Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Ok varit just i bya böjen och fiskat,men trivs bättre på hemma plan..Sarkofager i forsen mm brukar stället heta :thumbsup:

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Fisk så in i helvete som stiger men det går inte att få en enda att bita på flugan.

Publicerat

Fisk så in i helvete som stiger men det går inte att få en enda att bita på flugan.

Är det rötmånaden som gör dom svårflörtade.

Publicerat

Är det rötmånaden som gör dom svårflörtade.

De fungerar som dig Jonsson, pippa först sen äta !!
Publicerat

De fungerar som dig Jonsson, pippa först sen äta !!

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Publicerat

Nu var det slut på säsongen men jag ska inte klaga. Fyra laxar på sju dagars fiske varav tre dagar avslutades så gott som innan de hade påbörjats. Mycket lax går upp och leker i år och det får man vara glad för. Tror aldrig jag har sett så mycket lax i Sverige på en och samma dag någonsin som jag sett i år. Nu påbörjas jaktsäsongen istället och lite harr och rödingfiske.

Publicerat

Bazinga! Bonus till rävåteln, bottnade min 4kg våg, gissar på 5-6kg? Var riktigt lång!

post-6345-0-11750000-1343777100_thumb.jp

Publicerat

Bazinga! Bonus till rävåteln, bottnade min 4kg våg, gissar på 5-6kg? Var riktigt lång!

Ser smal o läng ut...? Alltså mer än vanligt.
Publicerat

Mja den hade väl kunnat vara fetare säkert, tog dock ingen längd på den :(

Publicerat

Den måste ju vara utmärglad så smal som den är.

Publicerat

mät 2,5 eller 3 st sådana cola-flaskor som du har på bilden så får du nog ungefär fram längden :smile:
Publicerat

mät 2,5 eller 3 st sådana cola-flaskor som du har på bilden så får du nog ungefär fram längden :smile:

Det är ju ingen idé att mäta en pinne så länge den inte är över +10 kg Linus. :thumbsup::tongue::whistling:

Publicerat

Det är ju ingen idé att mäta en pinne så länge den inte är över +10 kg Linus. :thumbsup::tongue::whistling:

Du ä brs på jävlas du ;)
Publicerat

Du ä brs på jävlas du ;)

Ja, jag vet det! :thumbsup:

Jag kan vara en riktig retsticka ibland. :whistling::laugh::rolleyes::P

Publicerat

http://85.30.22.89:8...iew/index.shtml

Live från laxtrappan i Stornorrfors

Det är inte PR trick från Vattenfall då ??

Känns inte som live i varje fall..

Publicerat

Varken filmen från Jockfall eller vattenfall är från i år...Bra ställen behöver inte lurars med stora fiskar där får folk fisk...

Jockfall har varit jätte bra men högt vatten går fisken upp i fallet och därför synar jag filmen då den var trasig under början och stigningen samt sedan vare högt vatten så fisken gick upp i fallet..

Under natten 3/8 2012 har en Jättelax på 146 cm passerat i fiskvägen i Jockfall. Strax efter kommer en lax på 93 cm, en sådan lax brukar väga 8-9 kg. Månne vad den på 146 cm väger? Det är den största laxen som vandrat i fiskvägen (laxtrappan) och varit så stor. Senaste laxen som var stor gick 2008 och var 142 cm.
JOCKFALL. En monsterlax på 149 centimeter har passerat laxtrappan i Jockfall. En lax med det måttet väger omkring 40 kilo.

empty.gif

I fjol kunde vi berätta om den stora laxen på 142 centimeter som fångades upp av kameran i laxtrappan i Jockfall. Nu verkar det som om en ännu större lax passerat.

- Vi får ta och kolla parametrarna. Stämmer de så är det en lax på 149 centimeter och i så fall väger den cirka 40 kilo, säger Erling Holmström som arbetar för Fiskeriverket och som räknar samtliga laxar som passerar vid räknaren i Jockfall.

Svårt ibland när man inte håller sig till sanningen :wink:

Publicerat

Det lyser då Vattenfall lång väg om den laxtrappan.

Publicerat

Varken filmen från Jockfall eller vattenfall är från i år...Bra ställen behöver inte lurars med stora fiskar där får folk fisk...

Jockfall har varit jätte bra men högt vatten går fisken upp i fallet och därför synar jag filmen då den var trasig under början och stigningen samt sedan vare högt vatten så fisken gick upp i fallet..

Har du annan info el. va d menar du???

Publicerat

Det lyser då Vattenfall lång väg om den laxtrappan.

Tjörnbon: Nej det är inte ett trick

First_Clas: Vad baserar du det på?

lsjonsson: Hur menar du?

Vore trevligt om ni kunde förklara era inlägg lite.

Publicerat

http://www.jockfall.com/category/blogg/

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=4974205

Bara läsa och bilda sig en uppfattning för en sådan liten sak..Jag Känner många som ej går ihop med dessa och vet mera än vad som behövs sägas...

Inte överallt stora laxarna går upp så sent http://www.rktl.fi/kala/kalavarat/tornionjoen_lohi_meritaimen/tornionjoen_nousulohien_kaikuluotaus/kesan_nousulohien_kaikuluotaus.html

Men tryter det med sålda fiksekort är det lagom tid..

Jockfall-3500fiskar?

Torneälv-45 000fiskar?

Publicerat

Jag syftade på länken som jag gav. Jokkfall har jag ingen koll på varför jag inte har en åsikt om den saken.

Mig veterligt, med skapligt god insyn i Stornorrfors, så bryr sig inte Vattenfall ett dugg om hur mkt fiskekort det säljs. Kameran finns där, sänder live och man kan se det som PR eller vad man vill men jag tycker det är roligt att se fisk på skärmen ibland.

Publicerat

Tjörnbon: Nej det är inte ett trick

First_Clas: Vad baserar du det på?

lsjonsson: Hur menar du?

Vore trevligt om ni kunde förklara era inlägg lite.

Det står ju Vattenfall med stora bokstäver ovanför filmen.

Är det Vattenfall som har stått för kostnaden där?

Publicerat

http://www.jockfall....category/blogg/

http://www.kuriren.n...ticleid=4974205

Bara läsa och bilda sig en uppfattning för en sådan liten sak..Jag Känner många som ej går ihop med dessa och vet mera än vad som behövs sägas...

Inte överallt stora laxarna går upp så sent http://www.rktl.fi/k...ikuluotaus.html

Men tryter det med sålda fiksekort är det lagom tid..

Jockfall-3500fiskar?

Torneälv-45 000fiskar?

Tack för infon o länkarna! :smile: