Publicerat Augusti 11, 201213 yr Idag lades mina två första rävar ner detta året. Sköts efter ca en halvtimme på pass och med ca 10 minuters mellanrum. Dom kom fritt och sen lockade jag dom till läge med muspip. Mycket härligt med en dubble när man är och gästjagar så jag tackar LBerg här på forat. Härlig jakt var det.
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Grattis till Dubbeln! LBerg kanske är nöjd med Viltvårds insatsen också
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Inget att klaga på här inte! Bara att gratulera ännu en gång, det gjorde du bra. Nu kan jag jaga rådjur med rent samvete i år också
Publicerat Augusti 11, 201213 yr He he ja det kan jag också göra ju. Hoppas du har en stående inbjudan. Men vänta lite nu är inte du ute och fiskar?
Publicerat Augusti 11, 201213 yr En tik dog framför t1 på LG igår kl 21.15. Dagen innan hade Alex S skjutit en hane från samma torn så nu börjar det förhoppningsvis ta på rävarna...
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare Jag lova räven o inviga bössan på denne om den kom ut. absolut bästa lockmedlet då de kom ut en årsunge ( tik ) som fick smaka 180gr hornady interlock sp. den dog...
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Kunde av någon anledning inte sova i morse så jag åkte ut på tippen och passade. Efter en halvtimme drog jag några muspip med munnen och nästan direkt kom det ut en räv som jag fick att stanna på femtio meter. Krysset i bogen med min k-hornet och en räv mindre. Fortsatte locka en stund men inget mera. Bytte plats och stannade där ca en timme men såg inget så jag åkte tilbaka till första stället. Satt tyst en kvart och sedan några skrik med pc2. Fem min senare kommer det en räv smygandes men den kom inte så att jag kom åt den.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Jag lova räven o inviga bössan på denne om den kom ut. absolut bästa lockmedlet då de kom ut en årsunge ( tik ) som fick smaka 180gr hornady interlock sp. den dog... En premiär räv alltså Grattis!
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Kunde av någon anledning inte sova i morse så jag åkte ut på tippen och passade. Efter en halvtimme drog jag några muspip med munnen och nästan direkt kom det ut en räv som jag fick att stanna på femtio meter. Krysset i bogen med min k-hornet och en räv mindre. Fortsatte locka en stund men inget mera. Bytte plats och stannade där ca en timme men såg inget så jag åkte tilbaka till första stället. Satt tyst en kvart och sedan några skrik med pc2. Fem min senare kommer det en räv smygandes men den kom inte så att jag kom åt den. Jag trodde du rensade rent i våras Gott att veta var den håller hus till nästa sittning
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Jag trodde du rensade rent i våras Gott att veta var den håller hus till nästa sittning Det verkar vara en outsinlig källa. Det är fjärde räven som jag och min kompis skjuter den här säsongen så nu är det 2 lika. Förra säsongen utklassade han mig med säkert faktor 4 med över hundra skjutna. Jag får dock skylla på att jag gick på kryckor hela våren och knappt alls under hösten.Jag ska ta ett skogspass i kväll och testa. Jag vet att det är massor av rävar som springer där men av någon anledning så har jag inte lyckats få in någon på lock utan de har bara skällt ut mig i våras och dragit som om de hade eld i baken.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Det verkar vara en outsinlig källa. Det är fjärde räven som jag och min kompis skjuter den här säsongen så nu är det 2 lika. Förra säsongen utklassade han mig med säkert faktor 4 med över hundra skjutna. Jag får dock skylla på att jag gick på kryckor hela våren och knappt alls under hösten.Jag ska ta ett skogspass i kväll och testa. Jag vet att det är massor av rävar som springer där men av någon anledning så har jag inte lyckats få in någon på lock utan de har bara skällt ut mig i våras och dragit som om de hade eld i baken. Nils jagar du med Hasse b ?
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Ja vi jagar räv tillsammans och fyller på ammunitionsförrådet tillsammans emellanåt.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Det verkar vara en outsinlig källa. Det är fjärde räven som jag och min kompis skjuter den här säsongen så nu är det 2 lika. Förra säsongen utklassade han mig med säkert faktor 4 med över hundra skjutna. Jag får dock skylla på att jag gick på kryckor hela våren och knappt alls under hösten.Jag ska ta ett skogspass i kväll och testa. Jag vet att det är massor av rävar som springer där men av någon anledning så har jag inte lyckats få in någon på lock utan de har bara skällt ut mig i våras och dragit som om de hade eld i baken. 100 är svårslaget Skit jakt ikväll! jag kommer också testa ett kvällspass eller två!!
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Ja vi jagar räv tillsammans och fyller på ammunitionsförrådet tillsammans emellanåt. Skoj! Vi är ju som stuggrannar jag å Hasse! Han har försökt lära mig locka men av nån konstig anledning så lyckas han bara själv
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Skoj! Vi är ju som stuggrannar jag å Hasse! Han har försökt lära mig locka men av nån konstig anledning så lyckas han bara själv Jag har tagit rätt på minst femtio rävsvansar av de som jag och han har skjutit under högvintern. Några har ändrat färg till alla regnbågens färger och tjänstgör som laxflugevingar numera. Ni verkar ha massor med räv efter råneälven också. Han sköt väl ca 25 st därnere själv plus att det föll några till under vintern. Men Hasse är en jäkligt duktig rävlockare och han lärde mig hur jag skulle göra för att få till sirenens toner som lockat så många rävar i fördärvet. Men nu ska jag ut en stund och passa samt kanske spela en liten trudelutt för rävarna.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Jag har tagit rätt på minst femtio rävsvansar av de som jag och han har skjutit under högvintern. Några har ändrat färg till alla regnbågens färger och tjänstgör som laxflugevingar numera. Ni verkar ha massor med räv efter råneälven också. Han sköt väl ca 25 st därnere själv plus att det föll några till under vintern. Men Hasse är en jäkligt duktig rävlockare och han lärde mig hur jag skulle göra för att få till sirenens toner som lockat så många rävar i fördärvet. Men nu ska jag ut en stund och passa samt kanske spela en liten trudelutt för rävarna. Va skoj jo vi har haft massor med räv flera år , håller på med en åtel nu så jag kan hjälpa han lite till vintern , ska även försöka ge mig på locket till vintern igen, efter Hasses kurser så fick jag faktiskt in några rävar på lock men kom aldrig åt att skjuta nån ! Tror det slutade på nästan 30 för Hasse i byn faktiskt !
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Vilken pipa tror ni är bäst/lätt blåstast/hörs längst? Syco teeety eller Nordik crying bird?
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Vilken pipa tror ni är bäst/lätt blåstast/hörs längst? Syco teeety eller Nordik crying bird? Det torde vara Syco Tweetyn utan tvekan!
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Eller turbo tweety. Det är mitt förstaval. Okej Vad är det för skillnad på turbo och syco?
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Turbon ska låta 30% högre och har bara två membran på höjden med samma ljud som den vanliga. Sycon har ett delat som en ormtunga och ger ett mera kvittrande ljud.
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Turbon ska låta 30% högre och har bara två membran på höjden med samma ljud som den vanliga. Sycon har ett delat som en ormtunga och ger ett mera kvittrande ljud. Okej, har du någon länk där man kan köpa den?
Publicerat Augusti 14, 201213 yr Samma pipa! http://www.racerback.se/lockjakt/ravpredator/pipor/veminator-long-range-tweety/