Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jonas Sjöstedt vill återställa Paragraf 28

Featured Replies

Publicerat

Jonas Sjöstedt den som troligen blir ny partiordförande i Vänsterpartiet fd VPK vill att paragraf 28 ska återställas igen. Han skriver under en motion i detta ämne. Han tycker att det är fel att man ska få skydda sin hund vid angrepp från Varg.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/aterstall-paragraf-28

Jonas Sjöstedt och Vänsterpartiet vill vara som mp i denna fråga dom vill ha mer veganröster i nästa val. Dom skiter tottalt i Landsbygden, smörar för studentvänstern.

• Svar 154
  • Visningar 11k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Härligt!

En gång i tiden så stod vänstern och miljöpartiet för landsbygdens gröna politik och självhushållarens beskyddning.

I dag så är de sådana politiska horor att man blir spyfärdig!!! :ph34r:

Dagens miljöpartister vill t ex stoppa bilkörningen och det kan de enkelt säga eftersom alla antingen cyklar, åker tunnelbana eller buss. (ingen bor utanför innerstan)

Vänsterungdomarna är hipsters och har alla senaste prylarna från Apple som börjar på i* och kan varenda variant på latte som finns hos alla baristor i städerna och ser sitt bloggande som det bästa som har hänt sedan skivat bröd och har egentligen ingen verklig erfarenhet utav världen utan lär sig allt på Wikipedia, Reddit, 4chan, Twitter och andra sociala medier.

Att backa §28 kommer bara att leda till en sak - tjuvjakt och fuljakt!

I dag så kan man freda sina djur på ett lagligt sätt och det innebär att man i nödvärn skjuter det hotande djuret med rätt kaliber på rätt sätt.

När det blir tjuvjakt så blir det ofta fuljakt... .22LR i magen på en varg tar många dagar innan den dör och det gör ont i min kropp att behöva tänka på de stackars vargarna som får ta den lidelsen bara för att några stadsmuppar skall få slå på sitt klena politiska bröst...

Jag skrev häromdagen att även jag börjar ropa nollvision och nu blir jag bara mer och mer övertygad att det inte längre går att lösa på en politisk väg :(

Men... Vi är väl med i EU eller?

Då får vi göra som våra bröder och systrar gör i våra grannländer då. Forca Italia!

Fan att det skall behöva gå så jävla långt 2012!

Frank Zappa sade en gång att Amerikanarna är dumma för att de vill vara dumma, det kan lätt appliceras på alla dessa idioter som dikterar hur det skall fungera där de aldrig har satt sin fot!

Jag blir så less...

...tur man bor söder om E22 i Skåne där vi inte skall ha rovdjur... Vi måste vara renbetesland eller något i den stilen... :P *sarkasm*

Publicerat

Jag tror att alla våra småpartier kan fylla en viktig roll för att lyfta frågeställningar för diskussion som annars vore orörda, däremot så är det livsfarligt om dessa småpartier växer sig så stora att de får reéll makt att driva igenom dessa frågor. Dansk Folkeparti är ett bra exempel på det.

Jag vill för allt i världen inte ha kommunisterna i närheten av någon form av maktposition. Jag begriper inte hur intelligenta bildade människor kan ha en sådan verklighetsuppfattning, och då menar jag inte bara om naturen.

Publicerat

Att det ska vara så populärt att göra allt för den där vargen, har de snott minkskit och blandat i jointarna! vänstern har ju alltid varit lite knepig.

Skrev just i bloggen om ravevänstern!

Publicerat

Sannerligen en fin man...

Publicerat

Kommunister är och har alltid varit det största politiska packet som man kan skrapa fram. Folk som Jonas Sjöstedt ger verkligen den stereotypa stadsbon som inte har satt eller vill sätta sin fot ute i naturen ett ansikte. Folk som honom är endast ute efter att försöka fiska åt sig pluspoäng genom likasinnade verklighetsbefriade stackare som inte har något begrepp om hur naturen fungerar, trots att dom tror sig veta bäst.

Det bästa i artikeln är ju ändå detta som verkligen visar hur dum karl'n och hans likasinnade är:

"Utdöendet av en enda toppredator kan få ett helt ekosystem att kollapsa", heter det i motionen.

Det viltforskaren Olof Liberg pekat på, att vargen saknats i Sverige under i stort sett 100 år, utan någon ekologisk kollaps, har inte Sjöstedt och de övriga motionärna noterat.

Publicerat
  • Författare

Denna motion och hela Sjösteds agernade är ett sett för han och de andra i Vänstern att få fler o fler röster i storstäderna, detta är ju ett till bevis att Mp och V tottalt skiter i folk på landsbygden, framför allt alla som bor i vargreviren. Jag vet även att vissa inom V vill förbjuda löshundsjakt.

Att Sjöstedt skriver på en sån här Motion är ju ett klart tecken på att han vill ha partiledarposten, då får det kosta vad det vill om han trappar på folk i landsbygden det betyder inget för han.

Publicerat

Tråkigt då Sjöstedt tidigare jobbat för att vi i norra sverige också skulle bli sedda den politiska stormen som alltid tycks råda.

Publicerat

Tråkigt då Sjöstedt tidigare jobbat för att vi i norra sverige också skulle bli sedda den politiska stormen som alltid tycks råda.

Hur då?

Karln är, och har alltid varit, dum i huvet. Hur skulle han annars kunna vara äldre än arton och kalla sig kommunist?

-- Mats

Publicerat

Hur då?

Karln är, och har alltid varit, dum i huvet. Hur skulle han annars kunna vara äldre än arton och kalla sig kommunist?

-- Mats

+1 !

Publicerat

:D Fan Mats, jag är nog fortfarande lite förälskad i dig ändå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Haha Mats, jag har förmodligen en dålig dag eller så kanske min bakgrund är något annorlunda vilket förklarar varför jag hade fått för mig denna villfarelse.

Publicerat
  • Författare

När han höll till nere i Brysel då var han ingen fara för oss. Men sen han kom tillbaka från USA och skulle ta sig in i riksdagen så hände det nått med han. Sen när det gäller hans kamp för Norrland så är det bara tomma ord det ända han vill är att bygga Norrbotniabanan, jag anser att man ska rusta upp stambanan och inlandsbanan i första hand det är viktigare. Men det tycker jag.

Detta utspel är som sagt bara ett sett att ha en störra chans att bli partiledare.

Publicerat

Kunn ju int va lätt för 'n Windällbo å begrip, männ hä han säg å hä katt'n skit, hä he ja åtte samme lå'å...

Det är en jävla skillnad på att att säga att man gör nåt, och att faktiskt göra det. Det är bara varmluft från den där, som med de flesta "working class heroes" som av nån magisk anledning inte kommer ihåg vad de påstått sig vilja jobba för när de väl kan inkassera 57 kkr plus diverse ersättningar varje månad... Han har inte gjort ett skit för nån enda jävel häruppe, trots allt skrävel. En (utsiktslös) motion i halvåret är väl ungefär vad han snittat under de 19 år han erhållit lön från oss skattebetalare. Eller nä, han ställde en fråga till infrastrukturministern om tillgänglighet för rörelsehindrade på norrlandstågen - alltid nåt.

Lik förbannat resonerar alltför många i stil med "Jomän han Jonas, han jär ju bra - en rikti arbetar, han ha jobbe på Volvo. Va me i fackä, va han..." och röstar in honom igen.

-- Mats

Publicerat

Tack för att du skrev det på bondska så jag förstod :)

Redigerad med Silver

Publicerat

Kunn ju int va lätt för 'n Windällbo å begrip, männ hä han säg å hä katt'n skit, hä he ja åtte samme lå'å...

Det är en jävla skillnad på att att säga att man gör nåt, och att faktiskt göra det. Det är bara varmluft från den där, som med de flesta "working class heroes" som av nån magisk anledning inte kommer ihåg vad de påstått sig vilja jobba för när de väl kan inkassera 57 kkr plus diverse ersättningar varje månad... Han har inte gjort ett skit för nån enda jävel häruppe, trots allt skrävel. En (utsiktslös) motion i halvåret är väl ungefär vad han snittat under de 19 år han erhållit lön från oss skattebetalare. Eller nä, han ställde en fråga till infrastrukturministern om tillgänglighet för rörelsehindrade på norrlandstågen - alltid nåt.

Lik förbannat resonerar alltför många i stil med "Jomän han Jonas, han jär ju bra - en rikti arbetar, han ha jobbe på Volvo. Va me i fackä, va han..." och röstar in honom igen.

-- Mats

Ett fejkjobb för att verka vara working class hero, tomtarna i den klassen har alla spelat teater och lossas vara något de inte är!

Finns klart bättre bud i den där interna skaran! vi vanliga försvinner!

Publicerat
  • Författare

Det skulle va intresant o höra vad Inlandsvänstern tyck om detta förslag. Sen skulle det va intresant o få veta vad Vänstern i Vargtäta områden tyck om detta.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Har inne en insändare idag om detta i norran, Jonas Sjöstedt och en till har svarat på den. Men fick igentliga inga svar på mina frågor, bara ett typiskt politiker svar. Men läs den på Norrans hemsida.

http://norran.se/2012/01/insandare/vargen-och-vanstern/

Publicerat

Jag har kikat på sjöstedts blogg och de motioner han har varit med och undertecknat. Jag kan inte se att han över huvud taget valt att profilera sig vad gäller jakt. Han har hittills hållit en väldigt låg profil i dessa frågor (åtminstone utifrån min snabbundersökning). Han har ett par inlägg på bloggen som handlar om, och kritiserar, Svesakogs höjda jaktarrenden härom året.

Motionen med ändringen av §28 innehåller för övrigt även ett förslag att ändra på utländska jägares möjlighet att fritt husera på statens mark i fjällen, så motionen är inte allt igenom negativ. Även om där finns väldigt mycket som inte uppskattas av oss jägare..... Men detta känna mer som något som ligger i partiets linje än något som Sjöstedt är initiativtagare till. Han agerar snarare nyttig idiot genom att genom att ge tyngd åt motionen med sitt namn.

Motionen hittar ni här: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GZ02MJ241

Summa summarum: Sjöstedt har egentligen inga egna åsikter i frågan utan är en nyttig idiot åt partiets vilja, därigenom kan han bli farlig för jägarna och jakten om han väljer att lyssna på de mest jaktfientliga krafterna i partiet.

Publicerat
  • Författare

Sen handlar det oftast om att politiker vill vara med i ett antal motioner så att dom inte får kritik i nästa valrörelse. Men som du skriver så kan en som Jonas Sjöstedt bli farlig för jägarna, han är rätt så populär ute i landet för att han är känd för sin EU kritik. Man får verkligen hoppas att jaktmedia granskar Han när det gäller jaktfrågor framför allt rovdjursfrågan, blyfraågan, löshundsjakten osv.

Publicerat

Det var ett riktigt dåligt svar, röstfiske av sämsta sort!

Publicerat

Ännu en vänsterkandidat som kommer inlallande med en massa 'nejnejnej' argument.

Jonas Sjöstedt är vänsterns nya påläggskalv och aftonloskan t ex skriver upp honom, lite försiktigare dock, än Juholt

som framställdes som Jesus när han skulle ta till rodret. Jonas Sjöstedt har inte, vad jag kan se, gjort några sköna

dagis-nivå-utspel än som sin åsna till företrädare Lars Ohly brukade göra, eftersom han visste att han aldrig skulle

komma att sitta på någon ansvarpost eller position av någon som helst konsekvens i politiken.

Men det är väl bara en tidsfråga innan utspelen kommer. Skall bli mycket intressant indeed.

http://www.dn.se/nyheter/politik/geografin-fargar-sveriges-politiska-landskap

Publicerat

Började skriva ett riktigt elakt ironiskt inlägg. Något skall man ju göra när man inte kan sova... (Befinner mig västerut)

Det blev dock lite väl elakt så jag nöjer mig med att konstatera att om man nu av någon obegriplig anledning är orolig för vargens överlevnad så är det väl ändå lite konstigt om man inte hittar något större problem än det enorma antal vargar som skjutits med stöd av förändringen i §28.

(Ok lite ironi smög sig in)

Eller ännu hellre det extremt stora antal vargar som skjutits med stöd av nämnda förändring där man mistänker "foul play"!...

Ett annat intressantare sätt att se på det hela är att om karluslingen i fråga säger så här i ämnen där du är insatt i detalj. Vad skall man tro när han uttalar sig om saker du egentligen inte har 100% koll på? Och nu talar jag inte om åsikter utan om kompetens.

Dock skönt att vänstern klantar sig så här. Kanske kan vi få en borgerlig period till trots allt...

Publicerat
  • Författare

Orkar inte gå in och svara på komentarerna längre, det är samma personer som gnäller på allt jag skriver och har en förkärlek och gnälla på Aliansregeringen. de flleste komentarer är samma som florrera i andra media när det handlar om Varg och andra rovdjur. Lite av skyll er själva för att ni bor på landet och jagar där, flytta till stan om ni är rädda osv.

Det är såna här personer som Jonas Sjöstedt vänder sig till som sväljer allt han säger. Jag anser att Jonas Sjöstedt inte riktigt har koll på vargfrågan, sen att han och den andre försöker få mig nöjd med att säga vi ska fixa fjälljaktsfrågan, Sjöstedt vet att det är en fråga jag brinner för så han vill väl bara få mig lugn så att Vänstern med mp kan sätta mer krokben för de jägare som bor i länen där det är problem med varg.

Har fått på skallen på facebook angående denna insändare, denna person skriker ofatst när det var licensjakt på varg och skrev väl rätt så hårda ord om detta. Om det finns någon som orkar gå in och debatera på Norran så gör gärna det. Framför allt skulle det vara trevligt om Signaturen mAts får mothugg, jag orkar inte debatera med den personen mer.

Publicerat

Ska sätta mig ner och vara stor i käften efter jag kommit hem från C-mötet i Ösd, Peter. Återkommer i frågan. 8-)

Sent from my iPhone using Tapatalk