Publicerat September 30, 201213 yr Författare Blev inget fiske för mig denna säsong. Har inte riktigt hafft suget att fiska i år.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Varit lite trögt ett tag utan några svarta, men igår kom äntligen ytterligare en. Så förra årets rekord är tangerat... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Retsticka! Det var nummer 7-8-9 det... Vägde 1650 g. I brist på vilt får man visa upp det man kan... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 20, 201213 yr Det var nummer 7-8-9 det... Vägde 1650 g. I brist på vilt får man visa upp det man kan... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Det är inget dåligt villebråd en hummer el. tre som i det här fallet. Västkustens storvilt.
Publicerat Oktober 21, 201213 yr Detta är en populär post. Fisket är över för i höst för min del. Fem laxar, torsk röding harr sik och en och annan inplanteringsfisk har gjort att jag måste göra ett halt i fisket för att inte vara tvungen att kasta fisk som hinner bli dålig men jag är inte ledsen för det. Inte ofta man fiskar sig less på fiske under sommaren. Har varit en helt otrolig fiskesommar fast vädret varit helkasst.
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Fisket är över för i höst för min del. Fem laxar, torsk röding harr sik och en och annan inplanteringsfisk har gjort att jag måste göra ett halt i fisket för att inte vara tvungen att kasta fisk som hinner bli dålig men jag är inte ledsen för det. Inte ofta man fiskar sig less på fiske under sommaren. Har varit en helt otrolig fiskesommar fast vädret varit helkasst. så nu får vi blicka fram mot det roliga isfisket !
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Helt rätt Linus! går och hoppas på en riktig kärnis nu Känslan att ismeta/Angla på första isen är gudomlig
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Här är rejäl kärnis och många är ute och pimplar redan. Jag väntar tills det börjar rymmas lite fisk i frysen.
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Här är rejäl kärnis och många är ute och pimplar redan. Jag väntar tills det börjar rymmas lite fisk i frysen. Isen fryser snabbt här nere också. Hela älven är istäckt redan nedan sista forssen men den är inte så tjock ännu skulle jag tro.
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Här är rejäl kärnis och många är ute och pimplar redan. Jag väntar tills det börjar rymmas lite fisk i frysen. skämtar du ? vi har inte en snöflinga på marken och för 2 veckor sedan badade morsan en sista gång i sjön men varmt var det inte sa hon riktgt avundsjuk är jag på erat klimat där uppe
Publicerat Oktober 29, 201213 yr skämtar du ? vi har inte en snöflinga på marken och för 2 veckor sedan badade morsan en sista gång i sjön men varmt var det inte sa hon riktgt avundsjuk är jag på erat klimat där uppe Jag lovar att det finns ingen orsak att vara avundsjuk. Här försvinner solen i nästan en månad och det blir bara lite rött på himlen under någon timme. Det var minus 20 grader inatt och kommer att vara is till i slutet av maj. Då har ni fiskat i öppet vatten i en månad minst. Sen kommer en fin tid med bra fiske och en sjuhelvetes massa mygg och knott som kan göra en människa galen om man inte är van dem. Solen är då uppe dygnet runt och det är svårt att veta om det är dag eller natt och även det kan vara svårt nog om man inte är van att sova när det är ljust. Fördelen med att bo här är att det är vinter när det är vinter och sommar när det är sommar. Du har ett antal år kvar tills du får körkort och jag tycker att du ska ta någon fisketokig kompis och komma upp hitupp och fiska. Det är en upplevelse att fiska i de här vattnen där det finns både röding öring harr och sik. Abborre och gädda fiskas knappt här och det finns enorma krokodiler i en del vatten.
Publicerat Oktober 29, 201213 yr skämtar du ? vi har inte en snöflinga på marken och för 2 veckor sedan badade morsan en sista gång i sjön men varmt var det inte sa hon riktgt avundsjuk är jag på erat klimat där uppe Fast här i Blekinge snöade det i torsdagskväll Linus, fick ni inget i Tingsrydstrakten?
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Ne, fy fan här vill vi inte ha is än på länge. Helst inte alls... Har ju inte tagit upp hummertinorna ännu, fast i morgon åker dom upp. Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 29, 201213 yr Fast här i Blekinge snöade det i torsdagskväll Linus, fick ni inget i Tingsrydstrakten? jo men inte alls mycket det var ju borta nästa morgon
Publicerat November 25, 201213 yr God stekfisk! Tar du dem inte på streamer och flugspö? Nä dom åkte till baka så man kan dra dom lite senare då det är ett sådant ställe! Är en bro med en strömm o hålla efter sig så det är bara o släppa ut o låta voblern vibrera så nappar det Mvh.
Publicerat November 25, 201213 yr Författare Drog lite öring i bäcken i dag Mvh. Ser ju rigtigt fina ut
Publicerat November 26, 201213 yr Detta är en populär post. Mitt fiske ligger nere nu under vintern. Klarar helt enkelt av att pricka hålen med flugorna Dock gör sommarbilderna mig på lite bättre humör nu när snön och toppfåglarna lyser med sin frånvaro... Har numer ett underbart sällskap både efter elvebredden och i jaktskog. Det är lyx att mina barn även blivit riktigt intresserade av fiske.
Publicerat November 26, 201213 yr Mitt fiske ligger nere nu under vintern. Klarar helt enkelt av att pricka hålen med flugorna Dock gör sommarbilderna mig på lite bättre humör nu när snön och toppfåglarna lyser med sin frånvaro... Har numer ett underbart sällskap både efter elvebredden och i jaktskog. Det är lyx att mina barn även blivit riktigt intresserade av fiske. Underbara sommarfoton!
Publicerat November 26, 201213 yr Mitt fiske ligger nere nu under vintern. Klarar helt enkelt av att pricka hålen med flugorna Dock gör sommarbilderna mig på lite bättre humör nu när snön och toppfåglarna lyser med sin frånvaro... Har numer ett underbart sällskap både efter elvebredden och i jaktskog. Det är lyx att mina barn även blivit riktigt intresserade av fiske. Trevliga bilder Mvh.
Publicerat Januari 21, 201313 yr Bommade en storöring idag på pimpel. Kikpimplade med hemmagjord mormyshka av större modell när gapet modell flyghangar öppnade sig och myskan försvann. Mothugg men troligen för tidigt då jag misstänker att jag ryckte ut betet så att den krokade för dåligt. Får försvara mig med att jag blev helt överraskad och lite rädd när jag såg vad som hände. Var helt enkelt inte med då det varit stendött länge. Den lilla flugrulle som jag använder fick bekänna färg när öringen drog iväg i första rusningen och rullen ylade som en övervarvad japansk bilmotor. Efter fem sex minuter så lyckades jag styra in fisken i hålet men när jag böjde mig fram för att greppa fisken så sprättade myskan lös och jag körde ner handen för att få grepp om fisken men missade. Kunde bara se på när en öring modell större försvann ner igen. Inte ett kilo under 3,5 men hur mycket större vågar jag inte gissa men kanske uppåt 4-5 också. Får nog svårt att gnugga bort synbilden av det där huvudet guldgult med stora svarta fläckar som försvinner ner under isen.