Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Kan ju bero på att det inte fiskades hummer i den hysteriska utsträckningen som det göra nu. Fan, på vissa ställen kan man ju nästan gå torrskodd på alla välen...

Men att sälja de få man lyckas slita upp skulle aldrig hända!

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Visst är det så. Det var inga problem att köpa hummer när man var i Bohuslän o det till ett rimligt pris. Man fick ju flera humrar för 500 spänn då. :smile:

• Svar 4,9k
  • Visningar 549,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Så va det nog. Tycker själv att hummer är riktigt överskattat. Kräftor och räkor klart bättre. Mest kul å fiska lite, kan man få sig ett par att äta så är det kul. Men skulle aldrig betala för det.

Publicerat

Så va det nog. Tycker själv att hummer är riktigt överskattat. Kräftor och räkor klart bättre. Mest kul å fiska lite, kan man få sig ett par att äta så är det kul. Men skulle aldrig betala för det.

Ja visst är det det! Det var ju spännande första gången/gångerna att äta o prova något nytt. :smile: Jag har aldrig fiskat hummer men kräftor har jag fiskat i massor utan att behöva tjuvfiska. :thumbsup:

Publicerat

Fast insjökräfta är inga riktiga kräftor... Dyngbaggar.

Publicerat

Fast insjökräfta är inga riktiga kräftor... Dyngbaggar.

Haha! Menar du havskräftor? :ohmy:

Jag är i princip uppföd på insjökräftor o då flodkräftor. :wub:  :thumbsup:

Publicerat

Sedär ja! KUL att få hummer när man fiskar för första gången! Båda satt i första tinan vi drog upp! 

Notera även min fina måttstock, polaren hade sågat ut ett mått i en gammal isskrapa och så kunde man ju inte ha det. 

Så jag designade och skar ut ett gäng mått i min kära laser på jobbet. Syrafast rostfritt, lär hålla för några år på sjön  :smile:

post-14396-0-68110300-1411662660_thumb.j

Publicerat

Färska kräftor/räkor är mycket godare än hummern men det är mer tacksamt att fiska efter hummer.

Jag fiskar inomskärs och här är det inte så mycket krabbtaska så kanske tar och sätter några tinor längre ut när det börjar lugna ned sig. Här ser det just nu ut som ett stort bollhav och man får verkligen inte ha sina ställen i fred!

Publicerat

Grattis! :smile:

Snyggt hummermått o det syns ju klart o tydligt vad den är till också. :thumbsup:

Ja, den lär nog hålla i några år! :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Grattis till en "god" fångst i dubbel bemärkelse!!! Man är bara "lite" avundsjuk... :tongue: 

Publicerat

Blev "Monk" igår, om man bortser från ett gammalt träankare på linan... Slet som djur för att få upp det till relingen. Ska bli kul att se det när vi får upp det på land.

Publicerat

Man kan få slita rejält om man får sådant på lina el. kroken. :thumbsup:

Publicerat

En kuklängd åt rätt håll för en gång skull, grattis !

Haha den där termen försökte du ju lära min dotter, hörselkåpor är bra till mycket ;-)

telefonskrivet

Publicerat

Haha den där termen försökte du ju lära min dotter, hörselkåpor är bra till mycket ;-)

telefonskrivet

Pedagogisk, det är jag det. Du ser vilken skytt hon är på väg att bli oxå ;)
Publicerat

Alldeles för mycket vind för att kunna dra. Får vänta tills imorrn.

Publicerat

e6y7ygus.jpg

Idag fick vi spräckt vant iaf!!

Publicerat

Snyggt! :smile: Höll dom minimimåttet? :wink:

Publicerat

O ja!

Publicerat

Ut och dra ikväll, i söndags var det tomt

Publicerat

En av fem tinor hade fångst, tre mat-krabba och en hummer!

Fick dock leta ett tag då det var ruskigt strömt idag så bojarna hade dragits ner en meter under ytan  :wallbash:

post-14396-0-53090400-1412099697_thumb.j

Publicerat

En av fem tinor hade fångst, tre mat-krabba och en hummer!

Fick dock leta ett tag då det var ruskigt strömt idag så bojarna hade dragits ner en meter under ytan  :wallbash:

Det är bra med gps-markering i mob när man lägger tinorna el. om du har sändare på dina bojar till tinorna. :wink:  :tongue:

Då behöver du inte svälta ännu iaf. :thumbsup:

Publicerat

Det är bra med gps-markering i mob när man lägger tinorna el. om du har sändare på dina bojar till tinorna. :wink:  :tongue:

Då behöver du inte svälta ännu iaf. :thumbsup:

Såna moderniteter håller vi inte på med! Bättre att köpa fler tinor för pengarna istället  :tongue:

Publicerat

Såna moderniteter håller vi inte på med! Bättre att köpa fler tinor för pengarna istället  :tongue:

Haha! Fina extrapengar rakt i fickan. :tongue: Ja, det kan man göra men då ska du hittar hummer i samma kvantitet så att tinorna bet. sig. :thumbsup:  :tongue:  :biggrin:

Publicerat

ytejaqad.jpg 3 st igår, med två mycket nöjda däcksgrabbar!

Publicerat

Det börjar likna rovfiske det där. :sad:

Grattis på er! :smile:

Grabbarna ser glada ut över fångsten. :thumbsup: