Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakten 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

uh ring kommun först är nog det bästa bättre att ha välsignelsen först i det fallet borde inte vara några problem alls

Okej det ska göras! Tack :)

• Svar 651
  • Visningar 72,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag blev de en räv på drev för schillerstövare! Sen drev han en till i gryt, som det skulle komma någon och göra grytprov på Hunden gick in i gryt och höll tydligen på med grävling, för efter en ti

• Det kallas bockjakt men fan vet. Började med att det kom ut en räv på vallen jag satt, den jagade sork. Avståndet var dock runt 350m och den reagerade inte på lock och sen försvann den. Fick bryta för

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen

Posted Images

Publicerat

Haha ;)

Men du, jag har sett en skabbräv på ett elljusspår flera dagar i rad. Vet du om man kan få skjuta den på något lagligt sätt? Det är ju kommuns mark, och jag tror alla som bor nära vill nog bli av med den. Ska man ringa polisen eller är det kommun man ska ringa? :)

Ganska säker på att det är enligt lag att ta livet av den, vet ej paragraf men, förkortande av djurets lidande. Kolla mä lagkuniga!! Det är tillåtet till 98% säker!
Publicerat

Ganska säker på att det är enligt lag att ta livet av den, vet ej paragraf men, förkortande av djurets lidande. Kolla mä lagkuniga!! Det är tillåtet till 98% säker!

Okej, ja bor granne med en polis så får väl gå över och prata med en lagkunig :)

Publicerat

Man har ju både rätt och skyldighet att förkorta ett skadat vilts lidande. Är det utanför tätort/planlagt område (eller vad det heter...) så är det bara att peppra på.

Men du måste vara beredd att bli "synad" map. viltets skada och din skottlossning.

Sen vet inte jag om elljusspåret per automatik är planlagd yta...?

Mvh Må

Publicerat

Man har ju både rätt och skyldighet att förkorta ett skadat vilts lidande. Är det utanför tätort/planlagt område (eller vad det heter...) så är det bara att peppra på.

Men du måste vara beredd att bli "synad" map. viltets skada och din skottlossning.

Sen vet inte jag om ett elljusspåret per automatik är planlagd yta...?

Mvh Må

Okej, nja elljusspåret här ligger inte mer än 100m från närmast hus så det är väl lite för nära, men ska kolla ned polisen och se vad dom säger.

Publicerat

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen :)

Publicerat
Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen :)

Så du behöver ansöka skriftligt? Jag säger bara att jag skall ut

Publicerat

Så du behöver ansöka skriftligt? Jag säger bara att jag skall ut

Nej det behövdes bara ett telefonsamtal :)

Skit jakt på dig! :)

Publicerat

I dag blev det en ung rävtik på lock.....50 meters håll, Sako Super Hammerhead 11,7 gr.

gallery_11057_432_77714.jpg

Publicerat

Vilken fågelpipa kör ni med?

Publicerat

Ni som har nordic crying bird är den lätt blåst? :)

Mvh

Publicerat

nja du får ju ett läte lätt men om det är ett bra läte är ju en annan fråga

Publicerat

twisted syco då? går de bra att framkalla fågelljud me den? :)

Mvh

Publicerat

twisted syco då? går de bra att framkalla fågelljud me den? :)

Mvh

den är mer svårblåst tyckerjag men riktigt bra enligt vår husguru Flex
Publicerat

Bonnen ringde o sa att han slagit vallen så jag drog dit o spana lite när allt var lugnt o tyst så drog jag på med Demmels fågeljud o vipps så kom den här lilla tiken :biggrin:

post-906-0-77212800-1344115868_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Bonnen ringde o sa att han slagit vallen så jag drog dit o spana lite när allt var lugnt o tyst så drog jag på med Demmels fågeljud o vipps så kom den här lilla tiken :biggrin:

Mvh.

Grattis :D
Publicerat

Mvh.

Grattis!

Är det premiär räven?

Publicerat

Finns det någon med en duktig grythund som skulle vilja besöka våra rävgryt? Jaktmarken ligger strax utanför Borås och ligger på ca 500 hektar. På marken har vi riktigt många gryt och gott om räv. Pga att marken har för få lock och vakställen så har vi bara skjutit ett fåtal rävar.

Publicerat

Grattis!

Är det premiär räven?

Tackar :biggrin:

Mvh.

Publicerat

beställde idag muspip och twisted syco så nu blir de att locka också inte bara sitta och vaka :D

Mvh

Publicerat

post-828-13441906674844_thumb.jpg

Jäklar vilken fin kväll ! Bara räven som fattas !! :)

Publicerat

Sköt räv nr 2 ikväll kl 20. Hade suttit med pipan i 3 min då en ung tik dök upp ifrån skogen från "fel" håll. Fick snurra runt och märkligt nog stod den kvar så jag sköt den med 3,6 gr .222 på 15 meters håll. Fint skick!

Publicerat

Grattiiiis!