Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Köp senaste nummret av Fiskejournalen så lär du dig hur du lockar storgäddorna till hugg.:thumbsup:

IMG_20231002_123037081.thumb.jpg.0c02bf317739904852c709255f113713.jpg

Skitfiske!:thumbsup:

• Svar 4,9k
  • Visningar 532,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Tankvärt med ordföranden för Sveriges Fiskares Producentorganisation. /P

Publicerat
2 hours ago PAS sa:

Tankvärt med ordföranden för Sveriges Fiskares Producentorganisation. /P

Ja, det har dom pratat om länge men inte så mycket som man hade önskat. 

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Ja, det har dom pratat om länge men inte så mycket som man hade önskat. 

Mmmmmmm. Denna borde alla se. /P

Publicerat
1 hour ago PAS sa:

Mmmmmmm. Denna borde alla se. /P

Absolut och då även våra kära politiker som inte våga se sanningen i ögat!

• 2 months later...
Publicerat

Bänglat med lite nytt på mormyshkafronten. Russian style.20230316_201950.thumb.jpg.c7b9ff006fb0fde92ff818e966c74aa8.jpg20230314_210907.thumb.jpg.ac1bfbb3f7f25e2055ba0e07ac14e198.jpg20230205_001314.thumb.jpg.8845ea7f894775173cc113090540adf9.jpg

Publicerat

Skräpvinter ännu så länge, lite splittrad iofs.. gillar de här dagarna vi haft med värme och barmark. Men sjöisarna lär inte vara gångbara öht! Nu blir det väl kallare men fan vet om det hjälper när det är massa skikt och skit på isarna..

Publicerat

Brukar krävas tre nätter med nedåt 20 minus för att binda ihop dubbelisar. Är det mycket snö så måste man packa ihop den för att flödvatten ska frysa. Snö isolerar nåt så in i helsike. 

Publicerat
3 hours ago Hipshot sa:

Skräpvinter ännu så länge, lite splittrad iofs.. gillar de här dagarna vi haft med värme och barmark. Men sjöisarna lär inte vara gångbara öht! Nu blir det väl kallare men fan vet om det hjälper när det är massa skikt och skit på isarna..

Alternativt så tar man flyttlasset o drar norr ut. :lol:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Alternativt så tar man flyttlasset o drar norr ut. :lol:

Nu har det nog brunnit i Jonssons skalle.. :D 

Gillar varken vinter eller snö så ska det flyttas så blir det söderut!

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Nu har det nog brunnit i Jonssons skalle.. :D 

Gillar varken vinter eller snö så ska det flyttas så blir det söderut!

...så är det kanske men det finns is här uppe så att du kan angla gäddor.:thumbsup:

Publicerat

Och det pyr vidare under kepsen på Jonsson, Gäddor är äcklig jobbig felfångst som förstör grejerna :yes:

Publicerat

Varför låter ni dom inte vara i fred då? Varför ska alla influencers fiska stora gäddor? Och fylla käften på dom med 3-krokar... Och yla sina bögigt ju- hu- hu Hollywood yl när dom har fångat en- och stoppa deras skitiga fingrar innanför gällocken och hålla dom mot deras gälor (andningsorganen) för att fotograferas och komma med i 10- kilos klubben och skryter om att dom är rädda om miljön...

Men dom har 2 stycken 200 hästars utombordare med avgasrören i propellernaven- ned i fiskarnas vardagsrum. Miljö? Jo jag tackar jag.

Alla tycker det är kul- förutom huvudpersonen själv förstås: gamm'gäddan som har haft krokarna i käften.

En som tycker att catch and release är bögigt och onödigt:

Ska ni inte äta gäddan (eller fiska smågäddor som fiskevårdsprojekt) så låt ol' pike vara i fred.

Publicerat
6 hours ago Hipshot sa:

Och det pyr vidare under kepsen på Jonsson, Gäddor är äcklig jobbig felfångst som förstör grejerna :yes:

Det finns gös och abborre här uppe också också!:lol:

Publicerat
På 2023-12-21 at 00:41 Dansken sa:

Varför låter ni dom inte vara i fred då?

Man fiskar gös för att det är gott.. gäddor är felfångst, önskar de kunde låta bli mörtarna :down:

• 2 weeks later...
Publicerat

Pimplat båge idag. Som tur var så fick jag inget och slapp därmed rensa. Bara tio grader kallt men snåldrog och snöade. Tre timmar sedan jag kom in i värmen men fryser än. 

Publicerat
1 hour ago Nils l sa:

Pimplat båge idag. Som tur var så fick jag inget och slapp därmed rensa. Bara tio grader kallt men snåldrog och snöade. Tre timmar sedan jag kom in i värmen men fryser än. 

Det är inte alltid man får fisk med sig hem Nils. Även jag vet det! Ja, det blåser riktigt snål nordostan här nere vid kusten och snö i sidled. Tur att det är pudersnö.:thumbsup:

Publicerat

Tänkte dra premiären i sammakkosjön men termometern visar minus trettio och lite till så det blir inget av med det.

Publicerat
7 hours ago Nils l sa:

Tänkte dra premiären i sammakkosjön men termometern visar minus trettio och lite till så det blir inget av med det.

Temp-. har pendlat mellan -29-33 hela dagen här i centrala Kalix. 

Publicerat
10 hours ago Nils l sa:

Ut med metspöt.

Publicerat

Nästan 40 minus hela veckan. Eldat och sovit. Bilen är blockfrusen så jag får inte ut pimpelgrejorna ur bagaget. Måste leta rätt på ett varmgarage för nu börjar jag bli less och vill ut.

Publicerat

Fy fan..