Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Det är nästan en bedrift i sig själv, att bara få en enda makrill ;-)

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Hej på er! Vet inte om detta är giltigt för tråden men provar!

Vi ska köpa en stuga i västerbotten för att ha till jakt och fiske, främst för trädskällarjakten :thumbsup:

Men vi vill även pimpla öring/röding på vårvintern.

Aktuella områden för jakten har vi klara för oss, men vi vill även få in bra fiske i ungefär samma områden. Vi är givetvis lite flyttbara, behöver inte vara utanför stugan! Vi har kollat på stugor kring vargträsk, rusksele, örträst mm. Ja egentligen är allt av intresse då vi inte spikat ställe än. 

Vet att det finns mycket gädda å abborre i västerbotten å dom vill vi slippa. Finns tillräckligt här hemma :wink: 

Å med bra fiske menas tjärnar, små/stora sjöar med fin vild ädelfisk! Skoter finns. Behöver inte peka ut speciella vatten bara, men bra områden. Förlåt för novellen å tack på förhand! 

Publicerat

Sista svängen med kanot och fiska abborre gav 18kg orensat och sex kg filé när det var klart. Två mil kanot gav en rejäl omgång åt axlarna och överdelen av ryggen också. Ska kasta in ett laxspö och en termometer i bilen och se om vattentemperaturen har sjunkit någonting.

Publicerat

18 grader varmt och extremlågt vatten så spöet fick ligga kvar i bilen. Det kommer svalt regn nu så kanske imorgon att vattnet har stigit lite och blivit den sista graden kallare som behövs. Sitter och äter abborrfile från i går och det finns sämre mat kan jag lova.

Publicerat

Regn och kallare samt lite åska. Åker nu så är man på plats när det ljusnar.

Publicerat

Lördagens runda med nytillskottet i båten gick bra, det sparades 13 borrar med en rensad vikt på 6,5 kg vilket får anses godkänt. Önskar en svalare älv så att jag kan fresta laxarna som går nu.

Publicerat

Elva grader i luften och nitton när jag började fiska och sjutton grader i vattnet när jag slutade plus att det har tokregnat hela morgonen så vattnet måste stiga nu. Har sett två laxvak från några smålaxar men ingen större. Det verkar vara jäkligt lite fisk i älven och jag misstänker att många har dött även i Ängesån men nu måste det komma nystigen fisk från havet inom någon dag. Mygg något så förjävligt och elaka var de något alldeles hemskt det hjälpte inte hur jag än smorde in mig. Det enda som kanske hjälpt hade varit att dricka myggoljan istället för att smeta den i ansiktet.

Publicerat

Har gjort en arkeologisk utgrävning av bilen efter en sommars tokfiske efter lax och abborre. Fy fan hur den såg ut. Nu måste den dammsugas och fixas lite med men det är tre dagar kvar till augusti och de ska utnyttjas. Så nu går bilen mot Ängesån igen och köket och laddbänkarna får vänta. Men nu går det att leva igen efter värmehelvetet och man börjar orka ta tag i de tråkiga bitarna med marktjänst.

Publicerat

Tänk att få sova i en hammok under ett moskitnät, det är +19 här nu, men att sova ute med en tik som ska valpa när som helst är kanske ingen lysande ide.

Publicerat

miekojärvi, men vi får gös här vi kusten ochså.

Kusten? finns det några sjöar här som det finns gös i? eller syftar du typ mer på Kamlungeträsket?

Publicerat

Vattnet har stigit minst tre dm sedan i går morse men nu kommer det algslem i vattnet och det kletar ner flugan helt så det går inte att fiska. Man säger att myggen blir inaktiva vid +7 grader men myggen vid Ängesån verkar inte ha läst på ordentligt för det var då nästan full aktivitet ändå. Möjligen att det tyngsta bombflyget gett upp och landat men de där småjävlarna flög då som vanligt. Hoppas nu att vattnet klarnar för då kanske man hinner få en lax till innan det är dags att parkera flugspöet för hösten och ta fram knallpåkarna igen. Mycket rävungar ser man efter vägarna och jag såg en hel kull inne på jaktmarken en tidig morgon efter ett fiskepass i Råneälven. Ska prova att locka in dem med någon lämplig lockpipa så kanske an kan göra viltvård innan fågeljakten börjar.

Publicerat

Det blir kallare och kallare i vattnet men det är alldeles för färgat och för mycket algslem som flyter bort just nu. Men glädjande är att det vakar lax och alla har inte dött i rekordvärmen.

Publicerat
  • Författare

Imorgon styr jag kosan mot tärna fjällen för några dagars fiske runt Tärnaområdet. Blir smygfiske efter bäcköring. testa lyckan i tärnaån. Så det ska bli riktigt nice. Tar bara hunden med mig detta år frun får stanna hemma, för då kan jag fiska o fiska som jag vill.

Publicerat

Jag o Jocke fiska lite Bäcköring :)

attachicon.gif10440777_10152457015809279_6388149282341496224_n.jpg

Mvh.

Tjuvfiske med en pinne, lite lina, sänke, krok o lite mask i en burk. :thumbsup:  :tongue:  :wink:

Det är roligt med sådant fiske. :thumbsup:

Publicerat

Tjuvfiske med en pinne, lite lina, sänke, krok o lite mask i en burk. :thumbsup:  :tongue:  :wink:

Det är roligt med sådant fiske. :thumbsup:

Japp spännande o roligt :)

Mvh.

Publicerat

Japp spännande o roligt :)

Mvh

Ja visst är det det! Jag hade en liten bäck med fin bäcköring som jag var o fiskade i ibland när jag var åt det hållet o plockade kantareller.

Lite kantareller i hinken o ingen var misstänksam om man mötte någon i skogen där. :yes: Bra kamouflage. :thumbsup: 

Publicerat

Ja visst är det det! Jag hade en liten bäck med fin bäcköring som jag var o fiskade i ibland när jag var åt det hållet o plockade kantareller.

Lite kantareller i hinken o ingen var misstänksam om man mötte någon i skogen där. :yes: Bra kamouflage. :thumbsup:

He he fy på dig Stefan :)

Mvh.

Publicerat

He he fy på dig Stefan :)

Mvh.

Jepp men goda var dom. Jag tog aldrig med mig mer hem än vad som gick åt till middag. :thumbsup: Man måste vara rädd om stammen. :yes:

Publicerat

Jepp men goda var dom. Jag tog aldrig med mig mer hem än vad som gick åt till middag. :thumbsup: Man måste vara rädd om stammen. :yes:

Ja dom smakar bra rätt tänkt :)

Mvh.

Publicerat

På tal om bäcköring, här är en liten som jag fick i bäcken förra året, har inte blivit nått bäckfiske i år dock 

post-14396-0-76761200-1407596051_thumb.j

Publicerat

Dags att göra en sväng ut för att få lite harr att röka någon dag. Måste prova den lilla svältstickan också och inte bara tvåhandsstängerna.

Publicerat

På tal om bäcköring, här är en liten som jag fick i bäcken förra året, har inte blivit nått bäckfiske i år dock 

Den var ju stor jämfört med dom som jag tjuvfiskade i bäcken utanför Aneby där jag hade stugan. :ohmy:  :thumbsup:

Mina var inte mer än 15-25 cm på sin höjd men goda var dom. :yes:

Publicerat

Den var ju stor jämfört med dom som jag tjuvfiskade i bäcken utanför Aneby där jag hade stugan. :ohmy:  :thumbsup:

Mina var inte mer än 15-25 cm på sin höjd men goda var dom. :yes:

Denna bäcken är helt galen, håller några 50-plussare bland annat, så där är den liten. I "min" skogsbäck är dom mer som "dina"  :smile:

Vi tar inte hem bäcköring över huvud taget, allt för känsliga bestånd, men man gör som man vill  :thumbsup: