Publicerat Maj 27, 201214 yr Grattis till en fin middagsfisk! Den åkte på grillen direkt när jag kom hem. Smaskens.
Publicerat Maj 27, 201214 yr Min son, 5 år, drog sin första gädda i förrgår. En ok matfisk på 8 hg. Han var otroligt stolt och blev vips extremt fiskeintresserad! Då har du en rolig sommar att se fram emot.! Har en 5åring själv som varit besatt sedan förra sommaren, trodde aldrig jag skulle se fram emot sommarn men nu e d ju skitkul.!
Publicerat Maj 27, 201214 yr Den åkte på grillen direkt när jag kom hem. Smaskens. :o Då fick du en riktig skrovmåltid.
Publicerat Maj 28, 201214 yr Kom igen med en +10 kg för då kan man kalla det för gädda. Sådana har jag som betesfiskar när jag jagar dom på +10 kg. Dom är ju kända för att vara glupska. haha, min släkting har faktiskt en kompis i Malmö som fiskade i havet efter gädda han blev först jätte glad för han fick på en gädda på 2-3 kg. 10 m från båten kommer en 10+ och hugger den lilla rakt över ryggen. han tar det lungt och lyckas få upp monstergäddan jag fick se bilder på den lilla sönderslicade och den stora (så det är sant ) tror till och med det finns bilder på google och den var en 10 + tror den vägde 13-15 kg faktiskt
Publicerat Maj 28, 201214 yr haha, min släkting har faktiskt en kompis i Malmö som fiskade i havet efter gädda han blev först jätte glad för han fick på en gädda på 2-3 kg. 10 m från båten kommer en 10+ och hugger den lilla rakt över ryggen. han tar det lungt och lyckas få upp monstergäddan jag fick se bilder på den lilla sönderslicade och den stora (så det är sant ) tror till och med det finns bilder på google och den var en 10 + tror den vägde 13-15 kg faktiskt Det är ju sådant som händer någon gång då och då. Kul för han att han fick 2 st på samma kast.
Publicerat Maj 29, 201214 yr kom och fiska regnbåge på lördag! öppnar för fiske kl 18, nyplanterat. fiskekort löser ni av mig går fint ta med husvagnen lr hyra en stuga! www.hortlaxen.se
Publicerat Maj 30, 201214 yr kom och fiska regnbåge på lördag! öppnar för fiske kl 18, nyplanterat. fiskekort löser ni av mig går fint ta med husvagnen lr hyra en stuga! www.hortlaxen.se Broilerfiske. Nej tack!
Publicerat Maj 30, 201214 yr Min son, 5 år, drog sin första gädda i förrgår. En ok matfisk på 8 hg. Han var otroligt stolt och blev vips extremt fiskeintresserad! Å en bild:
Publicerat Maj 30, 201214 yr Igår blev det lite tok Jag och brodern tog båten ut på Öringtrolling i det fina vädret, efter en liten stund så högg en vacker 2,1kg Havsöring på min vobbler så fisketuren artade sig fint. Den här brorsan har inte fiskat så mycket så han tyckte allt var kanon när en skaplig Öring högg på hans krok också, säkert låg den på dryga kilot (kanske 1,5kg ) det fick vi inte klarhet i då hans gamla spö inte fått tillräckligt ny lina så min vobbler och hans firre simmade iväg tillsammans och återsågs inte Några kilometer och några mindre Öringar senare så hugger det ytterligare en fin Öring på Brorsans spö (Nu med min reservrulle och fräsch flätlina) en skaplig Öring kommer in till båten och jag bordar den med ett nackgrepp, väl i båten så överaskar den mig och slår sig fri och driver samtidigt in en av Vobblerns krokar i min tummuskel djupt!! Att den sedan inte vill vara stilla utan sprattlar oavbrutet i 10 låånga sekunder gör inte saken bättre .. En hand krokad och en hand klämmandes på fisken så blir det en stunds stillestånd, vad gör man :P Det slutade med att brorsan fick hålla fisken och jag fick trycka igenom kroken så den tittade ut på ett nytt ställe och klippa av den med multitången för att komma loss Brrrrr! Det blev en fin fiskehistoria av det i varje fall :lol:
Publicerat Maj 30, 201214 yr Grattis Tjörnbon! Det är kul med sådant fiske, men somliga straffar vår herre meddetsamma el. nästan iaf. Synd om din wobblern.
Publicerat Maj 30, 201214 yr Jag tycker mer synd om min tumme jag Ja givetvis är det synd om din tumme.
Publicerat Maj 30, 201214 yr :lol: Jag har väl varit med om en ungefärlig liknande händelse. Jag var väl runt 11-12 år och ute och rodde drag vid föräldrarnas sommarstuga när jag får en hyfsad gädda på kroken och drilla in den till båten och när jag ska ta den i håven så släpper draget från gäddans käft med en spänd lina som far över mig och sätter sig i ryggen på mig. Då hade jag ca. 1 km att ro hem och ensam var jag i båten. Tranås sjukhus nästa och stelkampspruta och en avklippt krok från ryggen.
Publicerat Maj 31, 201214 yr Hade nöjet att göra dylik operation på min lillebror när han var i tidiga tonåren, tanken värmer än Å grattis till öret!
Publicerat Maj 31, 201214 yr Hade nöjet att göra dylik operation på min lillebror när han var i tidiga tonåren, tanken värmer än Å grattis till öret! Det är sådant som händer i den branschen.
Publicerat Maj 31, 201214 yr Har lyckats kroka mig själv då jag skulle kroka loss en liten gädda, gäddan var väl kring 0.5 kg så tänkte den skulle få simma vidare och att det var onödigt att plocka upp den i båten. Jag hänger mig således över relingen och greppar tag i gäddan i vattnet, jag börjar lirka lite försiktigt med kroken och gäddan vrider sig ur mitt grepp och lyckas ta ett hopp upp ganska långt, påvägen ner lyckas den kroka min hand och hänger sedan i luften och sprattlar, snabbt upp med gäddan i båten och greppa den hårt, ta död på fisken och sedan börjar vi dra och trycka lite i kroken, konstaterar att den ligger mot ett ben och har djävligt bra hullingar så vi åker in till sjukhuset i Fagersta där dom just fått in 10 personer från en stor trafikolycka, kl är väl då runt 2200. Runt kl 01 har vi börjat fundera i banorna kring att ta en skalpell och skära ut kroken eftersom det verkade vara läkarens plan, runt kl 03 har jag fått bedövning men ett av offren i trafikolyckan hamnar i kritiskt läge så läkaren springer iväg och lämnar mig och pappa där, jag med lokalbedövning och skalpellen ligger framför oss, vi sitter och funderar på det en timma men tänker att det kanske är dumt att karva i handen. Runt kl 06 lyckas läkaren komma loss och kan skära ut kroken som satt in under höger pekfingerben. Nu bär det av till öregrund för strömingsfiske, ser ut som vi får regn hela helgen så får hoppas på att fisket är tillräckligt bra för att uppväga vädret.
Publicerat Maj 31, 201214 yr Det är sådant som händer någon gång i livet. Hoppas att det gick bra för trafikskadade.
Publicerat Maj 31, 201214 yr Har lyckats kroka mig själv då jag skulle kroka loss en liten gädda, gäddan var väl kring 0.5 kg så tänkte den skulle få simma vidare och att det var onödigt att plocka upp den i båten. Jag hänger mig således över relingen och greppar tag i gäddan i vattnet, jag börjar lirka lite försiktigt med kroken och gäddan vrider sig ur mitt grepp och lyckas ta ett hopp upp ganska långt, påvägen ner lyckas den kroka min hand och hänger sedan i luften och sprattlar, snabbt upp med gäddan i båten och greppa den hårt, ta död på fisken och sedan börjar vi dra och trycka lite i kroken, konstaterar att den ligger mot ett ben och har djävligt bra hullingar så vi åker in till sjukhuset i Fagersta där dom just fått in 10 personer från en stor trafikolycka, kl är väl då runt 2200. Runt kl 01 har vi börjat fundera i banorna kring att ta en skalpell och skära ut kroken eftersom det verkade vara läkarens plan, runt kl 03 har jag fått bedövning men ett av offren i trafikolyckan hamnar i kritiskt läge så läkaren springer iväg och lämnar mig och pappa där, jag med lokalbedövning och skalpellen ligger framför oss, vi sitter och funderar på det en timma men tänker att det kanske är dumt att karva i handen. Runt kl 06 lyckas läkaren komma loss och kan skära ut kroken som satt in under höger pekfingerben. Nu bär det av till öregrund för strömingsfiske, ser ut som vi får regn hela helgen så får hoppas på att fisket är tillräckligt bra för att uppväga vädret. Dålig tajming hoppas du har nåt coolt ärr ivart fall!!
Publicerat Juni 1, 201214 yr Fick endast ett litet ärr från den händelsen, men coola ärr har jag gott om
Publicerat Juni 1, 201214 yr Fick endast ett litet ärr från den händelsen, men coola ärr har jag gott om Vill du se mina knän? >100 stygn i bägge samt vänster axel efter en avsliten muskel.
Publicerat Juni 1, 201214 yr Coola ärr tråd? Ne, kommer bara sluta med massa bilder och så tycker folk vi är knäppa Vill du se mina knän? >100 stygn i bägge samt vänster axel efter en avsliten muskel. Två knivhugg i magen, tre knivhugg i sidan, ett skärsår över låret (14 cm) 4 ärr över halva ryggen (sexrelaterad skada) tre över bröstkorgen efter brottningsmatch med nilvaran, ett på armen efter hugg med en blyertspenna och så lite småärr här och var efter diverse bråk och skit. Justja, ett i bakhuvudet efter en dust med ett gammalt element.