Publicerat Augusti 1, 201213 yr uh ring kommun först är nog det bästa bättre att ha välsignelsen först i det fallet borde inte vara några problem alls Okej det ska göras! Tack
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Haha Men du, jag har sett en skabbräv på ett elljusspår flera dagar i rad. Vet du om man kan få skjuta den på något lagligt sätt? Det är ju kommuns mark, och jag tror alla som bor nära vill nog bli av med den. Ska man ringa polisen eller är det kommun man ska ringa? Ganska säker på att det är enligt lag att ta livet av den, vet ej paragraf men, förkortande av djurets lidande. Kolla mä lagkuniga!! Det är tillåtet till 98% säker!
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Ganska säker på att det är enligt lag att ta livet av den, vet ej paragraf men, förkortande av djurets lidande. Kolla mä lagkuniga!! Det är tillåtet till 98% säker! Okej, ja bor granne med en polis så får väl gå över och prata med en lagkunig
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Man har ju både rätt och skyldighet att förkorta ett skadat vilts lidande. Är det utanför tätort/planlagt område (eller vad det heter...) så är det bara att peppra på. Men du måste vara beredd att bli "synad" map. viltets skada och din skottlossning. Sen vet inte jag om elljusspåret per automatik är planlagd yta...? Mvh Må
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Man har ju både rätt och skyldighet att förkorta ett skadat vilts lidande. Är det utanför tätort/planlagt område (eller vad det heter...) så är det bara att peppra på. Men du måste vara beredd att bli "synad" map. viltets skada och din skottlossning. Sen vet inte jag om ett elljusspåret per automatik är planlagd yta...? Mvh Må Okej, nja elljusspåret här ligger inte mer än 100m från närmast hus så det är väl lite för nära, men ska kolla ned polisen och se vad dom säger.
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen Så du behöver ansöka skriftligt? Jag säger bara att jag skall ut
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Så du behöver ansöka skriftligt? Jag säger bara att jag skall ut Nej det behövdes bara ett telefonsamtal Skit jakt på dig!
Publicerat Augusti 1, 201213 yr I dag blev det en ung rävtik på lock.....50 meters håll, Sako Super Hammerhead 11,7 gr.
Publicerat Augusti 2, 201213 yr Någon sm testat följande pipor? http://www.engelsons.se/jakttillbehor/lockpipa-rav-harens-angestskrik http://www.engelsons.se/jakttillbehor/muspipa-locka-rav http://www.engelsons.se/jakttillbehor/death-cry-lockpipa Eller vad ska man ha?!
Publicerat Augusti 2, 201213 yr nja du får ju ett läte lätt men om det är ett bra läte är ju en annan fråga
Publicerat Augusti 3, 201213 yr twisted syco då? går de bra att framkalla fågelljud me den? Mvh den är mer svårblåst tyckerjag men riktigt bra enligt vår husguru Flex
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Bonnen ringde o sa att han slagit vallen så jag drog dit o spana lite när allt var lugnt o tyst så drog jag på med Demmels fågeljud o vipps så kom den här lilla tiken Mvh.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Bonnen ringde o sa att han slagit vallen så jag drog dit o spana lite när allt var lugnt o tyst så drog jag på med Demmels fågeljud o vipps så kom den här lilla tiken Mvh. Grattis
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Bonnen ringde o sa att han slagit vallen så jag drog dit o spana lite när allt var lugnt o tyst så drog jag på med Demmels fågeljud o vipps så kom den här lilla tiken Mvh. Grattis! Är det premiär räven?
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Finns det någon med en duktig grythund som skulle vilja besöka våra rävgryt? Jaktmarken ligger strax utanför Borås och ligger på ca 500 hektar. På marken har vi riktigt många gryt och gott om räv. Pga att marken har för få lock och vakställen så har vi bara skjutit ett fåtal rävar.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr beställde idag muspip och twisted syco så nu blir de att locka också inte bara sitta och vaka Mvh
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Årets första räv http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/11277-broederna-lindgrens-jaktdagbok/page__st__150#entry637013
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Sköt räv nr 2 ikväll kl 20. Hade suttit med pipan i 3 min då en ung tik dök upp ifrån skogen från "fel" håll. Fick snurra runt och märkligt nog stod den kvar så jag sköt den med 3,6 gr .222 på 15 meters håll. Fint skick!