Publicerat Oktober 4, 20232 yr Köp senaste nummret av Fiskejournalen så lär du dig hur du lockar storgäddorna till hugg. Skitfiske!
Publicerat Oktober 9, 20232 yr Tankvärt med ordföranden för Sveriges Fiskares Producentorganisation. /P
Publicerat Oktober 9, 20232 yr 2 hours ago PAS sa: Tankvärt med ordföranden för Sveriges Fiskares Producentorganisation. /P Ja, det har dom pratat om länge men inte så mycket som man hade önskat.
Publicerat Oktober 9, 20232 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Ja, det har dom pratat om länge men inte så mycket som man hade önskat. Mmmmmmm. Denna borde alla se. /P
Publicerat Oktober 9, 20232 yr 1 hour ago PAS sa: Mmmmmmm. Denna borde alla se. /P Absolut och då även våra kära politiker som inte våga se sanningen i ögat!
Publicerat Oktober 10, 20232 yr Detta är en populär post. Sista svängen med båten i em.. kylig historia. Inte alls samma koncentration av gös som det brukar vara där på senhösten.. vet att en snubbe lyckas armbåga sig ned på samma ställe där jag lägger i.. anar att de plockar upp allt och slår ihjäl. De var ute en kväll när jag var ute, de fick 4-5 stycken och samtliga fick följa med hem.. Gillar inte. Vi hade iaf 5-6 i båten plus ngr gäddor, lite segt. Fick två på vertikal och två på jigg.. kul hugg med vertikalgrejerna! Ena jiggösen låg nog avgjort närmare 4 än 3 kg, bra böj på spöt. Allt gick tillbaka.
Publicerat December 12, 20232 yr Röding på 5,7 kilo från en sjö i Kirunafjällen på pimpelfiske. https://sverigesradio.se/artikel/luc...ans-basta-tips Den var fet o fin rödingen.
Publicerat December 18, 20232 yr Detta är en populär post. Minnenas kavalkad från året. Nästan bara borre och harr.
Publicerat December 20, 20232 yr Skräpvinter ännu så länge, lite splittrad iofs.. gillar de här dagarna vi haft med värme och barmark. Men sjöisarna lär inte vara gångbara öht! Nu blir det väl kallare men fan vet om det hjälper när det är massa skikt och skit på isarna..
Publicerat December 20, 20232 yr Brukar krävas tre nätter med nedåt 20 minus för att binda ihop dubbelisar. Är det mycket snö så måste man packa ihop den för att flödvatten ska frysa. Snö isolerar nåt så in i helsike.
Publicerat December 20, 20232 yr 3 hours ago Hipshot sa: Skräpvinter ännu så länge, lite splittrad iofs.. gillar de här dagarna vi haft med värme och barmark. Men sjöisarna lär inte vara gångbara öht! Nu blir det väl kallare men fan vet om det hjälper när det är massa skikt och skit på isarna.. Alternativt så tar man flyttlasset o drar norr ut.
Publicerat December 20, 20232 yr 2 hours ago lsjonsson sa: Alternativt så tar man flyttlasset o drar norr ut. Nu har det nog brunnit i Jonssons skalle.. Gillar varken vinter eller snö så ska det flyttas så blir det söderut!
Publicerat December 20, 20232 yr 1 hour ago Hipshot sa: Nu har det nog brunnit i Jonssons skalle.. Gillar varken vinter eller snö så ska det flyttas så blir det söderut! ...så är det kanske men det finns is här uppe så att du kan angla gäddor.
Publicerat December 20, 20232 yr Och det pyr vidare under kepsen på Jonsson, Gäddor är äcklig jobbig felfångst som förstör grejerna
Publicerat December 20, 20232 yr Varför låter ni dom inte vara i fred då? Varför ska alla influencers fiska stora gäddor? Och fylla käften på dom med 3-krokar... Och yla sina bögigt ju- hu- hu Hollywood yl när dom har fångat en- och stoppa deras skitiga fingrar innanför gällocken och hålla dom mot deras gälor (andningsorganen) för att fotograferas och komma med i 10- kilos klubben och skryter om att dom är rädda om miljön... Men dom har 2 stycken 200 hästars utombordare med avgasrören i propellernaven- ned i fiskarnas vardagsrum. Miljö? Jo jag tackar jag. Alla tycker det är kul- förutom huvudpersonen själv förstås: gamm'gäddan som har haft krokarna i käften. En som tycker att catch and release är bögigt och onödigt: Ska ni inte äta gäddan (eller fiska smågäddor som fiskevårdsprojekt) så låt ol' pike vara i fred.
Publicerat December 21, 20232 yr 6 hours ago Hipshot sa: Och det pyr vidare under kepsen på Jonsson, Gäddor är äcklig jobbig felfångst som förstör grejerna Det finns gös och abborre här uppe också också!
Publicerat December 22, 20232 yr På 2023-12-21 at 00:41 Dansken sa: Varför låter ni dom inte vara i fred då? Man fiskar gös för att det är gott.. gäddor är felfångst, önskar de kunde låta bli mörtarna
Publicerat December 30, 20232 yr Pimplat båge idag. Som tur var så fick jag inget och slapp därmed rensa. Bara tio grader kallt men snåldrog och snöade. Tre timmar sedan jag kom in i värmen men fryser än.
Publicerat December 30, 20232 yr 1 hour ago Nils l sa: Pimplat båge idag. Som tur var så fick jag inget och slapp därmed rensa. Bara tio grader kallt men snåldrog och snöade. Tre timmar sedan jag kom in i värmen men fryser än. Det är inte alltid man får fisk med sig hem Nils. Även jag vet det! Ja, det blåser riktigt snål nordostan här nere vid kusten och snö i sidled. Tur att det är pudersnö.
Publicerat Januari 2, 20242 yr Tänkte dra premiären i sammakkosjön men termometern visar minus trettio och lite till så det blir inget av med det.
Publicerat Januari 2, 20242 yr 7 hours ago Nils l sa: Tänkte dra premiären i sammakkosjön men termometern visar minus trettio och lite till så det blir inget av med det. Temp-. har pendlat mellan -29-33 hela dagen här i centrala Kalix.
Publicerat Januari 2, 20242 yr 10 hours ago Nils l sa: Tänkte dra premiären i sammakkosjön men termometern visar minus trettio och lite till så det blir inget av med det. Ut med metspöt.
Publicerat Januari 5, 20242 yr Nästan 40 minus hela veckan. Eldat och sovit. Bilen är blockfrusen så jag får inte ut pimpelgrejorna ur bagaget. Måste leta rätt på ett varmgarage för nu börjar jag bli less och vill ut.