Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Ja man sparade mycket pengar om man köpte dem men det är absolut inte lika roligt.

Ja visst hade man gjort det, men som sagt vad det är inte lika roligt nej.

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Fin fisk Nils

Publicerat

Sådär, nu var man petad ner till 5:te största gös i landet. Ett nytt sportfiskerekord på gös är satt nu i Stora Nätaren öster om Huskvarna. :smile:

Småland levererar den ena stora gösen efter den andra. :D 

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/leifs-jigg-gav-rekordgos

Det är bara att lyfta på smäcken o gratulera den lycklige fiskaren. :smile:

Publicerat

Riktigt kul fiske idag. Två laxar 7,2 och fem kilo blanklax inom två timmar.

fick rapport från en kund som är från samma by som du om fantastiskt fiske. ett par runt 8 förra veckan och vad jag förstod i helgen så hade han dragit en på 14 kg. nästan så man sitter och dreglar lite här nere i söderlandet :)

Publicerat

Skillnad på saker och ting kan man säga.

Gösen på vertikaljigg med hjälp av ekolod kontra Nils med sin laxar tagna på fluga (antar jag).

Svårt att se det heroiska i vertikalfiske... Nils däremot har fiskat på riktigt.

Publicerat

Grattis, grymt fiske ni har däruppe nu! Hade velat damma av mina tvåhands prylar men det finns inget vatten i den lokala "älven" så det blir att avvakta och hoppas att det finns kort när regnet kommer. Får bli några nattpass efter havsöring tillsvidare.
Publicerat

Grattis Nils! :smile:

Det var 2 riktigt fina firrar. :thumbsup:

Publicerat

Grattis, grymt fiske ni har däruppe nu! Hade velat damma av mina tvåhands prylar men det finns inget vatten i den lokala "älven" så det blir att avvakta och hoppas att det finns kort när regnet kommer. Får bli några nattpass efter havsöring tillsvidare.

Det är bara att börja planera sem. inför nästa år i god tid. :thumbsup:  :tongue:

Det är många mil laxälvar att fiska av innan du är hemma igen. :yes:

Publicerat

Skillnad på saker och ting kan man säga.

Gösen på vertikaljigg med hjälp av ekolod kontra Nils med sin laxar tagna på fluga (antar jag).

Svårt att se det heroiska i vertikalfiske... Nils däremot har fiskat på riktigt.

Hur värderar du mina tidigare framgångar då? 17 gösar över 7 kg o som störst 11,26 kg. Några på trolling med spinnare o vobblers samt hälften ungefär på mete med levande agn medans det var tillåtet. :biggrin: 11,26 kg på mete. :thumbsup:

Publicerat

Trolling är lika gay som vertikal.

Mete, spinn, fluga är fiske på riktigt. "Ro drag" tycker jag är okej då du själv utför arbetet, men trolling tycker jag är fusk. Möjligen till havs kan det vara okej, men inte i insjöar.

Publicerat

Trolling är lika gay som vertikal.

Mete, spinn, fluga är fiske på riktigt. "Ro drag" tycker jag är okej då du själv utför arbetet, men trolling tycker jag är fusk. Möjligen till havs kan det vara okej, men inte i insjöar.

Då gjorde jag det bra mao som letade reda på störgösen o fick den till att nappa på mörten. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

post-144-0-17972000-1403803641_thumb.jpg

:biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Man ska inte döma ut något fiske egentligen men jag kan hålla med om att en del former är betydligt roligare än andra. För egen del så finns inte tanken på att slänga en plåtbit stor som en halv bildörr i skallen på laxen. Då är jag lika gärna utan även om spinn är effektivare så är flugspöet betydligt mera spännande. Kan möjligen köpa om jag gjorde egna wobbler och sedan klurar ut hur dessa ska gå för att sedan praktisera det. Men nu så är det fluga som gäller till 90 procent. Abborre och havsfiske bedrivs med jigg och det är nästan enda gången jag tar i ett spinnspö.

Publicerat

Ja båda laxarna är tagna på ett 11,8 fots #7-8 scierra spö och en 7mm tub med egenfärgat rävhår och en liten guldkon.

Publicerat

Trögare idag men en lax högg och tokrusade ner på en forsnacke. Blev tvungen att lägga lite för mycket press på den så den klev av efter att ha gjort några rejäla hopp.

Publicerat

Fiskat Råneå älv utan resultat och sedan gjorde jag en snabbsväng förbi Ängesån men det var bara såna där turistlaxar som bara visar sig men ger fan i att ta. Nu är temperatur och väderlek rätt för ett jiggfiske efter storabborre. Ska bara byta utrustning och kasta kanoten på taket så får vi se om jag har rätt. Ska fiska och frysa in abborrfile om det lyckas.

Publicerat

Härligt Nils! :smile:

Nej, dom rensar inte sig själva! :thumbsup:

Det är bara att sätta igång att rensa o filéa dom. :thumbsup:

Publicerat

FÄRDIG! Nu är abbisarna fileade och vakuumförpackade. 7,3kg file.

Publicerat

Jiggade gös idag. Fick något jag aldrig kommer få igen på jigg

post-5306-0-71423600-1404497141_thumb.jp

Publicerat

Vad synd att den var urdrucken också. :sad: