Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago Dansken sa:

På det första Folkemødet på Bornholm kom jag i snack med en Fransos med kavaj och portfölj utanför ett tält där dom redovisade "alternativ energi"

Jaså du bor i Sverige (han talade bra Danska) ni har jo tur: där var så beskaffat med våra älvar att man kunde bygga vattenkraften ännu mera ut: för varje visst antal fallmeter på vattnet kunde man dämma upp bygga flera kraftverk, och det lätt lösa hela Sveriges elförsörjning.

Men miljön undrade jag? Och alla fiskar som ska upp och ned?

"Ja man må vel for fanden ofre nogle skide laks hvis man vil have strøm i fremtiden"

Money, money, money. Vem fan bryr sig om "naturen"- det billiga skit.

Fransoserna sprängde väl sina korallrev i primfaktorer ,  jag ger faktiskt medvetet fan i franska viner sedan dess av den anledningen, sen får dom va hur jävla fina som helst det skiter jag i . 

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
5 hours ago fubar sa:

Var väl drygt 2100 kraftverk totalt sett, men av dom var väl 300 som ansågs mycket viktiga för Ålen.

Bara så jävla trist och tråkigt för oss alla att Ålen sakta försvinner på profitens axelryckningar.

Och var är alla ekoterrorister, naturskyddsföreningen och balkongbiologer som skriker sig hesa och överklagar allt annat?  

Jävla pajasar allihopa inklusive alla så kallade miljö partier.... 

Du är väl medveten om att vattenkraftbolag betalar rejäla summor för återutsättning utav bland annat ål och lax 

Tar hellre ett vattenkraftverk än 100 jävla vindmöllor 

Publicerat
19 minutes ago killer_mouse sa:

Du är väl medveten om att vattenkraftbolag betalar rejäla summor för återutsättning utav bland annat ål och lax 

Tar hellre ett vattenkraftverk än 100 jävla vindmöllor 

Jodå håller helt med vindkraft är dårens medel mot elbrist, finns bara ett sätt att framställa energi i dom mängder vi behöver i världen och det är kärnkraft.

Framtidens energi och klimatmål ligger helt och hållet i fjärde generationens kärnkraft, vi kommer inte klara varken energi eller klimatmål utan knappast ekonomin heller för den delen....

MEN att köpa Ål i England och plantera ut eller göda fiskare som fraktar runt yngel löser ålens problem lika bra som att sätta plåster före man skär sig.

Hål i huvudet.

Gör om gör rätt bygg om kraftstationerna så alla fiskar kan ta sig förbi och föröka sig oavsett art eller snabb simmare.

Publicerat
4 minutes ago fubar sa:

Jodå håller helt med vindkraft är dårens medel mot elbrist, finns bara ett sätt att framställa energi i dom mängder vi behöver i världen och det är kärnkraft.

Framtidens energi och klimatmål ligger helt och hållet i fjärde generationens kärnkraft, vi kommer inte klara varken energi eller klimatmål utan knappast ekonomin heller för den delen....

MEN att köpa Ål i England och plantera ut eller göda fiskare som fraktar runt yngel löser ålens problem lika bra som att sätta plåster före man skär sig.

Hål i huvudet.

Gör om gör rätt bygg om kraftstationerna så alla fiskar kan ta sig förbi och föröka sig oavsett art eller snabb simmare.

Rekommenderar verkligen att lyssna på Elsa Widding här. /P

Publicerat

Vad skulle den knappa timmen ge mig tänker du?

Världen går mot en förändring i klimatet och Tellus är eller kommer att hamna i en uppvärmingsfas som inte går att reversera om inget görs det är fakta.

Vindkraft är ett nonsens utan dess like, förstör natur och kort livslängd och som belysts svårt att hantera i ett elsystem.

Ska vindkraft vara alternativ så ska skiten stå där strömmen förbrukas, dvs Stockholm, Malmö, Göteborg och övriga stora städer.

Men det gäller ju även trafiken, stoppa alla bilar i ovan nämnda områden  så vips 50-70 % av alla fordon borta och med dom utsläppen.

MEN vem vågar ta det beslutet? Världens kortaste politiska karriär eller parti är min förutsägelse.

OBSERVERA en stor portion ironi, humor, aversion OCH inte minst vämjelse mot mp,s,v,l,c,kd,sd,m och värst mot förstnämnda.

Publicerat
1 hour ago fubar sa:

Världen går mot en förändring i klimatet och Tellus är eller kommer att hamna i en uppvärmingsfas som inte går att reversera om inget görs det är fakta.

Vindkraft är ett nonsens utan dess like, förstör natur och kort livslängd och som belysts svårt att hantera i ett elsystem.

Ska vindkraft vara alternativ så ska skiten stå där strömmen förbrukas, dvs Stockholm, Malmö, Göteborg och övriga stora städer.

Men det gäller ju även trafiken, stoppa alla bilar i ovan nämnda områden  så vips 50-70 % av alla fordon borta och med dom utsläppen.

MEN vem vågar ta det beslutet? Världens kortaste karriär eller parti är min förutsägelse.

OBSERVERA en stor portion ironi, humor, aversion OCH inte minst vämjelse mot mp,s,v,l,c,kd,sd,m och värst mot förstnämnda.

En fördel är ju om dom står där det blåser...  men det är ena fula jävlar  

Publicerat
10 hours ago fubar sa:

MEN vem vågar ta det beslutet? Världens kortaste politiska karriär eller parti är min förutsägelse.

Du har säkert kunskap i området.

Ser det som ytterligare faktaberikning å förstålelse, utan politiskt vinkling faktiskt.

Jag gillar verkligen Elsa Widding, hon är kunnig, faktadriven och förklarar på bra sätt.

Vi behöver fler som Elsa, många fler.

Ta er tiden, är värt det. Nyfiken på kommentarer om Elsas framträdande här. /P

• 2 weeks later...
Publicerat

fiskat krabba igen

20211105_120631.jpg

Publicerat

De med havstulpaner på skalet brukar vara mest fullmatade, nyömsade rena skal är nästan 100% tomma.

Publicerat
4 hours ago vildmark sa:

fiskat krabba igen

20211105_120631.jpg

Nice krabbkungen!:thumbsup:

• 2 months later...
Publicerat

Dragit igång med mörtstugan och ngr mjärdar.. Sågat hål för sump och stuga, jävla meckigt och blött.. Två lyft nu, har rätt bra med mört. Dessvärre tror jag stugan hamnade lite väl långt ut, de är väl stora.. Får bli stora gösar på tisdag då vi funderar på att ismeta.

Ena paraplymjärden tom, andra en del mört med bättre storlek.. Kallt, inte mysigt att vara ute.

Publicerat
28 minutes ago Hipshot sa:

Dragit igång med mörtstugan och ngr mjärdar.. Sågat hål för sump och stuga, jävla meckigt och blött.. Två lyft nu, har rätt bra med mört. Dessvärre tror jag stugan hamnade lite väl långt ut, de är väl stora.. Får bli stora gösar på tisdag då vi funderar på att ismeta.

Ena paraplymjärden tom, andra en del mört med bättre storlek.. Kallt, inte mysigt att vara ute.

Skitfiske:thumbsup:

Publicerat

Premiär på isen i em.. lite halvhjärtat, grymt mysigt väder.. om man hade sluppit blåsten! Blank blöt is gjorde att allt blåste iväg, fick försöka mura fast spöna och spöhållare med borrslask. Inte fan ville gösarna heller.. kanske lite väl stora mörtar, jag vet inte. Bara fått stora krakar och det tycktes gäddorna gilla, tror det blev 5 trots en del typ pelagiska hål. 

Märklig dag.. inte ens korven smakade där ute.. 

Publicerat

sluta med hotdogs snåljåp😉

Publicerat
På 2022-01-13 at 17:09 Hipshot sa:

Premiär på isen i em.. lite halvhjärtat, grymt mysigt väder.. om man hade sluppit blåsten! Blank blöt is gjorde att allt blåste iväg, fick försöka mura fast spöna och spöhållare med borrslask. Inte fan ville gösarna heller.. kanske lite väl stora mörtar, jag vet inte. Bara fått stora krakar och det tycktes gäddorna gilla, tror det blev 5 trots en del typ pelagiska hål. 

Märklig dag.. inte ens korven smakade där ute.. 

Synd att du bor på fel sida av Tokhult. Har ett bra ställe för mindre betesmört straxt SV Nyköping. Har gärna bytt bort ett rejält gäng mot ett par gösar😉

Publicerat
15 hours ago MKJ sa:

sluta med hotdogs snåljåp😉

Roslagsgrill om jag får bestämma! jag vet ärligt talat inte, förmodligen är Roslagsgrill typ samma elände som hotdogs.. jag vet inte men jag inbillar mej att de är bättre då de inte är gjorda av Scan i ngn fabrik i polen eller vart fan den nu skiter ut dem..

Publicerat

Skickade isbillen igenom ett hål förra veckan, fick hugga upp hålen till stugan o mjärden.. blöt historia 🤬

Blir fiske i mitten på nästa vecka 👍

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Skickade isbillen igenom ett hål förra veckan, fick hugga upp hålen till stugan o mjärden.. blöt historia 🤬

Alltid snöre om handleden när man hackar med isbillen! :D:ph34r:

Publicerat

Mmm har alltid funderat över vad den där tåten ska vara bra för.. <_<

Jo jag har hajjat det.. Den jag vaskade gick att ta isär, gängade hela tiden upp sig, vansinnigt irriterande. Men efter att ha huggigt upp två hål så inser jag att isbillen är oundgänglig.. Blir till att köpa ny.

Publicerat
På 2022-01-15 at 11:35 Hipshot sa:

Roslagsgrill om jag får bestämma! jag vet ärligt talat inte, förmodligen är Roslagsgrill typ samma elände som hotdogs.. jag vet inte men jag inbillar mej att de är bättre då de inte är gjorda av Scan i ngn fabrik i polen eller vart fan den nu skiter ut dem..

Kristianstad. Eller gjorde i varje fall. /C 

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Du har inte stött på en glupsk gädda med för stor gös el. abborre som kvävde gäddan. Gäddan bedömdes att väga runt 7 kg så gösen måste ha hållit en bra storlek när den kväver gäddan.

https://www.fiskejournalen.se/fiskenyheter/iskalla-kampen-i-knivsta-stor-gadda-fros-fast-med-gos-i-kaften?utm_source=Fiskejournalen&utm_campaign=c49cb7338b-EMAIL_CAMPAIGN_2022_01_21_10_53&utm_medium=email&utm_term=0_796a94ec5f-c49cb7338b-72829447&mc_cid=c49cb7338b&mc_eid=7e537372e6

Så går det när man är för glupsk.:thumbsup:

Publicerat

Gjort ngt ev knas idag, lite nyfiken på vad den samlade erfarenheten på forumet säger... Ismetat gös i em, riktigt nice väder och en del fäll på ismetena.. kompisen som var med har fiskat mkt och är rätt seriös i sitt fiske. Fick en gös direkt, knappt 2 kg.. lite väl stor men jag var mordisk, käkade smörstekt gös igår på Ölstugan på Kungsholmen.. draåthelvetegott är väl en rimlig beskrivning! Så gösen skulle dö och nu ligger den i kylen.

Hur som, krokar lite senare en bättre gös.. 5,3 kg. Den hade dessvärre svalt och jag såg kroken i svalget men den satt som fan. Försökte lirka men min kroktång var fan för kort, nådde inte riktigt ned ordentligt. Ville inte slå ihjäl den, full av rom och viktig för gösbeståndet.. Vart så att jag klippte linan så nära kroken jag kunde och lät den gå tillbaka. Per hävdade att kroken kommer att rosta bort.. jag vet verkligen inte, har ingen aning.. men det kändes rimligt att chansa.

Trekrok och den satt i ena sidan av svalget.. 

Vi fick en knippe gäddor med, en slog jag faktiskt ihjäl åt havsörnarna. Det sitter alltid 2-3 st på isen och glor kändes rimligt att bjuda dem på lite käk. Inte direkt brist på gäddorna.. 

Publicerat
11 minutes ago Hipshot sa:

Gjort ngt ev knas idag, lite nyfiken på vad den samlade erfarenheten på forumet säger... Ismetat gös i em, riktigt nice väder och en del fäll på ismetena.. kompisen som var med har fiskat mkt och är rätt seriös i sitt fiske. Fick en gös direkt, knappt 2 kg.. lite väl stor men jag var mordisk, käkade smörstekt gös igår på Ölstugan på Kungsholmen.. draåthelvetegott är väl en rimlig beskrivning! Så gösen skulle dö och nu ligger den i kylen.

Hur som, krokar lite senare en bättre gös.. 5,3 kg. Den hade dessvärre svalt och jag såg kroken i svalget men den satt som fan. Försökte lirka men min kroktång var fan för kort, nådde inte riktigt ned ordentligt. Ville inte slå ihjäl den, full av rom och viktig för gösbeståndet.. Vart så att jag klippte linan så nära kroken jag kunde och lät den gå tillbaka. Per hävdade att kroken kommer att rosta bort.. jag vet verkligen inte, har ingen aning.. men det kändes rimligt att chansa.

Trekrok och den satt i ena sidan av svalget.. 

Vi fick en knippe gäddor med, en slog jag faktiskt ihjäl åt havsörnarna. Det sitter alltid 2-3 st på isen och glor kändes rimligt att bjuda dem på lite käk. Inte direkt brist på gäddorna.. 

Tja, det är väl risken man tar när man fiskar. Anledning till att fisken inte skriker är ju att det kan den inte + vi gör ju inga eftersök på fiskar. Jag hade nog tagit upp den efter vad du beskriver. Men det är ju jag de. Låter oavsett som en härlig dag på sjön / isen. Lite avis./P