Publicerat Maj 4, 201510 yr 3.jpg Varken jag el. Nils platsar på den tror jag. Jag mäter mina fiskar mellan ögonen bara så att jag inte behöver sträcka ut armarna så mycket.
Publicerat Maj 12, 201510 yr Jaha, då har man fått släppa loss flugorna för första gången detta år. Bättre sent än...... Var nere i Halland och Sunne damm igår och svingade flugorna, både i träd och vatten. Fin dag med sol men blåst. Blev några firrar med så det var en härlig semesterdag :-)
Publicerat Maj 12, 201510 yr Detta är en populär post. Mer och mer fiske lockar faktiskt. Har ett litet ul spö av ok sort. En större av billigare sort o de känns ( 600kr paket ). Dock är de ulspöt som kommer få användas mest. Tänkte padla kanot o fiska nämligen o då känns litet o smidigt som rätta grejen. allt fiske är av intresse egentligen. Eller all fisk rättare sagt. fiskade med när efter gös oxå för o ha en brakmiddag. Vilket det blev oxå. Fyfan va god vit fisk är när den lagas rätt
Publicerat Maj 13, 201510 yr Författare Som det verkar nu med mitt bakslag efter op så kan jag nog glömma flugfiske säsongen detta år
Publicerat Maj 13, 201510 yr Som det verkar nu med mitt bakslag efter op så kan jag nog glömma flugfiske säsongen detta år Det var tråkigt att höra, nu när det börjar bli läge. Hoppas du tillfrisknar snabbt och hinner dra några laxar. Vi fiskar i Lögde några dar i slutet av maj och Byske andra veckan i juni, till att börja med.
Publicerat Maj 13, 201510 yr Snart går isen så man får vädra flugspöet i något inplanteringsvatten. Tre veckor så ska nog första laxarna visa sig.
Publicerat Maj 13, 201510 yr Detta är en populär post. Har inte blivit mycket flugfiske efter havsöring i vår men stack ut med brorsan och fiskade av djupkanterna med sjunklinor och då klev årets första på! 58cm var den och den fick följa med hem [emoji106]
Publicerat Maj 13, 201510 yr Detta är en populär post. Jag var ute ikväll och svingade flugspö i en halvgrund vik 0,5-3 meter ish. Efter 30 minuter smällde det på en fighter som bjöd på fin akrobatik och lite rusningar, drillningen tog nog 4-5 minuter innan hon var i håv. Det visade sig vara min största havsöring på fluga hittills, 51 cm , 1550 gram, fet och grann. Även första som jag var kall nog att ta in löslinan på rullen för att kunna utnyttja bromsen, riktigt kul. Däremot trasslade handsken in sig i spolspärren några gånger så att spolen var på väg av, det får åtgärdas på nåt sätt. Hon tog på en olive räkimitation. Kul också att jag i alla(få) år har krånglat med 2-3 meter långa tafsar i 0,18-0,20 för att inte skrämma fisk, och sen får jag fin fisk som hugger tveklöst när jag har knappt 1 meter 0,23 på. Nu ska det slutas löjlas med långa tunna tafsar. Fina filéer ska i saltlag så fort den svalnat, sen rökning. En laxlus på också förresten.
Publicerat Maj 14, 201510 yr Jag var ute ikväll och svingade flugspö i en halvgrund vik 0,5-3 meter ish. Efter 30 minuter smällde det på en fighter som bjöd på fin akrobatik och lite rusningar, drillningen tog nog 4-5 minuter innan hon var i håv. Det visade sig vara min största havsöring på fluga hittills, 51 cm , 1550 gram, fet och grann. Även första som jag var kall nog att ta in löslinan på rullen för att kunna utnyttja bromsen, riktigt kul. Däremot trasslade handsken in sig i spolspärren några gånger så att spolen var på väg av, det får åtgärdas på nåt sätt. Hon tog på en olive räkimitation. Kul också att jag i alla(få) år har krånglat med 2-3 meter långa tafsar i 0,18-0,20 för att inte skrämma fisk, och sen får jag fin fisk som hugger tveklöst när jag har knappt 1 meter 0,23 på. Nu ska det slutas löjlas med långa tunna tafsar. Fina filéer ska i saltlag så fort den svalnat, sen rökning. En laxlus på också förresten. Gissar att HinHåle himself håller kameran med tanke på minen.Fin firre!
Publicerat Maj 14, 201510 yr Gissar att HinHåle himself håller kameran med tanke på minen. Fin firre! Jag såg gladare ut på andra bilder men jag valde den bild där fisken blev snyggast
Publicerat Maj 14, 201510 yr En liten kontrollrunda för att kolla isarna. Gissar att det är mellan 5 och tio dagar till den går beroende på väder men det är sent i år.
Publicerat Maj 19, 201510 yr Isen ligger fortfarande men den går inte att gå ut på nu. Nej, nu kan det väl inte vara långt borta innan den flyter iväg.
Publicerat Maj 19, 201510 yr Lite kymigt att det tar tid uppe hos er med islossningen. Men ni har ju bättre fiske än här nere så ni får trösta er med det :-)
Publicerat Maj 20, 201510 yr Lite kymigt att det tar tid uppe hos er med islossningen. Men ni har ju bättre fiske än här nere så ni får trösta er med det :-) Sträng kyla, tjocka isar 1 m el. mer mycket snö ovanpå isen. Det kan väl inte bli något annat än sen islossning.
Publicerat Maj 20, 201510 yr Bara att vänta minst fyra till fem dagar till om det inte blir någon extremvärme.
Publicerat Maj 22, 201510 yr Hade trevlig dag vid Hedströmmen igår. Fint väder och gått om huggvilliga öringar :-)
Publicerat Maj 22, 201510 yr Hade trevlig dag vid Hedströmmen igår. Fint väder och gått om huggvilliga öringar :-) Fan vad sugen jag blev...Har inte haft riktigt flyt där.... Är nog mer jägare än fiskare, men jag har kvar synen av ett par 2+ örinngar under landsvägsbron:rolleyes: mvh/Urban
Publicerat Maj 23, 201510 yr Fan vad sugen jag blev... Har inte haft riktigt flyt där.... Är nog mer jägare än fiskare, men jag har kvar synen av ett par 2+ örinngar under landsvägsbron:rolleyes: mvh/Urban Prata med en kille som hade fått en 2,5 kilos vid bron kvällen innan :-)