Publicerat Juni 21, 201213 yr Laxlösa Jonsson, bara så du inte glömmer så ser de ut ungefär så här Så där ska en Lax se ut!
Publicerat Juni 21, 201213 yr Det är sådant som händer ibland kompis! Jag har varit med om samma sak fast då tog den en mört ist när jag skulle meta gös och gädda. Kroken fastnade i näbben och mört satt i käften på måsen. F*n vad vild den blev och jag hade fullt upp med att drilla in den till båten medan den flög runt. Vilket klipp i näbben de har de där Jag tittade precis på filmen som kumpanen roade sig med att ta medan jag slogs med Gråtruten (inte havstrut fel av mig, skyller på stundens hysteri ) Jag skriker som en tjej när den biter
Publicerat Juni 21, 201213 yr Vilket klipp i näbben de har de där Jag tittade precis på filmen som kumpanen roade sig med att ta medan jag slogs med Gråtruten (inte havstrut fel av mig, skyller på stundens hysteri ) Jag skriker som en tjej när den biter Ja, det är ett jäkla klipp i näbben. Haha! Du kan ju kasta in filmen här så får man skratta åt dig och truten. :yes:
Publicerat Juni 21, 201213 yr Här vart en lyckad trollingkväll. Vi startade vid 7-tiden och höll ut till midnatt. Tog tre gös och 4 gäddor i båten, två av gösarna och två av gäddorna var mina resten var skepparns, så nu får jag leva på fisk ett tag framöver, det blir bra ombyte till pastan. Tyvär var det slut på batteri i kameran så inga bilder denna gången.
Publicerat Juni 22, 201213 yr Här vart en lyckad trollingkväll. Vi startade vid 7-tiden och höll ut till midnatt. Tog tre gös och 4 gäddor i båten, två av gösarna och två av gäddorna var mina resten var skepparns, så nu får jag leva på fisk ett tag framöver, det blir bra ombyte till pastan. Tyvär var det slut på batteri i kameran så inga bilder denna gången. Grattis på dig/er! Kul när det blir en sådan där lyckad kväll. Klant________! Allt ska dokumenteras.
Publicerat Juni 22, 201213 yr Ja, jag hade ju t om kommit ihåg att ta med kameran vilket jag brukar glömma 70% av mina fisketurer.
Publicerat Juni 22, 201213 yr Ja, jag hade ju t om kommit ihåg att ta med kameran vilket jag brukar glömma 70% av mina fisketurer. Enastående men man ska ju alltid kolla batterierna men man brukar ju ha kamera i mob. också nuförtiden.
Publicerat Juni 22, 201213 yr Jo visst har jag kamera i telefon men den är så kass så blir inga vettiga bilder på den.
Publicerat Juni 22, 201213 yr Jo visst har jag kamera i telefon men den är så kass så blir inga vettiga bilder på den. Ok! Det blir ju iaf ett bevis om än lite taskigt foto men det kanske duger.
Publicerat Juni 23, 201213 yr Hemma efter en fin kväll kombinerad med Gäddfiske och Bäver safari. Tog med mig min höggravida sambo. Började fisket med att lära henne att köra båten Och efter ett tag så hade jag min egna chaufför Små gäddorna var riktigt på hugget och vi håvade in en hel del. Efter dryga timmen så föreslog jag att vi skulle åka och njuta av naturen ( dvs att jag skulle försöka få ett fint kort på en Bäver) Hur det gick kan ni läsa om in bäverjakt tråden http://www.jaktsidan...390#entry620709 Det sista vi gjorde var att åka en bra bit upp ströms (eller ja det kändes långt med 2hp) Skitmörten kastades i och jag börja jerka hem. PANG! Ett brutalt hugg ute i strömmen och jag kände att det inte var någon liten snipa Skriker till tjocka chauffören att nu är det på riktigt. och hon tar håven precis som på dom andra, men när jag lyckats få in krokodilen till båten då skriker hon och kastar håven till mig I samma ögonblick gör bronko ett tok hopp och jag ser draget glida ur käften. Från lyckorus till att vilja lägga sig och dö Jag hann ha drömgäddan vid båten och uppskatta vikten till mellan 11och12kg. Som grädde på moset så drog jag iväg ett nytt kast och kastar bort favorit draget. (Taffslåset hade åkt upp i fighten) Ja det här var ju en fiskedag det här å! Godnatt
Publicerat Juni 24, 201213 yr Shit, vilken osis för dig men det är sådant som händer ibland! Jag har en ca. 20 min fight i havet utanför Harstad bakom mig där jag inte vet vad det var jag hade på kroken. Kompisen följde efter den med båten och rätt som det var så släppte den taget om kroken.
Publicerat Juni 24, 201213 yr Hemma efter en fin kväll kombinerad med Gäddfiske och Bäver safari. Tog med mig min höggravida sambo. Började fisket med att lära henne att köra båten Och efter ett tag så hade jag min egna chaufför Små gäddorna var riktigt på hugget och vi håvade in en hel del. Efter dryga timmen så föreslog jag att vi skulle åka och njuta av naturen ( dvs att jag skulle försöka få ett fint kort på en Bäver) Hur det gick kan ni läsa om in bäverjakt tråden http://www.jaktsidan...390#entry620709 Det sista vi gjorde var att åka en bra bit upp ströms (eller ja det kändes långt med 2hp) Skitmörten kastades i och jag börja jerka hem. PANG! Ett brutalt hugg ute i strömmen och jag kände att det inte var någon liten snipa Skriker till tjocka chauffören att nu är det på riktigt. och hon tar håven precis som på dom andra, men när jag lyckats få in krokodilen till båten då skriker hon och kastar håven till mig I samma ögonblick gör bronko ett tok hopp och jag ser draget glida ur käften. Från lyckorus till att vilja lägga sig och dö Jag hann ha drömgäddan vid båten och uppskatta vikten till mellan 11och12kg. Som grädde på moset så drog jag iväg ett nytt kast och kastar bort favorit draget. (Taffslåset hade åkt upp i fighten) Ja det här var ju en fiskedag det här å! Godnatt förstår hur det är Viktor när jag var 7 år gammal fick jag på en gös på mellan 4-5 kilo minst trodde vi vi får in den till båten och den ligger där helt lungt men vi kan inte ta den med håven för där i ligger min brors första gädda och min storebror ville inte ta i den av någon anledning så han lyfter den i tafsen och precis när den nästan är i båten sprattlar den till och beteslåset på tafsen bara böjdes eller rättare sagt nästan gick rakt av så fiske kan vara surt i bland jäv*igt surt men då får man byta till jakten ett tag och sedan ta nya tag i fisket
Publicerat Juni 24, 201213 yr Ja, det är ett jäkla klipp i näbben. Haha! Du kan ju kasta in filmen här så får man skratta åt dig och truten. :yes: Jag är en total dataidiot så jag har inte lyckats lägga in vare sig bilder eller filmer sedan sidan gjordes om Annars skulle jag nog dela stunden med er
Publicerat Juni 24, 201213 yr Jag är en total dataidiot så jag har inte lyckats lägga in vare sig bilder eller filmer sedan sidan gjordes om Annars skulle jag nog dela stunden med er Läs här om du behöver hjälp! http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36781-ladda-upp-bilder/#entry595616 Sedan vill vi se massor av foton, filmer och tabbar.
Publicerat Juni 24, 201213 yr förstår hur det är Viktor när jag var 7 år gammal fick jag på en gös på mellan 4-5 kilo minst trodde vi vi får in den till båten och den ligger där helt lungt men vi kan inte ta den med håven för där i ligger min brors första gädda och min storebror ville inte ta i den av någon anledning så han lyfter den i tafsen och precis när den nästan är i båten sprattlar den till och beteslåset på tafsen bara böjdes eller rättare sagt nästan gick rakt av så fiske kan vara surt i bland jäv*igt surt men då får man byta till jakten ett tag och sedan ta nya tag i fisket Tråkigt Nya tag bara
Publicerat Juni 25, 201213 yr Hemma efter en fin kväll kombinerad med Gäddfiske och Bäver safari. Tog med mig min höggravida sambo. Började fisket med att lära henne att köra båten Och efter ett tag så hade jag min egna chaufför Små gäddorna var riktigt på hugget och vi håvade in en hel del. Efter dryga timmen så föreslog jag att vi skulle åka och njuta av naturen ( dvs att jag skulle försöka få ett fint kort på en Bäver) Hur det gick kan ni läsa om in bäverjakt tråden http://www.jaktsidan...390#entry620709 Det sista vi gjorde var att åka en bra bit upp ströms (eller ja det kändes långt med 2hp) Skitmörten kastades i och jag börja jerka hem. PANG! Ett brutalt hugg ute i strömmen och jag kände att det inte var någon liten snipa Skriker till tjocka chauffören att nu är det på riktigt. och hon tar håven precis som på dom andra, men när jag lyckats få in krokodilen till båten då skriker hon och kastar håven till mig I samma ögonblick gör bronko ett tok hopp och jag ser draget glida ur käften. Från lyckorus till att vilja lägga sig och dö Jag hann ha drömgäddan vid båten och uppskatta vikten till mellan 11och12kg. Som grädde på moset så drog jag iväg ett nytt kast och kastar bort favorit draget. (Taffslåset hade åkt upp i fighten) Ja det här var ju en fiskedag det här å! Godnatt Låter som chauffören måste härdas, synd på en croc.
Publicerat Juli 1, 201213 yr Har fått äran att fiska i ett vatten i skåne med mycket bäcköring och hyfsad storlek, kul med ett bra flugfiskevatten
Publicerat Juli 12, 201213 yr Visat grabben hur man feederfiskar, lyckades mäska in en del brax till hans glädje
Publicerat Juli 12, 201213 yr Visat grabben hur man feederfiskar, lyckades mäska in en del brax till hans glädje där ja det är bra att lära sig i unga år då får man upp intresset riktigt ordentligt där är jag ett exempel
Publicerat Juli 15, 201213 yr där ja det är bra att lära sig i unga år då får man upp intresset riktigt ordentligt där är jag ett exempel Japp, får han som jag ett brinnande intresse för både jakt och fiske borde det bli lättare att komma iväg mer. Då kan man ju säga att grabben vill iväg och fiska eller jaga och man vill definitivt inte hämma hans utveckling, eller?
Publicerat Juli 15, 201213 yr Japp, får han som jag ett brinnande intresse för både jakt och fiske borde det bli lättare att komma iväg mer. Då kan man ju säga att grabben vill iväg och fiska eller jaga och man vill definitivt inte hämma hans utveckling, eller? nej precis bara fortsätt och gör natursaker med honom så blir han nog väldigt intresserad
Publicerat Juli 19, 201213 yr min släktingar har kommit upp till oss nu så vi är ute och fiskar nästan var enda dag både mina släktingar,brorsan och jag är ju galna i fiske så det blir ju lätt så . vi brukar ju fiska rätt mycket gös och det brukar bli en hel del det är riktigt bra population i sjön vi fiskar i! men i alla fall så igår så satsade vi på gös i någon timme. och jag fick en ! min största gös hittills det är den ni ser på bilden som är minst och jag har flytväst på mig, den vägde : 2,75 kilo inte så dåligt tycker jag . men till det mest otroliga. vi var ute idag igen klockan 3 mitt på dan fram till 19.50. det började med att vi fick 14 st abborrar 3 st fina. ( 2 på 4hg och en på 2 hg ) resten var kanske 80 gram - 1 hg. men sedan försvann bara stimmet helt plötsligt jag tar ett kast och får på en gädda och sedan var det typ som att alla i båten fick gädda på vart annat kast ! så 13 gäddor på det stället och en på bryggan innan så 14 gäddor+ att vi tappade en . men vi fortsatte mot gös -stället. det börjar med att äldsta pysslingen tar en gös på ett halvt kilo. sedan tar brorsan en på 3 kg fin gös ! det är den största gösen som är på bilden. och nästa grej vill jag knappt berätta om :sad: jag tappade min drömgädda typ. jag får på någonting som inte värkar vara så stort för det rycker bara lite sedan blir det verkligen tyngre och tyngre sliren går och går men efter ungefär 5 minuter så är den vid båten den var inte extremt lång men fet ! den ligger där och jag drar den mot håven men vi får inte redigt i huvudet i håven den ligger liksom på håven och då gör den ett sånt jäkla hopp den hoppar kanske 40-50 cm upp från håven och ner i vattnet. den var kanske 10 cm från mitt ansikte men så synd. och det roliga var att det var inte knuten som hade gott av det var linan och detta är stark flätad lina 0,14 mm som ska tåla 11 kg. men när minst en 6 kilos gädda hoppar med sin vikt ner i vattnet så väger den det dubbla så man förstår ju att linan brast. men man blir ju jäkligt ledsen alltså om jag ska gissa vikten så kunde alla i båten intyga minst 6 kg på grund av längden och brädden. för håven var 50 cm lång (alldeles för liten EGENTLIGEN!) och den gäddan var minst dubbelt så lång vi skulle trolla sista biten hem och då får jäkla brorsan en gös till på 1 kg . så 31 fiskar på 4 timmar och 50 minuter vi var ändå värda fisken för ungefär 5 timmar är inte lite . bara så ni vet så tog vi upp 1 gös (3 kg) ,en gädda (2,5 kg) och 11 abborrar så ni inte tror att vi tog upp allt. men jag hoppas ni tror på vad jag skrivit nu ! för det är sant jag har 3 personer som var med i båten som kan intyga detta ni får bevis på gösarna för kunde ju inte ta upp 15 gäddor hoppas jag inte var allt för tjatig och om ni undrar så är min bror min (tvillingbror) om ni tycker vi ser lika ut .
Publicerat Juli 19, 201213 yr Brukar nämna att det finns rätt stora abborrar i tjärnen intill jaktkojan. När jag klämmer i att dom brukar kunna dra iväg en bit över 1 kg, så brukar kompisarna le lite "förstående" och nämna något om storfiskarn..... Nu var det en som fick följa med igår på lite fiske, .22 skytte, bastu och småprata halva natten i kojan... Han ser rätt nöjd ut. Vågen stannade på 1,8 kg, men det är en billig skitvåg som verkar vara lite felkalibrerad. 1,5 är kanske mer troligt.