Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

• Svar 4,9k
  • Visningar 532,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Idag ska båten få sig en omgång.. Ska blåsa av den med högtryckstvätten.. ev borde jag kanske köra lite plastic padding i skrovet men vi får se, ska se om jag hittar ngr större blesyrer..

Börjar längta ut på sjön faktiskt! Bara den här jävla kylan kunde dämpa sig så... 

Gammel gäddan väntar.

Publicerat
3 hours ago karelsk blandning sa:

Gammel gäddan väntar.

Den hoppas jag kunna undvika.. mer sugen på abborre och gös!

Båten avblåst, givetvis inte komplikationsfritt, och står på tork. När den torkat ska elen iordning sen så!

Sjabblet.. fick inte fart på högtryckstvätten!? Kollade allt, vatten och el.. skiftade uttag.. fick inte fart på skiten. Den startade men dog direkt när jag skulle börja köra. Nehe.. Arg som f-n åkte jag ned till Granngården och köpte en ny. Väl hemma så funkade inte den heller.. 

Kanske skulle kollat skarvsladden innan hjärnblödningen var ett faktum??? Den var död.. bytte skarsladd så nu har jag två högtryckstvättar <_<

Och Kärscher är snäppet vassare än Stihl by the way. Kastade ut den nya fort i ngn köp och säljgrupp.. nypriset är 4200 men jag handlade på syrrans personalrabatt så kastade ut den för 3500. Använd en gång funkar bevisligen. Men förmodar att ingen behöver så jag har nog bränt pengar i onödan.

IMG_2478.jpeg

Publicerat

När det gäller haspel kan man oftast skifta sida på veven ganska enkelt....

Publicerat
1 hour ago detstorabla sa:

När det gäller haspel kan man oftast skifta sida på veven ganska enkelt....

Ja visst är det så!:thumbsup:

Publicerat

Båten klar batteriet på plats elen ansluten. Loden funkar pumpen o motorn går. Två jobbkvällar nu sen onsdag på sjön om vädret tillåter 👍

Var ngt knas förra säsongen m båten minns fan inte vad men det lär väl märkas.. motorn är lite segstartad måste borra endel m startmotorn innan den startar.

Publicerat
3 hours ago Hipshot sa:

Båten klar batteriet på plats elen ansluten. Loden funkar pumpen o motorn går. Två jobbkvällar nu sen onsdag på sjön om vädret tillåter 👍

Var ngt knas förra säsongen m båten minns fan inte vad men det lär väl märkas.. motorn är lite segstartad måste borra endel m startmotorn innan den startar.

Det finns inget dåligt väder för en fiskare om det inte blåser orkanvindar. Bara dåliga kläder.:thumbsup:

Publicerat

Då är jag ingen fiskare, vill ha trevligt väder :whistling:

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Då är jag ingen fiskare, vill ha trevligt väder :whistling:

Så är det Rikard!:thumbsup:

Publicerat

Provkört!

Funkade komplikationsfritt..

Helt stört.. allt runt omkring var mer triggande än själva fisket.. Men landade iaf 4-5 gösar, ngr gäddor och tre borrar. Rätt nice att lägga sig i lä på en känd hårdbotten i en oändlig dysjö och zippa lite kaffe, ta ett winerbröd och en cigarill därpå... 

Lite stökigt iaf.. blåste avgjort mer än vad jag förutsåg och det kvaddade mysfaktorn lite. Första hårdbotten som jag styrde mot vart inte många kast, för hög sjö helt enkelt. Gick ut mitt på för att loda efter en grynna som en kompis tyckt sig se på ngn djupkarta. Konstaterade att det var konstant 4-4,2 meter djupt där han trodde det var en grynna.

På ovan nämnda hårdbotten låg jag rätt trivsamt så när jag satte en jigg i botten så valde jag att låta den ligga, greppade nästa spö..och strax hade jag två jiggar fast i botten. Nu vart det rörigt. Motvind, rätt frisk i byarna.. och mecka med två spön samt motor, vind och slacklina.. Risiga odds men redde fan ut det!

Hem vid 18-tiden, M hade grillat och det var bara att backa in båten på tomten tvätta händerna och sätta sig vid middagsbordet :wub:

Publicerat

Skaplig firre!

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

Skaplig firre!

Ja visst är det det! Fin matfisk!:wub:

Publicerat

Man kan ha det roligt i vadarbyxor…

052536D7-172C-49D2-9764-14ADA34602AF.jpeg

Publicerat
3 minutes ago Engelbrekt sa:

Man kan ha det roligt i vadarbyxor…

052536D7-172C-49D2-9764-14ADA34602AF.jpeg

Stoppar du ned näbbgäddorna i vadarbysxorna sedan så att dom blir sumpade där???:whistling::P:lol:

Grattis iaf!:thumbsup:

Publicerat
8 minutes ago lsjonsson sa:

Stoppar du ned näbbgäddorna i vadarbysxorna sedan så att dom blir sumpade där???:whistling::P:lol:

Grattis iaf!:thumbsup:

Ska försöka sälja in detta koncept som Näbbgäddsterapi 1765kr/h… på Österlen säljer allt skit.

Publicerat
7 hours ago Engelbrekt sa:

Ska försöka sälja in detta koncept som Näbbgäddsterapi 1765kr/h… på Österlen säljer allt skit.

Lycka till!:lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

Nytt försök med gösarna! Ska försöka käka ngt sen packa båten.. hoppas att vattentemperaturen tagit sig lite så borrarna är lite på G även!

Publicerat

Det där är nog rätt kul att få! Samtidigt.. orka lägga fyra dagars fiske på EN fisk.. då ska man nog ha ett rätt överdimensionerat intresse :blink: Och det är inte en värdering åt ngt håll, vill man fiska lax så gör man det.

Publicerat
1 hour ago exabit sa:

Jag har naturligtvis inget eget att tillföra här :blush:

Men en god väns kusins son var och fiskade i fyra dagar utanför Karlshamn. De fick bara en fisk och det var denna lax på 22 kg :ph34r:

8E667CEB-5E4F-435C-86CC-378D6077BED8.thumb.jpeg.f8265caf360e53e3fcbaca119e96637d.jpeg

Det var en rejäl bit! Don efter person!:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago exabit sa:

Jag har naturligtvis inget eget att tillföra här :blush:

Men en god väns kusins son var och fiskade i fyra dagar utanför Karlshamn. De fick bara en fisk och det var denna lax på 22 kg :ph34r:

8E667CEB-5E4F-435C-86CC-378D6077BED8.thumb.jpeg.f8265caf360e53e3fcbaca119e96637d.jpeg

Dom blir sjukt stora när dom kommer över 20kg, men modellen här på laxarna är lite annorlunda. Efter jag fick det har intresset minskat mycket.

Publicerat

Tog inga bilder igår konstigt nog.. Men det var rätt kul faktiskt! 

Gösarna var "hemma" på vanliga stället, såg lite fisk i frivattnet när jag körde dit så vi ankrade och hade kontakt med fisk i de första tre kasten typ. Tror vi hade 10-talet i båten, tog hem två. De är rätt roliga, antingen simmar de ifatt jiggen och öppnar munnen.. man känner inget hugg ingenting blir bara tungt plötsligt. Eller så attackerar de jiggen som om det vore hatobjekt nr 1!

Lite mkt vid dessvärre, hade tänkt vertikala och drifta förbi detta omr men vinden låg fel och var lite väl frisk så vi sket i det. Fisket var ju bra ändå. Drog sedan ned till en liten ö/grund med två alar på.. hade kontakt m ngr borrar och Jon fick en gös men borrarna verkar väldigt sega. Vidare till stora grundet... drog en gädda på vertikal där, grundet låg en smula mer i lä så vi testade ngr drifter i en brant efter gös men nojoy.

Sista stoppet är en platå med hårdbotten.. lyckades hitta en svinförbannad gös som stod och vaktade lekplats. Den högg i droppet både på min och Jons jigg men man var liksom inte klar där och vi missade att kroka den två gånger. Jag krokade en annan gös som faktiskt lyckades bita av flourcarbonen. Den gjorde en sista rusning i ytan innan håven och då gick linan.. fan, ville inte bli av med den jiggen.

Kul kväll iaf.. ngt har hänt m reglaget till båten, får i backen men framväxeln måste jag lägga i manuellt ska se om jag orkar rodda med det idag..

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Tog inga bilder igår konstigt nog.. Men det var rätt kul faktiskt! 

Gösarna var "hemma" på vanliga stället, såg lite fisk i frivattnet när jag körde dit så vi ankrade och hade kontakt med fisk i de första tre kasten typ. Tror vi hade 10-talet i båten, tog hem två. De är rätt roliga, antingen simmar de ifatt jiggen och öppnar munnen.. man känner inget hugg ingenting blir bara tungt plötsligt. Eller så attackerar de jiggen som om det vore hatobjekt nr 1!

Lite mkt vid dessvärre, hade tänkt vertikala och drifta förbi detta omr men vinden låg fel och var lite väl frisk så vi sket i det. Fisket var ju bra ändå. Drog sedan ned till en liten ö/grund med två alar på.. hade kontakt m ngr borrar och Jon fick en gös men borrarna verkar väldigt sega. Vidare till stora grundet... drog en gädda på vertikal där, grundet låg en smula mer i lä så vi testade ngr drifter i en brant efter gös men nojoy.

Sista stoppet är en platå med hårdbotten.. lyckades hitta en svinförbannad gös som stod och vaktade lekplats. Den högg i droppet både på min och Jons jigg men man var liksom inte klar där och vi missade att kroka den två gånger. Jag krokade en annan gös som faktiskt lyckades bita av flourcarbonen. Den gjorde en sista rusning i ytan innan håven och då gick linan.. fan, ville inte bli av med den jiggen.

Kul kväll iaf.. ngt har hänt m reglaget till båten, får i backen men framväxeln måste jag lägga i manuellt ska se om jag orkar rodda med det idag..

Här har du något att utmana Hippen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/mangdfiskaren-morgan-bohman-kalvtrask-ska-fanga-50-000-gaddor