Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakten 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

Okej men frågan var ju om man ska locka i med eller motvind? :)

Mvh

• Svar 651
  • Visningar 72,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag blev de en räv på drev för schillerstövare! Sen drev han en till i gryt, som det skulle komma någon och göra grytprov på Hunden gick in i gryt och höll tydligen på med grävling, för efter en ti

• Det kallas bockjakt men fan vet. Började med att det kom ut en räv på vallen jag satt, den jagade sork. Avståndet var dock runt 350m och den reagerade inte på lock och sen försvann den. Fick bryta för

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen

Posted Images

Publicerat

fågel och muspip så ska ni locka mot vinden. Att man ska locka med vinden på harskrik hänger på att räven kommer uppfatta att det antagligen är en rätt stor räv eller ett lo som håller på att ta haren och är därför ovilliga att ta sig in för nära men en mus kan inte försvara sig nämnvärt och en fågel kan tas av rätt små djur som räven lätt kan ge stryk och då är den inte lika försiktig.

Se dock till att försöka ha en bakskytt om ni kör fågelläten för räven kan då komma från vilket håll som helst, jag har haft ett gäng rävar som kommit in på 3-4 m bakifrån då jag suttit med fågelläten och på det viset dresserar man bara rävarna.

Publicerat

fågel och muspip så ska ni locka mot vinden. Att man ska locka med vinden på harskrik hänger på att räven kommer uppfatta att det antagligen är en rätt stor räv eller ett lo som håller på att ta haren och är därför ovilliga att ta sig in för nära men en mus kan inte försvara sig nämnvärt och en fågel kan tas av rätt små djur som räven lätt kan ge stryk och då är den inte lika försiktig.

Se dock till att försöka ha en bakskytt om ni kör fågelläten för räven kan då komma från vilket håll som helst, jag har haft ett gäng rävar som kommit in på 3-4 m bakifrån då jag suttit med fågelläten och på det viset dresserar man bara rävarna.

Okej tack för svaret :) Nån fågelpipa ni kan rekommendera som enligt er är bäst? :)

Mvh

Publicerat

Den där trailern tidigare i tråden.. fy fan va bra gjord den var!! Riktigt jävla bra, nästan så jag tror att något proffs varit inblandad??

Riggat tre torn vid tre olika vallar och den första tror jag slås på lördag.. känns bra, slipper man ligga i sängen och peta sig i navlen lördag natt :woot:

Publicerat

Jag har använt Nordic crying bird och syco tweety "verminator" och "twisted" tycker dom har funkat rätt bra allihopa även om Nordic har funkat sämst. Verminator funkar klockrent på mås och kråkfågel vilket kanske borde vara ett tecken på att det är en bra pipa. Har även knäppt 2 rävar för sam MID pipa då jag suttit och lockat kråkfågel så även den funkar.

Crying bird har ju fördelen av att vara lätthanterlig dock, syco twetyn brukar folk ha lite problem med innan man lärt sig hur det ska låta, men ge det några timmar framför datorn och jämför dina läten med youtube klipp så borde du få ordning på det också.

Publicerat

okej är ju ingen proffs på att blåsa men lägger jag ner tid så ska jag nog få de att funka :)

Publicerat

Förresten ni som har vogelklage funkar den bra? Lättblåst? Finns den att köpa i sverige? :)

Publicerat

Förresten ni som har vogelklage funkar den bra? Lättblåst? Finns den att köpa i sverige? :)

Vogel klage säljs direkt från tillverkaren (Klaus Demmel).

Mig veterligen finns den inte att köpa i Sverige.

Den är ganska lättblåst om man följer instrucktionerna som ges i senaste Lindrot filmen. :thumbsup:

Publicerat

Vogel klage säljs direkt från tillverkaren (Klaus Demmel).

Mig veterligen finns den inte att köpa i Sverige.

Den är ganska lättblåst om man följer instrucktionerna som ges i senaste Lindrot filmen. :thumbsup:

Okej blir de nån superdyr frakt då eller? :)
Publicerat

Okej blir de nån superdyr frakt då eller? :)

http://www.klaus-demmel.de/index.php?id=54

Har för mig att frakten inte var så dyr, kanske en hundring, mindre tror jag. Men denna pipa använd på rätt sätt med någorlunda omsorg bör hålla flertalet år.

Vissa verkar även tycka att det är roligt när ingen pipa är den andra lik...

Publicerat

http://www.klaus-dem...index.php?id=54

Har för mig att frakten inte var så dyr, kanske en hundring, mindre tror jag. Men denna pipa använd på rätt sätt med någorlunda omsorg bör hålla flertalet år.

Vissa verkar även tycka att det är roligt när ingen pipa är den andra lik...

Okej men blir det konstigt me priset eller? Kan man betala i svenska kronor eller? :) Tusen frågor :P
Publicerat

Okej men blir det konstigt me priset eller? Kan man betala i svenska kronor eller? :) Tusen frågor :P

Betala med kortet och se glad ut :)

Glad midsommar!

/Cris

Publicerat

Betala med kortet och se glad ut :)

Glad midsommar!

/Cris

Okej :)
Publicerat
  • Författare

Westcoast: skyddsjakt på enskilt iniativ får bedrivas efter grävlingsvalpar året runt enligt lagen. dock inte med förföljande hund. sen att de är mkt roligare med hund är en helt annan sak! men lagligt är de vilketsom så ut o skjut dom som vill o inte har tillgång till grytråtta ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Någon som sitter med pipan i mun runt 04-snåret om sisådär 27 dagar?

Publicerat

jag

Publicerat

Antagligen jag med risken är iaf väldigt överhängande :smile:

Publicerat

Grymt!

Vad kör ni då? Vogelklage?

Publicerat

Jag :)

Publicerat

Troligen jag innan jobbet...

Publicerat

Jag lär sitta och fightas med mygg då också :yes:

Vogelklagen får följa med :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Släpper hunn jag direkt de blir ljust nog. eventuellt släppa ställande på natten om man kan passa ihop krav med kunskap

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag lade ut lite slaktrester från en förolyckad älg på den nya åtelplatsen som hamnat rakt framför skjutgluggen på jaktlagets nya hydda,

Redan dagen efter var det runtsläpat på en mindre yta så det verkar som det är ett ställe med besök :smile::thumbsup:

Det ska bli kul att sitta en stund när tiden är den rätta :cool:

Publicerat

Jag lade ut lite slaktrester från en förolyckad älg på den nya åtelplatsen som hamnat rakt framför skjutgluggen på jaktlagets nya hydda,

Redan dagen efter var det runtsläpat på en mindre yta så det verkar som det är ett ställe med besök :smile::thumbsup:

Det ska bli kul att sitta en stund när tiden är den rätta :cool:

Härligt! :)
Publicerat

Snart är det dags :woot: