Publicerat Maj 21, 20196 yr Kul dag II! Drog efter att jag lämnat W till skolan, kom hem strax innan 19 Tror vi hade 11 gösar i båten och en skrälldus med abborre o gäddor. Tre gösar slogs ihjäl resten gick tillbaka. Känslan när en 3+ kg gös kliver på vertikalspöt..
Publicerat Maj 21, 20196 yr Du skulle väl inte hämta dottern från skolan när hon slutade va? Vi börjar bli lite oroliga över ditt fiskande... Jag har hört att sjön suger...
Publicerat Maj 21, 20196 yr Körde henne till skolan i morse ju.. hade väl en målsättning att hinna till hennes fotbollsträning 17.30.. sket sig ? Hann hämta henne i alla fall.. Mmm jag börjar också fundera lite.. borde hjälpa till på nysådden med gris nu men av ngn anledning så lockar fisket mer
Publicerat Maj 21, 20196 yr Ombyte förnöjer! När vädret är bra på dagarna kan man lika gärna spendera tiden vid vattnet... mindre kul att fiska när det vräker ner...
Publicerat Maj 24, 20196 yr Detta är en populär post. Jag och grabbarna har bänt upp ett helt gäng fina efterleksgäddor de sista dagarna! 7A51CB63-062B-48D8-904C-29B6DCB887A5.MP4
Publicerat Maj 25, 20196 yr Kul att grabbarna får fisk också, så att dom behåller intresset för att komma ut i naturen. Får du någon mer kyss av frugan efter kyssen med gäddan???
Publicerat Maj 28, 20196 yr Nytt race igår med gösen.. skum dag, kändes segt, men när jag sumerade så hade vi dragit fler gösar igår än sist. De var verkligen inte på hugget när vi kom ut, fick en och annan borre. Sen hände något på em, antingen skulle de nu äta eller så var det när jag drog på en speciell jigg.. Så kul, jag fick värsta rallyt! Samtidigt som Per inte fick ett fjäll.. han letade runt i sin jigglåda tillslut bad han att få låna ett sånt gummi som jag körde. Enda typen av jigg jag köpte typ 10-pack av.. De gick fan åt igår. De håller inte så mycket och sen kliver det på gäddor stup i kvarten. Runt samma sten igår tog vi 7 gäddor. Bara småfisk, inget stort, men de är rejält på G och förbannat tröttsamma för min flourcarbon fixar inte gäddtänder. Sumpade flera jiggar pga gäddor igår, måste köpa grövre lina. Tror jag tillslut hade 11-12 gös själv i båten och Per 3 tror jag. Slog ihjäl ovanligt mycket igår av någon anledning som jag verkligen inte fattade när jag kom hem och skulle ta hand om det.. 5 gösar hem och ett gäng borrar. Note to self.. När man ska frigöra en gädda, greppa inte jiggen och försökt med kraft att trycka den bakåt/inåt i gäddkäften för att få kroken att lossna. Resulterar i gäddtand i pekfinger och BLOD JÄVLA FAN ÖVER ALLT. Ena rullen ser grotesk ut..
Publicerat Maj 28, 20196 yr Självförvållat! Se till så att du har en bra platttång med dig. Det sparar många fingrar från blodvite! Skitfiske!
Publicerat Maj 28, 20196 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Självförvållat! Se till så att du har en bra platttång med dig. Det sparar många fingrar från blodvite! Skitfiske! Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara
Publicerat Maj 28, 20196 yr 2 hours ago Hipshot sa: Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara Somliga straffar vår herre direkt när dom försöker vara rationella!
Publicerat Maj 28, 20196 yr 2 hours ago Hipshot sa: Har alla verktyg som krävs, skulle vara lite rationell bara För vad det är värt så har jag de senaste 20 åren kört med 0.50 nylon, går fint.
Publicerat Maj 31, 20196 yr Imorgon börjar laxfisket. Tyvärr så ligger jag med en mancold från helvetet igen. Har sovit sedan igår klockan fyra. Vi får se om det ger sig för annars så blir det inget i helgen.
Publicerat Maj 31, 20196 yr På 2019-05-28 at 14:57 strävhår sa: För vad det är värt så har jag de senaste 20 åren kört med 0.50 nylon, går fint. Köpt 0,50 nu så nu blir det till att knyta om tafsarna. Vart 20 av de där dunderjiggarna med och lite annat.. Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler..
Publicerat Maj 31, 20196 yr 7 minutes ago Hipshot sa: Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler.. Flest leksaker när man dör vinner!
Publicerat Maj 31, 20196 yr 27 minutes ago Hipshot sa: Köpt 0,50 nu så nu blir det till att knyta om tafsarna. Vart 20 av de där dunderjiggarna med och lite annat.. Återigen stod jag och höll i div spön men jag ska fan inte ha fler.. Prylsport, bigtime?
Publicerat Maj 31, 20196 yr Sådär ja.. nu har jag 0,50 tafsar på vertikalspöt, jiggspöt och spinnspöt. Stod och sneglade på hustruns spö i garaget.. har ju en ledig rulle.. men nej någon måtta får det vara. Hade ngn idé om att ha en rigg med drop-shot klar men fan vet.. måste ha ganska bra botten för det annars fastnar skiten mellan stenar hela tiden.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Sjösatte båten i torsdags eftermiddag. Glad i hågen över att allt gått så bra kopplade jag in ekolodsplottern men den var tvärdöd. Har hållit i 8-9 år - det kanske är förväntad livslängd? Det är en Garmin GpsMap 421s. Om jag köper en ny Garmin borde väl alla genomföringar fungera som de ska, antar jag? Vill inte att det ska bli ett stort projekt med ingrepp på båten.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Steker gösfiléer.. ? Tog till rejält, ska ha matlåda så jag tror det var fyra stora fiéer.. torde räcka hoppas jag. Blir en sväng efter maten med Wilda till sjön, tänkte låta Wilda testa vertikalfisket. Blir en snabbis bara, ska upp till jobbet 04 i morgon. Jobb två dagar sen blir det ett rejälare tag på sjön på onsdag, heldag utan tvekan. Ska försöka kolla några stränder där vi inte varit öht innan och söka nya grynnor. De vi har koll på är ju effektiva nu vill man hitta flera ?
Publicerat Juni 2, 20196 yr Detta är en populär post. Kul kväll! Mycket fisk på lodet, bra med aktivitet! Man är inte lika effektiv med dotra med, mycke dra loss jiggar och baxa båt för att kunna komma loss från sten osv.. men fan, det är kul! Jag fick ngr fina borrar på vertikal, orkade inte jigga så mycket ikväll. Drog iaf en gös på jigg, det var ju kul! Sen en gädda.. när jag höll på med gäddan såg jag att W hade böjt spö, tänkte inte mer på det, trodde hon satt fast. När jag var klar med gäddan så tog jag hennes spö och konstaterade att det var fisk ? Hon fick tampas lite med en rätt rejält tjurig gös som inte ville upp.. Men tillslut så vart den håvad i alla fall! Sen drog vi lite mer borre, beslutade att vi skulle ta en sista drift utmed ett större grund så jag körde dit.. Ställde upp mot vinden, W hade hajjat konceptet med lodet så hon lyckades faktiskt riktigt bra med att släppa så hon såg jiggen i realtidsfönstret! Tänk vad en liten skärm kan göra för att engagera tonåringar (i augusti) för fiske Hur som, där krokar hon sin andra gös iaf.. kul! När den var lossad och islängd så tog det jävla tvärstopp med min vertialjigg.. Började pressa och kände att detta var ju fan fisk.. Efter ett tag fick jag tillslut se firren.. först trodde jag det var gös faktiskt, den var så trött.. tänkte på Pär, han skulle inte mått bra i själen om jag krokat bättre gös.. Men det det visade sig vara gädda. När det stod klart så insåg jag att det var vid dessa tillfällen folk i div fiskeprogram skriker "GRIS!!!!" Länge sen jag fick ett sånt as faktiskt.. Försökte håva.. kul kille, inte ens hela huvudet gick i håven.. Ingen våg eller något men jag gissar på runt 7-9 kg faktiskt. Förvånasvärt trött, dragit en radda i 7 kg kalibern innan, de stökade satans så mycket mer.. Skit samma, kul upplevelse iaf! Drog sen, jag ska upp 04 och W ska till skolan. Kul kväll!
Publicerat Juni 3, 20196 yr Härligt hippen! Kul att W fick fisk också! Hoppas på det bästa att hon ökar intresset för fiske o jakt! Ta med dig en huggkrok nästa gång om du skulle få någon mer stor gös där huvudet inte ryms i håven. Sätt kroken i skallen när du tar den så behöver du inte riskera någon tarm el. gallsäck.
Publicerat Juni 3, 20196 yr Mmm tänkte på det igår men det känns tveksamt.. avsåg inte slå ihjäl ngn fisk igår så en huggkrok i skallen.. kan väl inte vara så snällt? Blir att man plockar dem med gälgrepp istället.. de här stora firrarna ska man ju, såvitt jag fattat.. inte banka utan släppa tillbaka.