Publicerat September 25, 201411 yr Kan ju bero på att det inte fiskades hummer i den hysteriska utsträckningen som det göra nu. Fan, på vissa ställen kan man ju nästan gå torrskodd på alla välen... Men att sälja de få man lyckas slita upp skulle aldrig hända! Skickat från min HTC One via Tapatalk Visst är det så. Det var inga problem att köpa hummer när man var i Bohuslän o det till ett rimligt pris. Man fick ju flera humrar för 500 spänn då.
Publicerat September 25, 201411 yr Så va det nog. Tycker själv att hummer är riktigt överskattat. Kräftor och räkor klart bättre. Mest kul å fiska lite, kan man få sig ett par att äta så är det kul. Men skulle aldrig betala för det. Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat September 25, 201411 yr Så va det nog. Tycker själv att hummer är riktigt överskattat. Kräftor och räkor klart bättre. Mest kul å fiska lite, kan man få sig ett par att äta så är det kul. Men skulle aldrig betala för det. Skickat från min HTC One via Tapatalk Ja visst är det det! Det var ju spännande första gången/gångerna att äta o prova något nytt. Jag har aldrig fiskat hummer men kräftor har jag fiskat i massor utan att behöva tjuvfiska.
Publicerat September 25, 201411 yr Fast insjökräfta är inga riktiga kräftor... Dyngbaggar. Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat September 25, 201411 yr Fast insjökräfta är inga riktiga kräftor... Dyngbaggar. Skickat från min HTC One via Tapatalk Haha! Menar du havskräftor? Jag är i princip uppföd på insjökräftor o då flodkräftor.
Publicerat September 25, 201411 yr Sedär ja! KUL att få hummer när man fiskar för första gången! Båda satt i första tinan vi drog upp! Notera även min fina måttstock, polaren hade sågat ut ett mått i en gammal isskrapa och så kunde man ju inte ha det. Så jag designade och skar ut ett gäng mått i min kära laser på jobbet. Syrafast rostfritt, lär hålla för några år på sjön
Publicerat September 25, 201411 yr Så va det nog. Tycker själv att hummer är riktigt överskattat. Kräftor och räkor klart bättre. Mest kul å fiska lite, kan man få sig ett par att äta så är det kul. Men skulle aldrig betala för det. Skickat från min HTC One via Tapatalk Färska kräftor/räkor är mycket godare än hummern men det är mer tacksamt att fiska efter hummer. Jag fiskar inomskärs och här är det inte så mycket krabbtaska så kanske tar och sätter några tinor längre ut när det börjar lugna ned sig. Här ser det just nu ut som ett stort bollhav och man får verkligen inte ha sina ställen i fred!
Publicerat September 25, 201411 yr Grattis! Snyggt hummermått o det syns ju klart o tydligt vad den är till också. Ja, den lär nog hålla i några år!
Publicerat September 25, 201411 yr Grattis till en "god" fångst i dubbel bemärkelse!!! Man är bara "lite" avundsjuk...
Publicerat September 26, 201411 yr Blev "Monk" igår, om man bortser från ett gammalt träankare på linan... Slet som djur för att få upp det till relingen. Ska bli kul att se det när vi får upp det på land. Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat September 26, 201411 yr En kuklängd åt rätt håll för en gång skull, grattis !Haha den där termen försökte du ju lära min dotter, hörselkåpor är bra till mycket ;-) telefonskrivet
Publicerat September 26, 201411 yr Haha den där termen försökte du ju lära min dotter, hörselkåpor är bra till mycket ;-) telefonskrivet Pedagogisk, det är jag det. Du ser vilken skytt hon är på väg att bli oxå
Publicerat September 27, 201411 yr Alldeles för mycket vind för att kunna dra. Får vänta tills imorrn. Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat September 28, 201411 yr Idag fick vi spräckt vant iaf!! Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat September 30, 201411 yr En av fem tinor hade fångst, tre mat-krabba och en hummer! Fick dock leta ett tag då det var ruskigt strömt idag så bojarna hade dragits ner en meter under ytan
Publicerat September 30, 201411 yr En av fem tinor hade fångst, tre mat-krabba och en hummer! Fick dock leta ett tag då det var ruskigt strömt idag så bojarna hade dragits ner en meter under ytan Det är bra med gps-markering i mob när man lägger tinorna el. om du har sändare på dina bojar till tinorna. Då behöver du inte svälta ännu iaf.
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Är detta något för er på V-kusten som ny näring? http://www.svd.se/sport/3968666.svd
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Det är bra med gps-markering i mob när man lägger tinorna el. om du har sändare på dina bojar till tinorna. Då behöver du inte svälta ännu iaf. Såna moderniteter håller vi inte på med! Bättre att köpa fler tinor för pengarna istället
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Såna moderniteter håller vi inte på med! Bättre att köpa fler tinor för pengarna istället Haha! Fina extrapengar rakt i fickan. Ja, det kan man göra men då ska du hittar hummer i samma kvantitet så att tinorna bet. sig.
Publicerat Oktober 4, 201411 yr 3 st igår, med två mycket nöjda däcksgrabbar! Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Det börjar likna rovfiske det där. Grattis på er! Grabbarna ser glada ut över fångsten.