Publicerat Juli 30, 20214 yr 18 minutes ago detstorabla sa: Ett tag var jag sugen att ta med en rev med mask på något dyk. Sen kom jag fram till att bli insnodd av reven med en energisk taggig borrelia kändes som... oskönt... Därför du använder ett kort "spö" på en meter knappt så du får ut linan från kroppen
Publicerat Juli 30, 20214 yr Detta är en populär post. Fisketur med sonen idag. Han fick upp tre gäddor mellan 1,5-2 kg. Jag fick upp en. Han hade några till på kroken som inte kom med upp. Släppte tillbaka alla utom två trots sonens vilda protester. När jag sa att alla vi tar upp får han rensa själv så blev det tyst. Nu var det ju gös vi ville ha, men jag får väl testa att göra tacos eller nåt på gäddorna. Ingen favorit på matbordet.
Publicerat Augusti 1, 20214 yr Snickrat en krabb/hummertina idag. Fick tryckimpregnerad läkt på såget hemmavid.. Ska ordna fångststrutar och flyktöppningar och fixa en påse till betet. Ska förtynga dem med sten sen med.
Publicerat Augusti 1, 20214 yr 45 minutes ago vildmark sa: Snickrat en krabb/hummertina idag. Fick tryckimpregnerad läkt på såget hemmavid.. Ska ordna fångststrutar och flyktöppningar och fixa en påse till betet. Ska förtynga dem med sten sen med. Åhe-te den kommer bli tung fruktansvärt tung
Publicerat Augusti 1, 20214 yr haha.. jag är stor och stark🤣 Tinan ska vara tung så den står kvar på botten...
Publicerat Augusti 1, 20214 yr 31 minutes ago vildmark sa: haha.. jag är stor och stark🤣 Tinan ska vara tung så den står kvar på botten... Nog mer likt att du kapar linan å låter den ligga
Publicerat Augusti 2, 20214 yr 6 hours ago vildmark sa: haha.. jag är stor och stark🤣 Tinan ska vara tung så den står kvar på botten... Om du inte orkar att dra upp den så får du väl dyka ner och plocka ut humrarna och krabborna.
Publicerat Augusti 2, 20214 yr Bättre med en i trä och metall än i plast. Det ligger mååånga plastburar på botten på västkusten. 😣
Publicerat Augusti 5, 20214 yr Just fått en leverans av silikongjutmassa. Nu väntar jag på gjutepoxyt och formen till dropshotsänkena. Sedan ska det gjutas både formar blysänken och jiggar. Sedan ska det ordnas med en form för en 80 mm balanspirk i gjutepoxy.
Publicerat Augusti 6, 20214 yr Detta är en populär post. Hmm börjar suga lite i tarmen nu.. sicken tur att jag har semester.. igen.. om typ 25 minuter
Publicerat Augusti 6, 20214 yr 2 hours ago Hipshot sa: Hmm börjar suga lite i tarmen nu.. sicken tur att jag har semester.. igen.. om typ 25 minuter Ska du vara bakom flötet under hela semestern då???
Publicerat Augusti 6, 20214 yr 1 hour ago Hipshot sa: Nä.. blir en hel del rävåtel med ikväll tex.. Men vi får se. Skitjakt o skifiske!
Publicerat Augusti 6, 20214 yr 5 hours ago lsjonsson sa: Har du inte lärt dig det förrän nu??? Har alltid varit ärlig😀😉
Publicerat Augusti 6, 20214 yr 44 minutes ago Takko sa: Har alltid varit ärlig😀😉 Tror du att jag tror på det? Nej, det gör jag inte!
Publicerat Augusti 8, 20214 yr På 2021-07-24 at 19:13 Hipshot sa: Skärpning, inget jävla kött-trams i fisketråden.. snudd på att culot är off-topic med sitt nätfiske Btw Culot.. får du en massa flundra så undrar jag om vi inte ska göra ngt byte igen.. Fingret.. Jag fattar inte, det var inte kroken som slog hål på huden utan jag gissar på öglan i jiggskallen som man fäster linan i.. Har lite begränsad rörlighet och ont men det fungerar. Rätt eller fel men det ska nog till lite mer illabefinnande innan man ids fundera över vaccinationer och prylar. Och jo, jag fattar, ni har rätt, man borde kolla det men orka.. Jag lurar på att dra iväg måndag eller tisdag till Simpnäs på södra väddo och testa bottenmete efter flundra.. Det ser sjukt dystert ut med Flundror 😢 de senaste 2 vändorna m 300m garn har resulterat i typ 7 flundror av storlek som inte är värda att röka, ej heller sik de sista gångerna . Vet inte om det är för varmt i vattnet men vi får inget på djupare heller. Just nu är det mer skarv än fisk verkar det som. Men vi har några vatten som jag och ej heller min äldre släkting f -48 fiskat på nånsin, gamla vatten som mormors pappa vägrade sälja när grannarna sålde av till Storbankernas lakejer, den sista som fiskade där var en brorsa till mormor som hade stora kassar där .
Publicerat Augusti 8, 20214 yr 16 minutes ago culot sa: Det ser sjukt dystert ut med Flundror 😢 de senaste 2 vändorna m 300m garn har resulterat i typ 7 flundror av storlek som inte är värda att röka, ej heller sik de sista gångerna . Vet inte om det är för varmt i vattnet men vi får inget på djupare heller. Just nu är det mer skarv än fisk verkar det som. Det har alltid varit en höjdare "hemma" med panerade "skrubbor" med potäter och persiljesås till, så jag ringde en gammal kompis och frågade om jag kunde boka några stycken till nu snart när jag ska "hem" till Bornholm Nej du, Det är ingen som lägger ut skrubbgarn sa han: dom är så magra så dom inte är varda att äta....
Publicerat Augusti 8, 20214 yr Detta är en populär post. En topphälld form klar. Bara rensas lite så blir det tio cm stora jiggar av känd modell.
Publicerat Augusti 8, 20214 yr 35 minutes ago culot sa: Det ser sjukt dystert ut med Flundror 😢 de senaste 2 vändorna m 300m garn har resulterat i typ 7 flundror av storlek som inte är värda att röka, ej heller sik de sista gångerna . Vet inte om det är för varmt i vattnet men vi får inget på djupare heller. Just nu är det mer skarv än fisk verkar det som. Men vi har några vatten som jag och ej heller min äldre släkting f -48 fiskat på nånsin, gamla vatten som mormors pappa vägrade sälja när grannarna sålde av till Storbankernas lakejer, den sista som fiskade där var en brorsa till mormor som hade stora kassar där . Hur är det, är plattfiskarna lättplockad frukt för skarv/säl? Någonstans måste de ju tagit vägen.. har för mej att de var rätt talrika förr..eller de var det, vi fick massor när vi fiskade m nät.
Publicerat Augusti 9, 20214 yr 23 hours ago Hipshot sa: Hur är det, är plattfiskarna lättplockad frukt för skarv/säl? Någonstans måste de ju tagit vägen.. har för mej att de var rätt talrika förr..eller de var det, vi fick massor när vi fiskade m nät. Jag började inte fiska med egna garn förrän jag var 40 och då fanns den men inte som när jag var grabb då man fick hur mkt som helst liksom torsk … jag satt 2 abborgarn på min udde som vittjades 8:00 och säljävelsdjuret hade raidat i båda , till och med avbitna huven på skräpfisken och självklart ingen abborre kvar, en sik snodde den/dom troligtvis, tyvärr drar dom ut garnen från land så det inte fiskar rätt .. Får tröstskjuta skarv istället
Publicerat Augusti 9, 20214 yr Får man inte snipra säl invid garn? Känns ju rätt rimligt om inte annat..
Publicerat Augusti 9, 20214 yr 1 hour ago Hipshot sa: Får man inte snipra säl invid garn? Känns ju rätt rimligt om inte annat.. Absolut , men jag tror man måste gå ”sälkurs ” plus att frugan tycker dom e fina 🙄 och du vet ju hur de e med Frugor 🤔