Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Jo faktiskt, en borre som var bra krokad fick gå tillbaka.. :blink: Vart ngr filéer iaf hemma på de som svalt. Det var mest ett test igår, hade inte riktigt tiden för att optimera fisket och fångsten.. 

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Jaha lite seriösare försök i morgon. Gavel-långsjön och ny udde i syfte att försöka dra en gös.. riggat om spöna med nya tafsar med grövre florcarbon. Köpte även ny lina, nylon 0,40 från Berkly.. fick tips om Big Game men det fanns inte så tog någon annan.. Sååå lurad! Linhelvetet totalt okompatibel med haspelrulle. Vevade på lagom och så fort jag släppte trycket så fräste det bara till så var precis all lina utsnurrad i en hög på golvet. För styv alltså.

Publicerat
21 minutes ago Hipshot sa:

Jaha lite seriösare försök i morgon. Gavel-långsjön och ny udde i syfte att försöka dra en gös.. riggat om spöna med nya tafsar med grövre florcarbon. Köpte även ny lina, nylon 0,40 från Berkly.. fick tips om Big Game men det fanns inte så tog någon annan.. Sååå lurad! Linhelvetet totalt okompatibel med haspelrulle. Vevade på lagom och så fort jag släppte trycket så fräste det bara till så var precis all lina utsnurrad i en hög på golvet. För styv alltså.

För styv har jag då aldrig upplevt.

Publicerat
50 minutes ago otterdalen sa:

Blev en korttur med grabbarna för att kolla intresset bland tusenbröderna, de var på hugget!

blev bara 45 minuter på isen så imorgon kör vi något längre!

3D72FE77-F915-42A1-9361-43A2DEC4D021.jpeg

7A08C1DE-AE60-4182-82F3-77B5BDF901BC.jpeg

86F8044B-51D5-4FCC-87A0-2F585C581DC4.jpeg

F8ACB23B-D01A-4452-A8CC-5D3C73EB229A.jpeg

Grymt ???

Publicerat
1 hour ago otterdalen sa:

Blev en korttur med grabbarna för att kolla intresset bland tusenbröderna, de var på hugget!

Kul för pojkarna! Vad fick pappa D då???

Publicerat
1 hour ago otterdalen sa:

3D72FE77-F915-42A1-9361-43A2DEC4D021.jpeg

7A08C1DE-AE60-4182-82F3-77B5BDF901BC.jpeg

86F8044B-51D5-4FCC-87A0-2F585C581DC4.jpeg

F8ACB23B-D01A-4452-A8CC-5D3C73EB229A.jpeg

Vad lagar man på tusenbröder ? 

Publicerat

Fiasko på isen idag.. 

Valde fel udde sen orkade jag inte knalla iväg någon km till nästa när jag insåg det och alla spöna var i... 

Hela dagen gav en liten gädda och en liten abborre båda gick tillbaka. Hade en gös tror jag, den klev på försiktigt som fan.. W testade att kroka men hennes teknik är väl inte helt.. förfinad.. så den klev av. Mörten kvar och jag körde ned den direkt varpå den tog mörten.. Borde haft lite mer is i magen och låtit den stå med den.. nu testade jag att kroka direkt nästan och då höll den bara mörten i käften och inte nog.

Surt.

Skit samma.. nytt test på tisdag då på riktigt heta gösvatten! Ska skifta en rulle med, en shimano som jag fick med ska i soptunnan och skiftar den mot en jag har över. Får se om jag ids skifta lina...

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Fiasko på isen idag.. 

Valde fel udde sen orkade jag inte knalla iväg någon km till nästa när jag insåg det och alla spöna var i... 

Hela dagen gav en liten gädda och en liten abborre båda gick tillbaka. Hade en gös tror jag, den klev på försiktigt som fan.. W testade att kroka men hennes teknik är väl inte helt.. förfinad.. så den klev av. Mörten kvar och jag körde ned den direkt varpå den tog mörten.. Borde haft lite mer is i magen och låtit den stå med den.. nu testade jag att kroka direkt nästan och då höll den bara mörten i käften och inte nog.

Surt.

Skit samma.. nytt test på tisdag då på riktigt heta gösvatten! Ska skifta en rulle med, en shimano som jag fick med ska i soptunnan och skiftar den mot en jag har över. Får se om jag ids skifta lina...

Nästa projekt för snabb förflyttning hippen!

:D

Publicerat

Inte helt praktiskt men herregud vilket skönt motorljud!!

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Inte helt praktiskt men herregud vilket skönt motorljud!!

Nej, det är den inte men man ju modifiera för eget behov så att den passar.:thumbsup:

Publicerat
18 hours ago lsjonsson sa:

Kul för pojkarna! Vad fick pappa D då???

Några koppar kaffe och träningsvärk i armarna av all borrning...

18 hours ago culot sa:

Vad lagar man på tusenbröder ? 

Samma som halvkilos...

stekte och hade på hårdbröd, det var populärt. 

Publicerat
10 minutes ago otterdalen sa:

Haha! Det kan ju bli lite värk innan man hittar borrarna.:thumbsup: Då fick du i dig något gott o stärkande mellan varven.:)

Publicerat
3 hours ago otterdalen sa:

Samma som halvkilos...

stekte och hade på hårdbröd, det var populärt. 

Säg bara inte att DU drack mjölk till :blink:

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Säg bara inte att DU drack mjölk till 

Något mer potent än så imundigades till delikatesserna...?

Publicerat

Grattis hippen till ett lyckat fiskafänge!:thumbsup:

Publicerat

Grattis!

Det var en grann gös. Det blir en festmåltid av den. 

Publicerat

Den Gösen är jag sjukt avis på , gös slår abborre som matfisk

/P

Publicerat

som ju slås av Sik ;)

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

som ju slås av Sik ;)

...och då ska den vara älvfångad så att den är fast i köttet för det är inte siken ute i Bottenhavet.:thumbsup:

Publicerat

Tänkte åka ut och pimpla abborre i jokkmokk i fredags. Bilen strejkade så nu sitter jag i Gällivare och bilen är på verkstad i Jokkmokk. Det går inge bra nu.