Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Justja, fiske var det :P

Då vi vaknade i våran stuga i morse duggregnade det, jag hatar duggregn. Men vi gjorde våra mackor och gav oss ut på sjön iallafall. Vi börjar det hela med att se en säl innan vi ens fått i ankaret, alla som fiskat strömming i närheten av sälar vet att det funkar inte så vi flyttar oss en bra bit ifrån sälen och sätter igång, det småhugger lite i början så vi flyttar, likadant, vi flyttar och inte förrän efter femte flytten börjar det hända grejer.

10 kg strömming (rensat) och 2 östersjötorskar blev det tillslut. Och då jag för en gångs skull har kameran med mig sitter jag på för slött bredband för att ladda upp en bild :P

post-4401-0-95815900-1338573611_thumb.jp

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Men tydligen kom det upp en....

Publicerat

Ne, kommer bara sluta med massa bilder och så tycker folk vi är knäppa :P

Två knivhugg i magen, tre knivhugg i sidan, ett skärsår över låret (14 cm) 4 ärr över halva ryggen (sexrelaterad skada) tre över bröstkorgen efter brottningsmatch med nilvaran, ett på armen efter hugg med en blyertspenna och så lite småärr här och var efter diverse bråk och skit. Justja, ett i bakhuvudet efter en dust med ett gammalt element. :)

Hoppsan, här har det hänt mycket förstår jag. :o :o :o

Publicerat

Justja, fiske var det :P

Då vi vaknade i våran stuga i morse duggregnade det, jag hatar duggregn. Men vi gjorde våra mackor och gav oss ut på sjön iallafall. Vi börjar det hela med att se en säl innan vi ens fått i ankaret, alla som fiskat strömming i närheten av sälar vet att det funkar inte så vi flyttar oss en bra bit ifrån sälen och sätter igång, det småhugger lite i början så vi flyttar, likadant, vi flyttar och inte förrän efter femte flytten börjar det hända grejer.

10 kg strömming (rensat) och 2 östersjötorskar blev det tillslut. Och då jag för en gångs skull har kameran med mig sitter jag på för slött bredband för att ladda upp en bild :P

Hittade du den strömmingen hos fiskarn??? :lol:;):P

Grattis på dig! :)

Bra jobbat! B)

Publicerat

Tja, turbulenta tonår sätter sina spår.

Publicerat

Ja visst gör dom det! :lol:

Publicerat

det hoppas jag inte :unsure::P:D
Publicerat

Jodå Linus det gör det, så är bara sköta sig så slipper du mycket problem då du blir vuxen.

Fisket idag då, tja 2 mm regn och 14 m/s i blåst, en optimist som tog sig ut på morgon en kom in efter en timme och sa att det är hopplöst att ge sig ut, det är alldeles för starka vindar. Så då får man sitta i stugan med hunden istället, tur man tog med datorn så man har något att göra.

Men till kvällen ska regnet gå ner på 1 mm och vindarna ner till kring 7 m/s så det blir nog en tur mellan middagen och mörkret, sedan blir det att lägga till i blåst, regn och mörker.

Publicerat

det hoppas jag inte :unsure::P:D

Det kommer du också att märka för el. senare Linus. :lol:;):P

Publicerat

Under vårt renoveringsarbete hittade jag en Jaktmarker och fiskevatten från 1984, där fanns en stor artikel om en Stefan Jonsson, kan det vara allas vår Isjonsson?

Publicerat
post-9336-0-09014300-1338800427_thumb.jpBruce Jonsson ??
Publicerat

Under vårt renoveringsarbete hittade jag en Jaktmarker och fiskevatten från 1984, där fanns en stor artikel om en Stefan Jonsson, kan det vara allas vår Isjonsson?

Oh yes!

Vilken fullträff! Spara den.

Samlarvärde på Sveriges bästa gösfiskare. :wub::D:P

Jag var t o m sponsrad av en norsk spötillverkare samt deras linor och Dogger fiskelina, Sverige. :D

Den handlade om gösfiske. :)

Vi var oense om gaget innan dom gav med sig. :lol:

Kika i höger nedre hörn på omslaget. :D

post-144-0-92329800-1338827251_thumb.jpg

:)

Publicerat

post-9336-0-09014300-1338800427_thumb.jpBruce Jonsson ??

Oh no! :)

Publicerat

Jag låg och halvsov och läste den gamla tidningen, men när jag läst artikeln insåg jag att det måste handla om dig. Jag kom ihåg vad du skrev till Linus22magnum och det stämde ju bra :)

Publicerat

Jag låg och halvsov och läste den gamla tidningen, men när jag läst artikeln insåg jag att det måste handla om dig. Jag kom ihåg vad du skrev till Linus22magnum och det stämde ju bra :)

Haha! :) Man ska pigg och alert när man läser om mig i fiskepressen så att du inte går miste om några tips. :P :P :P:rolleyes:

Var den bra tycker du?

Det att du har ett bra minne. :lol::P;)

Var jag mig lik från artikeln, för visst fans det ett foto på mig också? :D

Publicerat

Man behöver inte vara så alert när man läser om gösfiske, inga tips i världen hjälper när vattnen här inte håller gös :( Ja artikeln var bra och lång, foto fanns, du var liiiite yngre då tror jag :lol:

Publicerat

Man behöver inte vara så alert när man läser om gösfiske, inga tips i världen hjälper när vattnen här inte håller gös :( Ja artikeln var bra och lång, foto fanns, du var liiiite yngre då tror jag :lol:

Nej, kanske inte men man vet ju aldrig! ;)

Tack! Ja, då var jag 28 år yngre och kanske t o m 31 år om det var foto från -81. :P

Publicerat

ni snackar om gös är det någon som har fått någon då :huh: ? :P:D. nej men allvarligt bara undrar är det någon som har varit ute än och testat lite fint kvällsfiske på gös ? :) och förresten är två gäddor som har varit med i Smålandsposten nu (smålands tidning) båda på ungefär 12 kilo och den ena är tagen i Åsnen som bara ligger 3-4 mil från mig detta verkar ju bra inför sommarens fiske :P:D

Publicerat

ni snackar om gös är det någon som har fått någon då :huh: ? :P:D. nej men allvarligt bara undrar är det någon som har varit ute än och testat lite fint kvällsfiske på gös ? :) och förresten är två gäddor som har varit med i Smålandsposten nu (smålands tidning) båda på ungefär 12 kilo och den ena är tagen i Åsnen som bara ligger 3-4 mil från mig detta verkar ju bra inför sommarens fiske :P:D

Vem pratar du om yngling??? :lol: Mirva hade hittat en gammal J & F från -84 och hade hittat en artikel om mig och gösfiske som jag hade skrivit. :P

Du ser ju att det finns andra som gillar att läsa om mig i fackpressen. :P:lol::rolleyes:

Se där ja, det börjar ju likna något. Grattis till den lycklige som har kommit in i 10 kg-klubben. :) Du håller väl på med dina pinnar ännu Linus. :P :P :P:lol:B);)

Har du fått sommarlov nu???

Publicerat

Vem pratar du om yngling??? :lol: Mirva hade hittat en gammal J & F från -84 och hade hittat en artikel om mig och gösfiske som jag hade skrivit. :P

Du ser ju att det finns andra som gillar att läsa om mig i fackpressen. :P:lol::rolleyes:

Se där ja, det börjar ju likna något. Grattis till den lycklige som har kommit in i 10 kg-klubben. :) Du håller väl på med dina pinnar ännu Linus. :P :P :P:lol:B);)

Har du fått sommarlov nu???

nej nästa fredag !!!!!!!!!!!! :thumbsup::biggrin:
Publicerat

nej nästa fredag !!!!!!!!!!!! :thumbsup::biggrin:

Jag säga bara att du bor i fel landsända Linus.

Här har barnen sommarlov nu och ljust hela natten.

Dom vänder på dygnet. Sover på dagarna och är ute på nätterna.

Idag:

Soluppgång 01:14

Solnedgång 23:42

Solen under horisonten i ca. 1,5 tim.

:woot: :woot: :woot:

Publicerat

Makrillen har kommit på allvar :biggrin:

Dagens fångst blev ett 20tal likadant senast jag var ute (Onsdag) Sommaren är här :biggrin:

Publicerat

Makrillen har kommit på allvar :biggrin:

Dagens fångst blev ett 20tal likadant senast jag var ute (Onsdag) Sommaren är här :biggrin:

Kan du skicka upp ett gäng med feskebilen när den ska uppåt??? :laugh::rolleyes:

Publicerat

Jag säga bara att du bor i fel landsända Linus.

Här har barnen sommarlov nu och ljust hela natten.

Dom vänder på dygnet. Sover på dagarna och är ute på nätterna.

Idag:

Soluppgång 01:14

Solnedgång 23:42

Solen under horisonten i ca. 1,5 tim.

:woot: :woot: :woot:

kan inte vara lätt att sova när högljudda ungdomar springer runt mitt i natten och har roligt + att det är som mitt på dan så på den biten är jag inte så avundsjuk på, :biggrin: än! :tongue: och vilken lyx när man ska jaga gris på åteln nästan ljust hela natten :tongue::woot:
Publicerat

Kan du skicka upp ett gäng med feskebilen när den ska uppåt??? :laugh::rolleyes:

:biggrin: Ska di va rökta eller sprallandes färska :tongue: