :biggrin:

Mvh.

Publicerat

.

Publicerat

Blev 2 st på vak.

post-6266-0-65294800-1344207781_thumb.jp

Publicerat

Blev 2 st på vak.

Grattis! :smile:

Bra jobbat! :thumbsup:

Publicerat

Grattis! :smile:

Bra jobbat! :thumbsup:

Tack! :smile:

Publicerat

post-4850-0-92558600-1344255021_thumb.jpEn kväll på rävjakt resulterade istället med en Grävling framför pipan :thumbsup: lika glad blev jag :cool:

Det hade blivit en vacker bild över skärgården om vi flyttat oss men vi vägrade :biggrin:

Publicerat

I Morse satt en ungräv till i den Värmländska tunnelfällan,

tidigare har en ung skabbräv och en Grävling åkt dit samt att jag sköt ytterligare en grävling på vak igår kväll :) Det rullar på!!

Verkar vara gott om predatorer i år.

Publicerat

post-4850-0-92558600-1344255021_thumb.jpEn kväll på rävjakt resulterade istället med en Grävling framför pipan :thumbsup: lika glad blev jag :cool:

Det hade blivit en vacker bild över skärgården om vi flyttat oss men vi vägrade :biggrin:

Klockrent grattis :biggrin:

Mvh.

Publicerat

Sköt räv nr 2 ikväll kl 20. Hade suttit med pipan i 3 min då en ung tik dök upp ifrån skogen från "fel" håll. Fick snurra runt och märkligt nog stod den kvar så jag sköt den med 3,6 gr .222 på 15 meters håll. Fint skick!

Här kommer bilden också....

gallery_11057_432_54504.jpg

Publicerat

Grattis alla skyttar!

Vilken tid på dyngnet ser/skjuter ni räv nu i augusti? Har suttit några kvällar mellan 7-10 på kvällen men inte sett mer än en räv som jac hade på för långt håll. Kanske kommer de ut senate på kvällen när det blir svalare? Någon som suttit fram tills det börjar bli mörkt?

Publicerat

Grattis alla skyttar!

Vilken tid på dyngnet ser/skjuter ni räv nu i augusti? Har suttit några kvällar mellan 7-10 på kvällen men inte sett mer än en räv som jac hade på för långt håll. Kanske kommer de ut senate på kvällen när det blir svalare? Någon som suttit fram tills det börjar bli mörkt?

Publicerat

Grattis alla skyttar!

Publicerat

Jag skjuter oftast kl 03-04 på morgonen.

Publicerat

har inte skjutit räv men tycker mig ha sett dom mest tidiga mornar mellan 3 och 6...

Publicerat

Vilken tid på dyngnet ser/skjuter ni räv nu i augusti?

Samtliga mellan 20-22. Äldre räv tycker jag visar sig mer tidiga morgnar

Publicerat

Inte en räv i sikte sedan aug 1. Vart fan håller de hus? Nu väntar jag på att bönderna ska slå sina vallar, då borde det bli fart på de röda.

Funderar också på att dagsåtla. Många som snackar om surströmmingen, eller "fiskglassen" och innan man testat får man inte veta. En sak jag kommer testa i vinter är att vaka där ett rådjur tagits ur, dessa godsaker brukar ju vara borta på 24h...

Publicerat

Oftast ser man dem på kvällarna men det beror väl på att man får gå upp så toktidigt om man ska jaga morgonräv vid denna årstiden.

Jag misstänker att det går att skjuta räv hela den skumma delen av dygnet så länge du ser vad du ska nedlägga! :wink:

Publicerat

Tack för tipsen:) blir att sätta sig imorgon kväll ända tills det kommer någon ;-)

Publicerat

Nytt pass igår, satt i en kraftledningsgata med höga förhoppningar. Det enda som hände var att en rovfågel av något slag höll på att rycka pipan ur handen på mig. En halvmeter från mig upptäckte han att jag inte var en skadad fågel. Borde ju betyda att man gjorde någorlunda rätt med pipan i alla fall...

....hur som, nu har den översta patronen i magasinet varit och vänt i patronläget allt för många gånger. I helgen ska det fan smälla!

Publicerat

Nytt pass igår, satt i en kraftledningsgata med höga förhoppningar. Det enda som hände var att en rovfågel av något slag höll på att rycka pipan ur handen på mig. En halvmeter från mig upptäckte han att jag inte var en skadad fågel. Borde ju betyda att man gjorde någorlunda rätt med pipan i alla fall...

....hur som, nu har den översta patronen i magasinet varit och vänt i patronläget allt för många gånger. I helgen ska det fan smälla!

Ja det kan vara roligt när djuren kommer nära en....

Jag har också en del patroner som åkt in och ut ett par gånger.....

Lycka till i helgen...

Publicerat

Lite spännande när man har en stor uggla sittande på en gren 2 meter bakom huvudet när man visslat en stund!!

Det känns som den när som helst ska flyga ner och plocka en i nacken :biggrin:

Publicerat

Vilken fågelskrikspipa rekommendera ni om man ska jaga i norra Dalarna? Helst en lätt blåst pipa :)