Publicerat Juni 29, 20187 yr Är det över 16 grader i vattnet, då går abboren upp på grunden har jag fått lära mig. Ska på metartävling i morgon. Det är svårt att veta var borrarna står för att nappa på mete. Gigg ger mer direkt utdelning. Har i alla fall köpt rak engelsk krok. Spinnfiske kan jag inget om, har ni några tips?
Publicerat Juni 29, 20187 yr 3 hours ago dptrapper sa: Harr är godaste fisken Abborrfile är inte dumt det heller. Ska ta kanoten och testa ett sikfiske för att fylla en rök. Lax blir man fort less.
Publicerat Juni 29, 20187 yr 1 hour ago dptrapper sa: Gös är gott men svårfångad i norrbotten ? Finns i Kamlungträkset av vad jag har hört. Var vet jag inte. Jag gissar på att man får leta efter den med Jonsson´s specialknep. Gösmete med då behöver man en båt o ankare.
Publicerat Juni 29, 20187 yr 4 hours ago wankelfåne sa: Är det över 16 grader i vattnet, då går abboren upp på grunden har jag fått lära mig. Ska på metartävling i morgon. Det är svårt att veta var borrarna står för att nappa på mete. Gigg ger mer direkt utdelning. Har i alla fall köpt rak engelsk krok. Spinnfiske kan jag inget om, har ni några tips? Du menar inte Jigg?
Publicerat Juni 29, 20187 yr Gös finns faktiskt på ganska många platser i Norrbotten. Råne älv och Kalix älv men även i Boden. Finns säkert fler platser som det finns bestånd av gös. Men hur det är med storlek och mängd låter jag vara osagt. De bilder jag sett blir ingen imponerad av men gösfile och en kantarellsås gör ingen ledsen.
Publicerat Juni 30, 20187 yr Se där ja. Det visste jag inte o men då finns den väl även ute i Bottenviken. Gös är en god matfisk.
Publicerat Juni 30, 20187 yr 11 hours ago lsjonsson sa: Du menar inte Jigg? Jo givetvis menar jag jigg.
Publicerat Juni 30, 20187 yr Då var man hemkommen från fisketävlingen. Vi fiskade 1700-2100 o jag fick upp 27 abborrar o 2 mörtar. Aborrarna vägde 2095 gram ihop. Det räckte till en femteplats. Vinnaren lyckades få upp 4900 gram över samna tid.
Publicerat Juli 2, 20187 yr Detta är en populär post. Varit lite tröstlöst med laxfisket tidigare år men under premiärturen i helg small det till
Publicerat Juli 2, 20187 yr 35 minutes ago Havakko sa: Varit lite tröstlöst med laxfisket tidigare år men under premiärturen i helg small det till Grattis Och vad väger den där då?
Publicerat Juli 2, 20187 yr 1 hour ago Dansken sa: Grattis Och vad väger den där då? Tackar! 18,5kg stannade vågen på och 122cm var firren
Publicerat Juli 2, 20187 yr Detta är en populär post. 1 hour ago dptrapper sa: 18? menar du inte 8? Skulle kanske haft nått som referens på bilden Trodde själv på 12-13kg men vi vägde både med slakt våg och butiksvåg.
Publicerat Juli 2, 20187 yr Nog borde man kunna se det är en grov fisk utan något annat som referens....
Publicerat Juli 2, 20187 yr Det syns ju att den är bra mycket större än den på 8,7 kg som jag fick av f. d. granne för ett par veckor sedan. Nog ser man att Havakkos är bra mycket större o tyngre än den här. Grattis Havkko! Många middagar av den där laxen! Vilket vatten fick du den i!
Publicerat Juli 2, 20187 yr Isjonsson, inte hade jag varit missnöjd om den vägt 8,5kg heller! Häftig upplevelse var det iaf, risken är väl att man blev lite biten av laxfiske nu Jodå, ätit lax i några dagar nu och gravat en bit som ska provsmakas.
Publicerat Juli 3, 20187 yr Nej, det ska man verkligen vara! Ja, det kan jag tänka mig! Ja, det är väl inget fel i det isf! Gott! Mmmmmmm! Vilken älv? Laino, Muonio ,Tärendö, Torneå, Kalix, Lina, el. Ängesån? Någon som jag har glömt? Sedan kommer ju Töre o Råne älvar.
Publicerat Juli 3, 20187 yr 4 hours ago lsjonsson sa: Nej, det ska man verkligen vara! Ja, det kan jag tänka mig! Ja, det är väl inget fel i det isf! Gott! Mmmmmmm! Vilken älv? Laino, Muonio ,Tärendö, Torneå, Kalix, Lina, el. Ängesån? Någon som jag har glömt? Sedan kommer ju Töre o Råne älvar. Muonioälven
Publicerat Juli 3, 20187 yr 4 hours ago Havakko sa: Muonioälven Ok! Är det en wobbler som hänger ut ur munnen på den?