Publicerat December 20, 201411 yr Var och fiskade både igår och idag. Blev ca 20 abborrar med hem. De flesta blir rävåtel. Inatt hade 2 vargar sprungit där vi parkerar bilen. Mötte 2 jägare som skulle jaga hare. Blev ingen harjakt
Publicerat Februari 22, 201511 yr Detta är en populär post. Idag har det gått bra på anglingen slog nästan mitt rekord på gädda 16.4 kg dagens gädda vägde15.0 kg! En på 7,5 kg vi har fått 23 kg hittills!
Publicerat Februari 22, 201511 yr Jag ser att Urban är uppe å fiskar med dig, kul å grattis till krokodilerna.
Publicerat Februari 22, 201511 yr Börjas de närma sig för lite hedlig lohi fiske..nya killers på gKöper eller gör du ämnena?
Publicerat Mars 3, 201511 yr Köper eller gör du ämnena? både och,balsa har jag köpt några men 70% har jag täljt själv..Fega lite ett tag då jag hamna i en mindre olycka i verkstan,men nu gör jag egna och tänkt skicka iväg dom för kopieras om det fungerar..fått lax på några redan
Publicerat Mars 4, 201511 yr Har du sett den här affären? Han säljer en del bra grejor till wobblertillverkning. Köpte tvåkomponentslack till min tumhålskolv och lack till myskorna. http://www.svenskfiskeshop.se/betes-och-wobblertillverkning/
Publicerat Mars 4, 201511 yr Kika din inkorg Nils.. Jo handlar mycket där,gillar skarpt deras bulk VMC krokar som inte viker sig som köpes...
Publicerat Mars 16, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Börjar suga i fisketarmen nu. Hoppas bara jag hinner operare mig innan flugfiske säsongen drar igång. Lite farligt att sitta o se en massa bilder på fjällsjöar,Fjällbäckar, Älvar och sånt. Sånnna här bilder bör ju inte få visas eller hur.
Publicerat Mars 16, 201511 yr Snart är Havsöringspremiären här och då är man ständigt ute med flugspöet! På onsdag-fredag drar jag ned med brorsan och två kompisar till Ystad och Nybroån för att fiska Havsöring!
Publicerat Mars 17, 201511 yr Detta är en populär post. Jag planerar att hantera fiskelusten med att jaga lite regnbåge, om man accepterar P&T vatten, vilket jag då gör för saken skull och samtidigt begränsar mig till klassisk flugfiske så anser jag att det är rätt ok och därtill väldigt roande. /Christian
Publicerat Mars 20, 201511 yr Detta är en populär post. Flugfiskat i Nybroån utanför Ystad igår och idag, vädret har varit underbart men fisket kasst. Hade en grann öring på i några sekunder igår och idag kunde jag bocka av en ny art på fluga - 47cm Id. Nu påväg 40mil hem till västkusten och laddar inför Havsöringspremiären den 1/4!
Publicerat Mars 20, 201511 yr Flugfiskat i Nybroån utanför Ystad igår och idag, vädret har varit underbart men fisket kasst. Hade en grann öring på i några sekunder igår och idag kunde jag bocka av en ny art på fluga - 47cm Id. Nu påväg 40mil hem till västkusten och laddar inför Havsöringspremiären den 1/4! Fasen vad du är lik någon... Taskigt minne här :/
Publicerat Mars 21, 201511 yr Detta är en populär post. Får väl bjuda på de senaste framgångarna här hemma Mellersta grabbens första pimpelfisk Yngsta dotterns första pimpelfisk Yngsta grabbens första upplevelse med en gädda, det var läskigt som attan och spännande
Publicerat Mars 21, 201511 yr Härligt! Det är bra att barnen kommer med ut o får lära sig i tidig ålder. Fina abborrar!
Publicerat Mars 21, 201511 yr Fiskarna räcker väl inte till alla barnen i en vanlig insjö? Siljan är ett hett tips, där rymde 70000 bågar ut i januari. Bör räcka ?
Publicerat Mars 22, 201511 yr Fiskarna räcker väl inte till alla barnen i en vanlig insjö? Siljan är ett hett tips, där rymde 70000 bågar ut i januari. Bör räcka ?Hehe kanske vore nått det, dock är de lite för otåliga för att få nån fisk alls ibland..
Publicerat April 3, 201511 yr Detta är en populär post. Havsöringspremiären här på västkusten var i onsdags men hade själv premiär imorse. Vädret var fint, alldeles för fint för att det skulle vara bra fiske så det blev bara att njuta av vädret! [emoji106]
Publicerat April 3, 201511 yr Jag håller till i Bovall över påsken och fick premiär imorse med 3 öringar varav 2 fick följa med hem:-) Mycket bra för mitt rykte som storfiskare i släkten ;-)
Publicerat April 3, 201511 yr Havsöringspremiären här på västkusten var i onsdags men hade själv premiär imorse. Vädret var fint, alldeles för fint för att det skulle vara bra fiske så det blev bara att njuta av vädret! [emoji106] DSC_1777.JPG Då fick du väl sitta på stenhällen o pimpla öl i solen. Jag håller till i Bovall över påsken och fick premiär imorse med 3 öringar varav 2 fick följa med hem:-) Mycket bra för mitt rykte som storfiskare i släkten ;-) Grattis Tjörnbon. Bra jobbat! Ett foto hade varit bra som bevis.
Publicerat April 3, 201511 yr Detta är en populär post. Själv slöfiskar jag rätt bra, bytte åt mig 12kg file av siljans regnbågar mot ett rådjur.
Publicerat April 3, 201511 yr Havsöringspremiären här på västkusten var i onsdags men hade själv premiär imorse. Vädret var fint, alldeles för fint för att det skulle vara bra fiske så det blev bara att njuta av vädret! [emoji106] DSC_1777.JPG Jisses vilken grann bild
Publicerat April 3, 201511 yr Sitter med telefonen och är usel på den,, Bilder fixar jag inte härifrån är jag rädd :$