Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Eftersom den planerade vildsvinsjakten inte blev av igår så tog jag hunden med ut i båten och fiskade lite istället. Jiggarna gav inga napp, så jag rodde in till vassen och kastade spinnare längsefter efter ett tag...då inom loppet av en 15-20min blev det två mindre gäddor, och två (för mig iaf) större abborrar! Roligt med resultat. Ena var rätt bastant, närpå 7 hekto!

Sen efter de 20 minuterna så var det ganska dött igen, förutom ett napp som lossnade strax efter. Intressant, är det så att fiskarna kan "gå igång" rejält vissa kortare tider på dygnet/kvällarna sådär?

Är även fortfarande lika förbryllad att min hund inte bryr sig mer än typ 0,7% om fiskar. Sprattlandes upp i håven i båten, plaskandet i vattnet... han sitter bara där och (kanske) tittar. Han som annars är en total viltgalning på alla djur utom småfåglar. Fiskar måste bara inte lukta eller se intressanta ut alls.

IMG_1229.jpg

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Märkligt, de hundar jag haft snor fisk om de har chansen och äter och leker med dom. Man får passa de fiskar man ska spara till sig själv. 

Publicerat

Har någon något tips på sjöar med rimligt bra gösfiske i Uppland? Catch & release är tanken.

Publicerat
5 minutes ago LGH sa:

Har någon något tips på sjöar med rimligt bra gösfiske i Uppland? Catch & release är tanken.

Tämnaren far en del kollegor och fiskar, mest vinter tror jag.

Publicerat

Tack, har hört det jag också, men just främst vinter då den blir så otroligt varm på sommaren. Jag tänkte nu i sensommar eller tidig höst.

Men å andra sidan borde kanske bottenmete funka så här års i Tämnaren?

Publicerat

Nähä, hörde mig för med en bekant, omöjligt där utan båt. :( 

Publicerat
58 minutes ago LGH sa:

Nähä, hörde mig för med en bekant, omöjligt där utan båt. :( 

Kolla upp vart man kan rampa en båt, kanske vi kunde göra sällskap?!

Publicerat
34 minutes ago Nils l sa:

Klara att stoppa i asken. IMG_20210814_124851_3.thumb.jpg.ff05e2290a8f272614ff869e240738b7.jpg

Fina jiggar, du är allt produktiv.

Mer bilder är alltid kul se.

Publicerat
8 minutes ago karelsk blandning sa:

Fina jiggar, du är allt produktiv.

Mer bilder är alltid kul se.

Tycker jag är bara trött och orkeslös numer. Förbannat mycket idéer och ingen verkstad.

Publicerat

Ska tillverka tvådelade formar för att snabbt kunna göra jigg av bra kvalitet som inte behöver friseras med sax efteråt. Möjligheten att göra fler färger begränsas lite men allt blir enklare. Ska ha ett par modeller av dropshotjiggar mellan 40 och 75 mm till både sommar och vinterfisket. De ska göras som injektionsform. 

Publicerat

Fin harr Nils!:thumbsup:

Publicerat
57 minutes ago Hipshot sa:

Lite beslutsångest.. eller egentligen inte.. Blåser rätt friskt här, 11 m/s i byarna och västling vind dvs rätt in i viken där jag sjösätter. Sjön är rätt stor och inga öar ivägen dvs det kommer att sjöa en hel del. Samtidigt.. gösarna brukar vara rejält på G även i lite skorpig sjö. Alltså mot sjön!

Som jag alltid sagt. En förlorad fiskedag kommer aldrig igen! 

Publicerat
På 2021-08-19 at 15:02 Nils l sa:

Som jag alltid sagt. En förlorad fiskedag kommer aldrig igen! 

Fast denna hade jag nog kunnat vara utan.. Lodet var knökat m gös men det gick fan inte att fiska där, hela sjön låg på och mitt relativt tunga ankare fungerade närmast som ett drivankare på dybotten.. inte förrän jag kom in mot land och det började branta upp så tog det tvärstopp. Men det var kört, gick inte att fiska i den vinden och i den sjön. 

Tog upp och drog sakta som fan snett emot vinden för att lägga mej i lä om sjöns ända ö/trädbevuxna grund. Tog ngr halvhjärtade kast där men nej. Surfade, fikade, snackade i telefon.. försökte få liv i airpodsen som fått simma i typ 20 min i bak på båten..

Tillslut hade det faktiskt mojnat en smula, tillbaka till gösarna och de var kvar i sanslös mängd. Men inte fan ville de hugga.. Tillslut efter att ha provat runt hela draglådan fick jag en två-kg på någon jigg som jag nu glömt namnet på. Bröt tidigt och när jag kom i land upptäckte jag att jag fått punka på bilen i samband med att jag körde ned mot vattnet. Bra dag!

Men nästa sväng.. då jävlar, är det bara annan vid och lite mindre vind så shit va fisk det var på plats nu.. :wub:

Publicerat

Det var med andra ord inte meningen att du skulle vara ute överhuvudtaget.  Det lät som en riktig skitdag.

Publicerat
22 hours ago Nils l sa:

Det var med andra ord inte meningen att du skulle vara ute överhuvudtaget.  Det lät som en riktig skitdag.

Nä bara att han behöver uppgradera sin båt för några "smålappar" så han slipper dragga sjön 

Publicerat

fiskat krabba..

20210825_110504.jpg

Publicerat
3 hours ago vildmark sa:

fiskat krabba..

20210825_110504.jpg

Gott!:wub:

Publicerat
53 minutes ago Dansken sa:

Städat ut i mors hus:

20210825_200748.jpg