Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat
41 minutes ago killer_mouse sa:

Mindre än 10 sek per hål och slipper veva som en idiot 

Hippen kan väl inte ha mycket mer än 1 dm is där nere max och inte behäöver man borra som en idiot för att borra igenom den isen.

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Men kom ned och borra då Isjanne så reder det sig 🤣

Jag har en Bosch 18V.. ganska liten och smutt pryl, undrar om den orkar? 

Betalar du soppan t o r då???:whistling: :P :lol:

Publicerat
8 minutes ago lsjonsson sa:

Betalar du soppan t o r då???:whistling: :P :lol:

Ta tåget 😁 blir ett litet äventyr i sig 🤣

Publicerat
56 minutes ago lsjonsson sa:

Hippen kan väl inte ha mycket mer än 1 dm is där nere max och inte behäöver man borra som en idiot för att borra igenom den isen.

Mer jobb än det är värt iaf speciellt när man ska ut med en del utrustning 

Hmm hittade nått för hippen 

Screenshot_20220214-215428_Chrome.thumb.jpg.6ece25699f8baada6f7aaa2048039f6f.jpg

Publicerat

Lagt av med holken för rätt många år sedan, sumpade den när jag rev taggtråd i ett bete.. 

Vi har runt 30 cm is.. vi hade en självmordskandidat precis som gav sig ut på sjön.. nästan så vi skickade ut patrullerna på isen med bil för att hämta upp honom :P

Jag ska iaf köpa en sån här skruvdragar moj för att fästa på borren och testa! Om inte annat så får man väl köpa en lite kraftigare skruvdragare.. ska forska lite där.

Publicerat
8 hours ago Lapua mega sa:

Ta tåget 😁 blir ett litet äventyr i sig 🤣

Absolut!:lol:

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Vi har runt 30 cm is.. vi hade en självmordskandidat precis som gav sig ut på sjön.. nästan så vi skickade ut patrullerna på isen med bil för att hämta upp honom 

Se där ja!

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Absolut!

Jonsson på tur 😁

Publicerat
3 hours ago Lapua mega sa:

Jonsson på tur 😁

Det är ju något ni kan drömma om pojkspolingar och gubbar!:P:lol:

Publicerat
13 hours ago Hipshot sa:

Lagt av med holken för rätt många år sedan, sumpade den när jag rev taggtråd i ett bete.. 

Vi har runt 30 cm is.. vi hade en självmordskandidat precis som gav sig ut på sjön.. nästan så vi skickade ut patrullerna på isen med bil för att hämta upp honom :P

Jag ska iaf köpa en sån här skruvdragar moj för att fästa på borren och testa! Om inte annat så får man väl köpa en lite kraftigare skruvdragare.. ska forska lite där.

Roa mej lite med google fan nästan så det är billigare att köpa en bensindriven isborr än att köpa en bättre batterimaskin 

Har du en modern borsch så kan du tjäna många slantar på att köpa naken maskin  googla grs 18/110 lite kampanj på den just nu 110 nm men viktigast av allt ett handtag till den 

Publicerat

@Hipshot Kan du inte dra en fölängningssladd hemifrån så att du inte riskera att få batterislut eller har du extra batteri med dig?:lol::P:whistling:

Publicerat

Säkert huvudlöst men nu har jag köpt anslutning till isborr för skruvdragare samt en Makita maskin.. Hoppas att det räcker hygggligt m 62 nm.. Om den inte räcker till så har jag i alla fall ännu en sjysst dragare :whistling:

Makita

Handtag på dragaren.. om man kör försiktigt, inte lägger press eller ngt, så inbillar jag mej att det fungerar ändå?

Vi får se, lär testa på lördag.. 

Publicerat
19 hours ago Hipshot sa:

Men kom ned och borra då Isjanne så reder det sig 🤣

Jag har en Bosch 18V.. ganska liten och smutt pryl, undrar om den orkar? 

Jo om det är en blå sådan är det inga problem, borrat endel med min sån.

Gissar att isen här är lite tjockare.

Publicerat
20 minutes ago karelsk blandning sa:

Jo om det är en blå sådan är det inga problem, borrat endel med min sån.

Gissar att isen här är lite tjockare.

35 minutes ago Hipshot sa:

Säkert huvudlöst men nu har jag köpt anslutning till isborr för skruvdragare samt en Makita maskin.. Hoppas att det räcker hygggligt m 62 nm.. Om den inte räcker till så har jag i alla fall ännu en sjysst dragare :whistling:

Makita

Handtag på dragaren.. om man kör försiktigt, inte lägger press eller ngt, så inbillar jag mej att det fungerar ändå?

Vi får se, lär testa på lördag.. 

Handtaget är mest för att lindra ev kickback att köra mesigt funkar en stund innan "stressen" kommer 

• 2 weeks later...
Publicerat

Ny dag på isen.. det har fan gått troll i detta! 16 spön i typ 4-5 timmar.. gös-säker sjö = två gäddor som jag krokade. Per som var med nollade igen.

Skruvdragaren funkar.. man måste ha två batterier med, första 10 hålen gick bra sen började den gnälla.. nytt batteri sen gick det att fixa 10 hål till. Hör till ovanligheterna att man borrar om men nu gjorde jag det i jakten på gös. Fungerar.. men jag känner att den borde ha lite mer kraft. Skit samma, det funkar.

Nu känns det som gösfisket får vänta, helvetets svårt verkar det som!!

Publicerat

Kan du inte lägga ut bilden och historien? Det är en betalsida...

Publicerat

Man kan ju göra så… och ibland är det rätt.

8911B4CB-D189-47B5-B0A8-CF67EDAF43FD.jpeg

Publicerat

Det är ju lite lönt att lägga i stekpannan

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Ny dag på isen.. det har fan gått troll i detta! 16 spön i typ 4-5 timmar.. gös-säker sjö = två gäddor som jag krokade. Per som var med nollade igen.

Skruvdragaren funkar.. man måste ha två batterier med, första 10 hålen gick bra sen började den gnälla.. nytt batteri sen gick det att fixa 10 hål till. Hör till ovanligheterna att man borrar om men nu gjorde jag det i jakten på gös. Fungerar.. men jag känner att den borde ha lite mer kraft. Skit samma, det funkar.

Nu känns det som gösfisket får vänta, helvetets svårt verkar det som!!

Använd lite muskelkraft slöfock så behöver du inte gå på gym o träna!:P:lol:

Publicerat
26 minutes ago Roleinwe sa:

Det är ju lite lönt att lägga i stekpannan

Man får köra på med yxan för att få ner den i lilla ABU-röken…

Publicerat

Tänkte försöka mig på lite gäddfiske i vår, hur är huggvilligheten direkt efter isen går? Efter lek brukar ju vara bra men hur är den innan?

Publicerat
10 minutes ago MKJ sa:

Tänkte försöka mig på lite gäddfiske i vår, hur är huggvilligheten direkt efter isen går? Efter lek brukar ju vara bra men hur är den innan?

Precis när isen går är de rätt slöa, man får fiska långsamt och får inte så mkt strid. I en grund sjö tar det inte så lång tid innan temperaturen går upp och de blir huggvilliga. Sjön vid Uffe har vi haft löjligt bra fiske i några veckor efter islossning. Många gäddor dog 2018 men det borde hämtat sig en del.

Publicerat
12 hours ago MKJ sa:

Bästa tiden då man ofta har chansen att ta riktigt stora gäddor. De står ofta utanför lekvikar och väntar på att få leka så fort vattnet blir tillräckligt varmt.  

Ofta uttalade huggperioder. Dvs trögt trögt bonanza. 

Publicerat

Det där är för mig en gåta:

VARFÖR?

Låt dom vara i fred och komma in och leka.

Varför måste all fisk ha en krok i munnen och vägas och pussas och hanteras- och släppas ut igen.

Lätt skadat

Under intrycket att man är rädd om naturen