Publicerat Juni 6, 201312 yr På söndag bär det av till Norge för havskatt, torsk, uer och eventuellt en hälleflundra.
Publicerat Juni 6, 201312 yr På söndag bär det av till Norge för havskatt, torsk, uer och eventuellt en hälleflundra. Fan va kul det skulle vara att fiska där. Vart ska du vara?
Publicerat Juni 6, 201312 yr Det blir till Grovfjord med tre vänner. Har bokat båt så att vi kan gå ut en bit om det inte börjar tokblåsa. Det första som händer är att jag ska skilja männen från mössen och testa efter uer på trehundra meters djup. Det är en liten kamp att bara veva upp en femhektos pirk därifrån. Sedan bär det av ut på några större grund och testa med jättejiggar och död sej på jigghuvud med stingerkrok.
Publicerat Juni 6, 201312 yr Blev 4st makrillar under den korta tur vi var ute och dörjade. Två fina som blir rökta imorgon kväll! Största var över 40cm
Publicerat Juni 6, 201312 yr Blev 4st makrillar under den korta tur vi var ute och dörjade. Två fina som blir rökta imorgon kväll! Största var över 40cm Fyfan! Jävla svin!! Måste skaffa båt! Jag tappade en horngädda och tjejen fick upp en sej ikväll, nu räknar jag det stället som begagnat och nästa tur leder någon annan stans, har varit en hel del säl i närheten tyvärr
Publicerat Juni 7, 201312 yr Fin kväll, metade med räka, litet flöte och 1,5 meter tafs. Tog denna Quasimodon på 45 cm efter 10 minuter, sen bommade jag ett antal smånafs under kvällen, så fort solen gick ner kom vinden in och då blev det lite otrevligt.
Publicerat Juni 7, 201312 yr Fiskat pansarn nu två kvällar i rad, igår blev det några granna till röken, ikväll klen utdelning. Vi tog dock tid att grilla korv och koka en panna ikväll, livet kan definitivt vara sämre!
Publicerat Juni 8, 201312 yr En fin öring på nästan två kg och en dumregnbåge på halvkilot så idag blir det fisk till lunch igen.
Publicerat Juni 8, 201312 yr Ikväll rullar storforden ut till havet med glada fiskare, ska se om man kan lura nå fisk och kanske få i sig en kall.
Publicerat Juni 8, 201312 yr Ute en heldag på havet med brorsan och vi tog hem 27st makrillar och bra storlek var det med!
Publicerat Juni 8, 201312 yr Grattis till en lyckad dag till havs el. var det i fiskekyrkan som du hittade dom. .
Publicerat Juni 8, 201312 yr Nu är det bara timmar innan jag rullar mot Norges fjordar. Har packat tre havsfiskespön och ett grovt spinnspö för att kunna jigga med 150grams jiggar. Det lovas hyfsat väder men lite för mycket vind på dagarna med upp emot sex meter i sekunden. Bara hoppas att rapporten inte stämmer helt.
Publicerat Juni 8, 201312 yr Grattis till en lyckad dag till havs el. var det i fiskekyrkan som du hittade dom. . Här köper man ingen fisk! Åkte först ut långt ut men det var lite för hög sjö i den lilla båten och det gav bara några så vi åkte hem och fiskade i fjorden istället och där var dom både fler och större!
Publicerat Juni 8, 201312 yr Ute en heldag på havet med brorsan och vi tog hem 27st makrillar och bra storlek var det med! nädu, 8 kan min dotter räkna till! Grattis!
Publicerat Juni 8, 201312 yr nädu, 8 kan min dotter räkna till! Grattis! Hehe la upp dom största "rökmakrillarna" på diskbänken, några till ligger i diskhon och resten tog brorsan med sig hem Tackar!
Publicerat Juni 8, 201312 yr Trevlig afton som resulterade i en redigt fet 45a, och en Limosill, båda på flötmete. Bytte till fluga när det mörknade och fick en liten torsk rätt omgående, hade en del öringpåslag också framåt midnatt men sen blev det för mörkt då pannlampan självklart hade legat påslagen i ryggsäcken. Tur man gått genom skogen tidigare så man hittade bilen. Sprang på en råbock på några meters håll, såg honom igår med, dom lever och frodas i naturreservatet.
Publicerat Juni 9, 201312 yr Gick ut på lite nattfiske trots att jag var helt slut efter dagens fiske. På stigen ut så stöter jag och vovven på en hel grävlings familj som gick fram alldeles till fötterna! Väl ute så är det kassa förhållanden, extremt lågt vatten och utan någon ström. Andra kastet sitter det en liten torsk och en stund senare hugger en fet öring på 40cm.
Publicerat Juni 9, 201312 yr Här köper man ingen fisk! Åkte först ut långt ut men det var lite för hög sjö i den lilla båten och det gav bara några så vi åkte hem och fiskade i fjorden istället och där var dom både fler och större! Bra! Ok! Det kan vara nog så vanskligt att ligga ute på öppet vatten i en liten båt, och fisket kan vara minst lika bra inomskärs.
Publicerat Juni 9, 201312 yr Fick hem lite drag som jag beställt. 250:- ink frakt! för 26st mellan 12-25g och ca 100 beteslås:-) Visste inte att Myrans spinnare är från KINA....allt är visst tillverkat där......
Publicerat Juni 9, 201312 yr Detta är en populär post. brorsan fick en gös på 4 kg och 80 cm i fredags !! detta är ganska mycket riktat åt isjonsson det är inte bara jonsson som är göskung . har även gjort en trailer till min större film som troligtvis ska komma i sommar, där är lite av upptagningen med i mitten av filmen http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JXgP2E-tAY0
Publicerat Juni 9, 201312 yr brorsan fick en gös på 4 kg och 80 cm i fredags !! detta är ganska mycket riktat åt isjonsson det är inte bara jonsson som är göskung . har även gjort en trailer till min större film som troligtvis ska komma i sommar, där är lite av upptagningen med i mitten av filmen http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JXgP2E-tAY0 Grattis till brorsan Linus! Bra jobbat! Kom igen Linus när du ligger topp 10 år efter år i 5 år. Jag tror det var så, varav ett år hade jag med två i topp 10 listan och nu snackar vi om gösar över 7 kg till 11,26 kg som störst Linus. Då är man göskung. Fin filmsnutt Linus.
Publicerat Juni 9, 201312 yr Linus har du sett några av Jonssons gösar på bild, finns bara i svart/ vit för färg fanns inte då.
Publicerat Juni 9, 201312 yr Linus har du sett några av Jonssons gösar på bild, finns bara i svart/ vit för färg fanns inte då. Och inte digitalkameror heller