Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

kan inte vara lätt att sova när högljudda ungdomar springer runt mitt i natten och har roligt + att det är som mitt på dan så på den biten är jag inte så avundsjuk på, :biggrin: än! :tongue: och vilken lyx när man ska jaga gris på åteln nästan ljust hela natten :tongue::woot:

Det är ingen idé att dom springer hos mig för då vaktar jag dom med vattenslang med högtrycksmunstycke och iskallt vatten och det gillar dom nog inte. :laugh:B):rolleyes:

Bra tryck i slangmunstycket. :laugh:

Här behövs det inga kikarsikten med belysning under sommaren iaf sedan har vi inga grisar här uppe ännu. :laugh::rolleyes:

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Det är ingen idé att dom springer hos mig för då vaktar jag dom med vattenslang med högtrycksmunstycke och iskallt vatten och det gillar dom nog inte. :laugh:B):rolleyes:

Bra tryck i slangmunstycket. :laugh:

Här behövs det inga kikarsikten med belysning under sommaren iaf sedan har vi inga grisar här uppe ännu. :laugh::rolleyes:

har hört att det är dåligt långt upp i sverige, du ska både vara glad och väldigt ledsen :tongue:. Men dom kanske kommer :thumbsup: bra knep där med vattenslangen :tongue::biggrin:
Publicerat

har hört att det är dåligt långt upp i sverige, du ska både vara glad och väldigt ledsen :tongue:. Men dom kanske kommer :thumbsup: bra knep där med vattenslangen :tongue::biggrin:

Vad är det som är dåligt långt upp i Sverige???

Jag hade tänkt att vi skulle ha vildsvinen som gränsvakter mot Finland mot gråben, men det behövs då flera lass. :laugh::rolleyes::whistling:

Från Treriksröset i norr ner till Haparanda. :lol:B):rolleyes:

Vad tror du om det??? :laugh:

Publicerat

Vad är det som är dåligt långt upp i Sverige???

Jag hade tänkt att vi skulle ha vildsvinen som gränsvakter mot Finland mot gråben, men det behövs då flera lass. :laugh::rolleyes::whistling:

Från Treriksröset i norr ner till Haparanda. :lol:B):rolleyes:

Vad tror du om det??? :laugh:

dåligt med vildsvin ;):sad: inget annat, allt är bra i norra Sverige :dry::biggrin:. Det med gränsvakter tycker jag verkligen var en bra ide' :woot::yes::thumbsup:
Publicerat

dåligt med vildsvin ;):sad: inget annat, allt är bra i norra Sverige :dry::biggrin:. Det med gränsvakter tycker jag verkligen var en bra ide' :woot::yes::thumbsup:

Ja, det är det! :sad:

Det blir ditt uppdrag i sommar att göra en stor fälla och skicka upp svinen efterhand till Tornedalen så ska vi se om vi inte får stopp på gråbens olovliga invandring. :lol:B):rolleyes:;)

Jonsson är inte dum Linus! :thumbsup::woot:

Publicerat

Ja, det är det! :sad:

Det blir ditt uppdrag i sommar att göra en stor fälla och skicka upp svinen efterhand till Tornedalen så ska vi se om vi inte får stopp på gråbens olovliga invandring. :lol:B):rolleyes:;)

Jonsson är inte dum Linus! :thumbsup::woot:

nej det är han verkligen inte :whistling::rolleyes: nej bara skämtar med dig du är inte dum jonsson :wink::laugh:
Publicerat

nej det är han verkligen inte :whistling::rolleyes: nej bara skämtar med dig du är inte dum jonsson :wink::laugh:

Tack! :smile:

Publicerat

ska man (spinnfiska) inte flugfiska! forell/regnbåge i morgon då :smile: riktigt kul faktiskt brukar köra med vanliga Abu's spinnare 9och 12 grams. undrade bara om någon hade något extra tips kanske ? :smile:

Publicerat

ska man (spinnfiska) inte flugfiska! forell/regnbåge i morgon då :smile: riktigt kul faktiskt brukar köra med vanliga Abu's spinnare 9och 12 grams. undrade bara om någon hade något extra tips kanske ? :smile:

Broilerfiske!

:down: :down: :down: :down: :down:

Publicerat

Broilerfiske!

:down: :down: :down: :down: :down:

är jonsson lite kaxig kanske för att han aldrig lyckats med flugfisket själv ? :whistling::rolleyes::woot::biggrin:
Publicerat

är jonsson lite kaxig kanske för att han aldrig lyckats med flugfisket själv ? :whistling::rolleyes::woot::biggrin:

Nej, det är jag inte!

Jag har alltid bojkottat uppodlad fisk.

Det är fel i mina ögon att man rotenonbehandla en sjö/tjärn bara för att plantera in uppodlad fisk. :down: :down: :down: :down: :down:

Publicerat

Nej, det är jag inte!

Jag har alltid bojkottat uppodlad fisk.

Det är fel i mina ögon att man rotenonbehandla en sjö/tjärn bara för att plantera in uppodlad fisk. :down: :down: :down: :down: :down:

kan du förklara det lite lättare förstår inte redigt vad du menar nu :wub: är det att dom har planterat i fisk eller ?
Publicerat

kan du förklara det lite lättare förstår inte redigt vad du menar nu :wub: är det att dom har planterat i fisk eller ?

När man rotenonbehandlar en sjö/tjärn så tar man död på all naturlig fisk för att man vill plantera ut uppfödd fisk el. brolierfisk som jag och flera andra kallar det för.

Förstår du nu?

Publicerat

Äh, Jonsson är bara sur för att han inte får nån lax och för du ska dra foreller hela långa dan....ladda upp en feting när du kommit hem Linus!!

Publicerat

Äh, Jonsson är bara sur för att han inte får nån lax och för du ska dra foreller hela långa dan....ladda upp en feting när du kommit hem Linus!!

Hm! Jag är inte ett förbannat dugg sotis på pojkspolingen för att han ska iväg och fiska broilerfisk. :laugh: :laugh: :laugh:

Jag äter inte ens eländet. :down: :down: :down:

Publicerat

Ändamålen helagar medlen, bättre pöjken är och springer längs gunflyn i nåt halvartificielltvatten än att sitter å nöter på nån 360handkontroll.

Och alla bågvatten behöver inte vara behandlade av rotenon.

Ut och ta dig en salomon salar i älven nu :thumbsup:

Publicerat

Ändamålen helagar medlen, bättre pöjken är och springer längs gunflyn i nåt halvartificielltvatten än att sitter å nöter på nån 360handkontroll.

Och alla bågvatten behöver inte vara behandlade av rotenon.

Ut och ta dig en salomon salar i älven nu :thumbsup:

Det finns ju andra vattendrag hos ynglingen som han kan fiska naturligt bestånd i. Gädda, abborre, mört, m. fl.

Visst är det bättre än att sitta med en kontroller i nävarna, så där har du helt rätt. :thumbsup:

Dom flesta är det vad jag vet el. bra många iaf. :mad: :mad: :mad:

Den där förb**nade laxen kan ju dra dit där pepparn växer. :tongue::laugh::rolleyes:

Något tjurigare fiske har jag aldrig varit med om. :mad:

När jag vann ABU:s drömresa ner till Svängsta och premiären där var det väldigt tjurigt i Mörrumsån så då föreslog dom att vi skulle åka Broilervatten och fiska ist.

Då tackade Jonsson för sig och åkte hem.

Publicerat

När man rotenonbehandlar en sjö/tjärn så tar man död på all naturlig fisk för att man vill plantera ut uppfödd fisk el. brolierfisk som jag och flera andra kallar det för.

Förstår du nu?

man kan säga att du nästan har helt rätt med sjön men inte redigt för det var nästan en vanlig sjö innan med bara mört,abborre och gädda men det fans väldigt lite gädda så man bestämde sig för att denna sjön passade att ha forell i så dom bad t.e.x mina storebröder där att fiska väldigt mycket och ta upp så mycket gädda dom kunde men sedan så gjorde dom inte så mycket mer kanske la några nät men inte mer. det var ju inte precis så att dom hällde i något dumt gift och dödade all fisk som fanns där :tongue: så idag finns där Mört,abborre,forell och någon enstaka gädda så det är inte bara regnbåge i sjön :yes::thumbsup: men jag håller med dig dom släpper i väldigt mycket fisk i sjön ofta. dom släpper väl i forell 2 gånger om året. men jag har fått mört,abborre bara (små) :sad::biggrin: och regnbåge i sjön och min kompis hade en gädda på kilot på förra året så denna sjön är det inte redigt broilersfiskar i :thumbsup:
Publicerat

man kan säga att du nästan har helt rätt med sjön men inte redigt för det var nästan en vanlig sjö innan med bara mört,abborre och gädda men det fans väldigt lite gädda så man bestämde sig för att denna sjön passade att ha forell i så dom bad t.e.x mina storebröder där att fiska väldigt mycket och ta upp så mycket gädda dom kunde men sedan så gjorde dom inte så mycket mer kanske la några nät men inte mer. det var ju inte precis så att dom hällde i något dumt gift och dödade all fisk som fanns där :tongue: så idag finns där Mört,abborre,forell och någon enstaka gädda så det är inte bara regnbåge i sjön :yes::thumbsup: men jag håller med dig dom släpper i väldigt mycket fisk i sjön ofta. dom släpper väl i forell 2 gånger om året. men jag har fått mört,abborre bara (små) :sad::biggrin: och regnbåge i sjön och min kompis hade en gädda på kilot på förra året så denna sjön är det inte redigt broilersfiskar i :thumbsup:

Ok! Då är den inte rotenonbehandlad. Det var väl enda plusset. Finns det ingen som kan plantera in mer gädda i sjön? Typ krokodiler= +10 kg som kan få sig ett riktigt skrovmål. :laugh::whistling::rolleyes:

Publicerat

Hmm, inte för och va petig... Men någon FORELL finns inte som fisk i våra svenska vatten, men i kyldisken och på matbordet!! Regnbåge, Öring, Havsöring och Lax är de lagartade fiskarnas namn... :ph34r::rolleyes::whistling:

Publicerat

Inte för att vara petig men...lagartade namn ? Är det namnen som står i lagboken då.... :geek:

Publicerat

Hmm, inte för och va petig... Men någon FORELL finns inte som fisk i våra svenska vatten, men i kyldisken och på matbordet!! Regnbåge, Öring, Havsöring och Lax är de lagartade fiskarnas namn... :ph34r::rolleyes::whistling:

ok då :thumbsup:
Publicerat

Ok! Då är den inte rotenonbehandlad. Det var väl enda plusset. Finns det ingen som kan plantera in mer gädda i sjön? Typ krokodiler= +10 kg som kan få sig ett riktigt skrovmål. :laugh::whistling::rolleyes:

det hade varit bra va :biggrin: så jag hade sluppit hålla på med mina fiskpinnar :thumbsup::tongue: det finns många som hade kunnat plantera in gädda men det vill man inte för då rensar dom sjön på (regnbåge :biggrin:) på mindre än en månad. dom har gjort sjön jätte fin till en bra turistattraktion med hjälp av regnbågarna för det är ju inte jätte vanligt med regnbåge i småland så dom vill ha sjön så. så att den sticker ut lite från det vanliga och det funkar nästan alltid folk där oftast turister :thumbsup: sjön är ju inte stor alls typ som en stor damm så den är lätt att gå runt om man vill byta ställen och så är det bryggor runt hela sjön så du behöver inte tänka på båt alls! om jonsson eller någon annan vill komma ner och testa både enkelt och fint fiske på regnbåge + dom flesta vanliga insjö arterna så heter sjön Kulagölen fint namn va ? fiske kort finns i kiosken i lilla Rävemåla :biggrin: tror det kostar 80-100 kr för en dag och om du är 10 år och neråt får du fiska gratis du får max använda 2 st spö och fiskemetoder tror jag. och du får ta upp två fiskar per man för det finns så gott om fisk ganska bra dealar :thumbsup:
Publicerat

Och REGNBÅGE är inte heller någon riktig fiskart.

Publicerat

om någon tror att jag försöker göra reklam för sjön så är det inte så :wub: ville bara berätta om sjön :yes::biggrin: