Publicerat Juli 3, 20187 yr Nu har jag lekt lite med tekniken o roterat den ena laxen men där ser den ut att vara kortare men fetare än min.
Publicerat Juli 3, 20187 yr 27 minutes ago lsjonsson sa: Ok! Är det en wobbler som hänger ut ur munnen på den? Jo, synd bara att skeden pajade Men ska försöka hitta en likadan
Publicerat Juli 3, 20187 yr 3 minutes ago Havakko sa: Jo, synd bara att skeden pajade Men ska försöka hitta en likadan Ja, det var synd! Finns väl fler skedar av andra modeller som kanske funkar.
Publicerat Juli 3, 20187 yr Just now lsjonsson sa: Ja, det var synd! Finns väl fler skedar av andra modeller som kanske funkar. Vobbler tillverkarnas barn ska också ha skor
Publicerat Juli 3, 20187 yr 1 minute ago Havakko sa: Vobbler tillverkarnas barn ska också ha skor Oh yes!
Publicerat Juli 5, 20187 yr På 2018-07-03 at 04:59 lsjonsson sa: Nej, det ska man verkligen vara! Ja, det kan jag tänka mig! Ja, det är väl inget fel i det isf! Gott! Mmmmmmm! Vilken älv? Laino, Muonio ,Tärendö, Torneå, Kalix, Lina, el. Ängesån? Någon som jag har glömt? Sedan kommer ju Töre o Råne älvar. Finns ju även lax i Kaitum älven lsjonsson
Publicerat Juli 5, 20187 yr 1 hour ago stefan sa: Finns ju även lax i Kaitum älven lsjonsson Ok! Det visst jag inte att dom kommer ända upp dit. Tack för den infon.
Publicerat Juli 6, 20187 yr Laxarna tycks stiga högre upp de senaste åren i flera älvar, bland annat Könkämälven som det kallas ovanför där jag fick. Lainioälven har varit riktigt het i flera år nu I Kaitum har jag hört att de mest går mindre lax?
Publicerat Juli 7, 20187 yr 13 hours ago Havakko sa: Laxarna tycks stiga högre upp de senaste åren i flera älvar, bland annat Könkämälven som det kallas ovanför där jag fick. Lainioälven har varit riktigt het i flera år nu I Kaitum har jag hört att de mest går mindre lax? Kul att dom sprider sig o kommer långt upp.
Publicerat Juli 7, 20187 yr På 2018-07-06 at 14:44 Havakko sa: Laxarna tycks stiga högre upp de senaste åren i flera älvar, bland annat Könkämälven som det kallas ovanför där jag fick. Lainioälven har varit riktigt het i flera år nu I Kaitum har jag hört att de mest går mindre lax? Könkemä....är det ovanför karresuando?
Publicerat Juli 7, 20187 yr 130 cm lång o 18 kg tung havskatt fångad på spö! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvMdeR/daniel-27-fick-upp-rekordstor-havskatt Grattis till fiskaren!
Publicerat Juli 7, 20187 yr Vilken bjässe! Största jag landat är 11,4 och den var nog stor. Laxfisket går käpprätt åt helvete men jag skördar med enhandsspöet. Fick 32st och kompisen 2 en natt. Sedan har jag bjudit några bekanta på rökt harr som också togs på fluga. Fick 30+ den kvällen men lät bara 7 följa med hem då harr inte ska sparas utan ätas direkt. Ska göra några trollingsvängar efter öring och några abborrsvängar så att man överlever vintern utan att fisken tar slut.
Publicerat Juli 7, 20187 yr Måste bara säga att harren är betydligt större än den ser ut liggandes i en murarbalja. De flesta är närmare 40cm. Riktigt roligt på klinkhammer och haröra.
Publicerat Juli 7, 20187 yr 16 minutes ago Dansken sa: Livet är bra orättvist Du vet att tillslut är det bara en fisk till och en till. Har kommit till en punkt då jag kan säga att jag är så gott som tekniskt fulländad vad gäller flugfisketekniker men jag har inte någon att passa det vidare till. Har surrat en hel del med en ung mamma på jobbet som varit ett ljus och en glädjespridare på jobbet när allt var mörkt och jobbigt under rehabtiden. Blev så glad när hon visade bilder på när hon träningskastade med enhands och berättade att hon just skaffat grejor. Erbjöd mig att visa och hjälpa henne vidare men jag misstänker att det feltolkades och att det inte kommer att hända. De fyrtio års erfarenhet av spösvingande och 46 års erfarenhet jag har av flugbindning kommer helt tveklöst dö med mig. Inte för att jag tycker att det är tråkigt att fiska men det hade varit kul att kunna föra det vidare till någon yngre förmåga innan det är försent.
Publicerat Juli 7, 20187 yr 1 hour ago Nils l sa: Vilken bjässe! Största jag landat är 11,4 och den var nog stor. Laxfisket går käpprätt åt helvete men jag skördar med enhandsspöet. Fick 32st och kompisen 2 en natt. Sedan har jag bjudit några bekanta på rökt harr som också togs på fluga. Fick 30+ den kvällen men lät bara 7 följa med hem då harr inte ska sparas utan ätas direkt. Ska göra några trollingsvängar efter öring och några abborrsvängar så att man överlever vintern utan att fisken tar slut. Ja, det var den verkligen! Grattis till ett bra fiskafänge! Du kommer då inte att behöva svälta i höst o i vinter Nils!
Publicerat Juli 7, 20187 yr 5 minutes ago lsjonsson sa: Ja, det var den verkligen! Grattis till ett bra fiskafänge! Du kommer då inte att behöva svälta i höst o i vinter Nils! Nej jag får allt jag behöver. ??
Publicerat Juli 7, 20187 yr 3 hours ago Urban sa: Könkemä....är det ovanför karresuando? Jepp, börjar i Kilpisjärvi och blir sedan Muonioälv efter Karesuando. Fina firrar Nils! Till fjälls eller någon av älvarna?
Publicerat Juli 8, 20187 yr Harren runt knuten i älven och rödingarna till fjälls. Var en sväng strax ovanför appojaure och körde båt. Fick rätt bra där också både med och utan fettfena. Det var ena jäkla gäddor i magasinet.
Publicerat Juli 9, 20187 yr Detta är en populär post. Ännu ett hyfsat fiske trots att man lagt nät runt hela fiskeplatsen. Jag visste inte att nylon var en samisk uppfinning och därmed inbegrips i ursprungsrätten.
Publicerat Juli 10, 20187 yr Prövade lyckan i Kalixälvens övre delar ikväll, fisket var inte mycket att tala om men kaffet smakade bra iaf!
Publicerat Juli 11, 20187 yr 2 hours ago Havakko sa: Prövade lyckan i Kalixälvens övre delar ikväll, fisket var inte mycket att tala om men kaffet smakade bra iaf! Du ska ju inte räkna med att du får med dig en 18 kg lax hem varje gång du är ute o doppar kroken.
Publicerat Juli 11, 20187 yr På 2018-07-08 at 02:06 Nils l sa: Harren runt knuten i älven och rödingarna till fjälls. Var en sväng strax ovanför appojaure och körde båt. Fick rätt bra där också både med och utan fettfena. Det var ena jäkla gäddor i magasinet. Jaurekaska? Vi var där i Juni, var dock för tidigt. Fisket var inte så bra. Före det var i i Aggala där vi haft stuga men samma skitfiske den helgen.
Publicerat Juli 11, 20187 yr Bara ner till linaälv. Tog kanoten och paddlade lite. Harr finns ju överallt.
Publicerat Juli 11, 20187 yr Detta är en populär post. Blev en fisketur i natt. Kan lova att det känns idag på jobbet... hemma kl 03:30, kl ringde 06:00! Helt sjuk kläckning av caddis och jag njöt hela tiden! fick runt 40 harrar och två öringar. De största harrarna låg på 45-48 cm och öringarna runt 45 cm. Ikväll blir det sängen tidigt... lite bilder måste väl till också!