Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Sant, sen fiskar vi bara inomskärs så man kan inte räkna med så jättemånga. Men det blir ju iaf så man får ätit en gång iaf. Skulle aldrig betala för hummer, är lite överskattat i min mening. Käkar hellre kräftor eller räkor.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Sant, sen fiskar vi bara inomskärs så man kan inte räkna med så jättemånga. Men det blir ju iaf så man får ätit en gång iaf. Skulle aldrig betala för hummer, är lite överskattat i min mening. Käkar hellre kräftor eller räkor.

Ja visst är det det, men det är inte fy skam heller. :smile:

Jag är ju annars uppvuxen på kräftor i min barndom och långt förbi tonåren där mina föräldrar hade stuga och sedan skaffade jag en i trakten också. :thumbsup:

Färska räkor i Smögen en skön kväll är inte fy skam heller och en flaska vin el. öl till och när man kan sitta ute och äta och spana in brudar. :thumbsup::yes:

Publicerat

Fick 15st godkända med topp på styvt 2kg förra året innan någon tyckte att dom behövde mina tinor mer än mig... :angry:

Men men, skaffade några tinor nu som ska i på måndag och förhoppningsvis har man lite flyt igen :D

Publicerat

Fick 15st godkända med topp på styvt 2kg förra året innan någon tyckte att dom behövde mina tinor mer än mig... :angry:

Men men, skaffade några tinor nu som ska i på måndag och förhoppningsvis har man lite flyt igen :D

Se där ja, det är sådant som händer och det är jävligt trist när inte folk kan låta bli ens saker. :sad:

Skitfiske på dig! :thumbsup::yes:

Publicerat

Gillar inte folk som inte kan skilja på mitt och ditt, bokstavligen 5k kastade i sjön! Jagar på land i närheten av tinorna så kan ju sitta och vakta med bössan..;)

Publicerat

Det är riktigt tråkigt när folk tar andras tinor alltså, och mycket vanligt verkar det som. Även att dom drar andras och tömmer dem på det som ev finns i. Vi blev bara av med 1 st förra året.

Publicerat

Gillar inte folk som inte kan skilja på mitt och ditt, bokstavligen 5k kastade i sjön! Jagar på land i närheten av tinorna så kan ju sitta och vakta med bössan..;)

+1:)
Publicerat

Då var det avklarat, 12 st ligger i och drar åt sig hummer som magneter...

Publicerat

Jag har testat lite småskaligt men upptäckte att någon hela tiden var där tidigare än mig och tömde på både hummer och eventuellt agn och lämnade sedan tinan öppen så, numera skiter jag i hummer , man blir bara förbannad

Publicerat

Jag har testat lite småskaligt men upptäckte att någon hela tiden var där tidigare än mig och tömde på både hummer och eventuellt agn och lämnade sedan tinan öppen så, numera skiter jag i hummer , man blir bara förbannad

Rigga nåt och överraska med ett par salut ifrån nån holme, att det ska vara så förbannat svårt att låta bli grejor !!
Publicerat

Jag sätter buntband på flera ställen för att se om någon är där och nallar fångsten. Och så finns det sura gubbar som skär av välena om dom tycker att man har lagt dom på "hans" ställe!
Publicerat

Vi har också funderat på buntband, men risken är bara att dom skär sönder duken då istället... Mig veterligen har inget tagit nån hummer av oss, men så får ju inte vi så många per år och folk kanske vet det.. :P

Publicerat

Jag sätter buntband på flera ställen för att se om någon är där och nallar fångsten. Och så finns det sura gubbar som skär av välena om dom tycker att man har lagt dom på "hans" ställe!

Låter bekant :dry:

Ett par gubbar på jobbet grymtade på kapp om att bägge hade någon jävel som var för närgången med sina tinor och det visade sig att det var de själva som la tinorna på varandras :biggrin: det stod bara gg nummer på dem så de kunde inte se vem som var vem :happy:.

Det talades tyst om hummertinor efter det (detta skedde förra året och det kommer upp som samtalsämne mer vid denna årstiden än tidigare) :happy: Finns risk att jag leder in dem på det imorgon :tongue:

Publicerat

Låter bekant :dry:

Ett par gubbar på jobbet grymtade på kapp om att bägge hade någon jävel som var för närgången med sina tinor och det visade sig att det var de själva som la tinorna på varandras :biggrin: det stod bara gg nummer på dem så de kunde inte se vem som var vem :happy:.

Det talades tyst om hummertinor efter det (detta skedde förra året och det kommer upp som samtalsämne mer vid denna årstiden än tidigare) :happy: Finns risk att jag leder in dem på det imorgon :tongue:

Haha! Hummerfisket är som jakten. Skapar osämja på sina håll.

Är du en retsticka??? :yes: :yes: :yes:

Publicerat

Hehe då är det tyst i fikarummet nu då ;) Det måste du göra! :lol:

Jag har ett nummer från länsstyrelsen som är gammalt men i år satte jag namn och nummer istället. Vi hade oflyt med allt imorse så det tog ett bra tag innan vi lämnade bryggan så många av ställena var redan ockuperade så får hoppas vårat bete är godare :P

Publicerat

Någon som vet någon bra sjö i dalarna/härjedalen till att pimpla röding och att man inte behöver ha någon guid för att få någon fisk? Bor i värmland och är riktigt sugen på att åka iväg till vintern/början av våren. :)

Publicerat

Första hummern gick för rekordsumman 102000 kr kilot... Man kanske skulle sumpa några nästa år och åka in med... ;)

Publicerat

Första hummern gick för rekordsumman 102000 kr kilot... Man kanske skulle sumpa några nästa år och åka in med... ;)

Kan ju vara lönade extraknäck. :thumbsup::yes:

Publicerat

Fem krabbor och en grann ramhona som fick bada igen blev det...

Publicerat

8st tinor satta varav 6st återfanns, ingen hummer...

Publicerat

Någon som vet någon bra sjö i dalarna/härjedalen till att pimpla röding och att man inte behöver ha någon guid för att få någon fisk? Bor i värmland och är riktigt sugen på att åka iväg till vintern/början av våren. :)

Grövelsjön har bitvis ett bra fiske efter röding om man har kondition och ork att jaga stimmen.

Publicerat

Två stycken blev det idag fick åka med i land, runt 8.5 cm bägge två...

Publicerat

Spegel blankt på havet och högvatten.. Jag måste nog prova att lura en havsöring ikväll :smile:

Publicerat

Två nya granna idag, största lite drygt 9.5 cm.

Publicerat

Äsch jag missuppfattade det hela :P