Publicerat Juni 25, 201411 yr Ja man sparade mycket pengar om man köpte dem men det är absolut inte lika roligt. Ja visst hade man gjort det, men som sagt vad det är inte lika roligt nej.
Publicerat Juni 25, 201411 yr Sådär, nu var man petad ner till 5:te största gös i landet. Ett nytt sportfiskerekord på gös är satt nu i Stora Nätaren öster om Huskvarna. Småland levererar den ena stora gösen efter den andra. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/leifs-jigg-gav-rekordgos Det är bara att lyfta på smäcken o gratulera den lycklige fiskaren.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Detta är en populär post. Riktigt kul fiske idag. Två laxar 7,2 och fem kilo blanklax inom två timmar.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Riktigt kul fiske idag. Två laxar 7,2 och fem kilo blanklax inom två timmar. fick rapport från en kund som är från samma by som du om fantastiskt fiske. ett par runt 8 förra veckan och vad jag förstod i helgen så hade han dragit en på 14 kg. nästan så man sitter och dreglar lite här nere i söderlandet
Publicerat Juni 26, 201411 yr Skillnad på saker och ting kan man säga. Gösen på vertikaljigg med hjälp av ekolod kontra Nils med sin laxar tagna på fluga (antar jag). Svårt att se det heroiska i vertikalfiske... Nils däremot har fiskat på riktigt.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Detta är en populär post. Skillnad på saker och ting kan man säga. Gösen på vertikaljigg med hjälp av ekolod kontra Nils med sin laxar tagna på fluga (antar jag). Svårt att se det heroiska i vertikalfiske... Nils däremot har fiskat på riktigt. Är bara beredd att hålla med trots att jag är en vertikalare. Vertikala är som åteljakt medan nisse jagar på riktigt
Publicerat Juni 26, 201411 yr Riktigt kul fiske idag. Två laxar 7,2 och fem kilo blanklax inom två timmar.Grattis, grymt fiske ni har däruppe nu! Hade velat damma av mina tvåhands prylar men det finns inget vatten i den lokala "älven" så det blir att avvakta och hoppas att det finns kort när regnet kommer. Får bli några nattpass efter havsöring tillsvidare.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Riktigt kul fiske idag. Två laxar 7,2 och fem kilo blanklax inom två timmar. Grattis Nils! Det var 2 riktigt fina firrar.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Grattis, grymt fiske ni har däruppe nu! Hade velat damma av mina tvåhands prylar men det finns inget vatten i den lokala "älven" så det blir att avvakta och hoppas att det finns kort när regnet kommer. Får bli några nattpass efter havsöring tillsvidare. Det är bara att börja planera sem. inför nästa år i god tid. Det är många mil laxälvar att fiska av innan du är hemma igen.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Skillnad på saker och ting kan man säga. Gösen på vertikaljigg med hjälp av ekolod kontra Nils med sin laxar tagna på fluga (antar jag). Svårt att se det heroiska i vertikalfiske... Nils däremot har fiskat på riktigt. Hur värderar du mina tidigare framgångar då? 17 gösar över 7 kg o som störst 11,26 kg. Några på trolling med spinnare o vobblers samt hälften ungefär på mete med levande agn medans det var tillåtet. 11,26 kg på mete.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Trolling är lika gay som vertikal. Mete, spinn, fluga är fiske på riktigt. "Ro drag" tycker jag är okej då du själv utför arbetet, men trolling tycker jag är fusk. Möjligen till havs kan det vara okej, men inte i insjöar.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Trolling är lika gay som vertikal. Mete, spinn, fluga är fiske på riktigt. "Ro drag" tycker jag är okej då du själv utför arbetet, men trolling tycker jag är fusk. Möjligen till havs kan det vara okej, men inte i insjöar. Då gjorde jag det bra mao som letade reda på störgösen o fick den till att nappa på mörten.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Man ska inte döma ut något fiske egentligen men jag kan hålla med om att en del former är betydligt roligare än andra. För egen del så finns inte tanken på att slänga en plåtbit stor som en halv bildörr i skallen på laxen. Då är jag lika gärna utan även om spinn är effektivare så är flugspöet betydligt mera spännande. Kan möjligen köpa om jag gjorde egna wobbler och sedan klurar ut hur dessa ska gå för att sedan praktisera det. Men nu så är det fluga som gäller till 90 procent. Abborre och havsfiske bedrivs med jigg och det är nästan enda gången jag tar i ett spinnspö.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Ja båda laxarna är tagna på ett 11,8 fots #7-8 scierra spö och en 7mm tub med egenfärgat rävhår och en liten guldkon.
Publicerat Juni 27, 201411 yr Trögare idag men en lax högg och tokrusade ner på en forsnacke. Blev tvungen att lägga lite för mycket press på den så den klev av efter att ha gjort några rejäla hopp.
Publicerat Juni 29, 201411 yr Fiskat Råneå älv utan resultat och sedan gjorde jag en snabbsväng förbi Ängesån men det var bara såna där turistlaxar som bara visar sig men ger fan i att ta. Nu är temperatur och väderlek rätt för ett jiggfiske efter storabborre. Ska bara byta utrustning och kasta kanoten på taket så får vi se om jag har rätt. Ska fiska och frysa in abborrfile om det lyckas.
Publicerat Juni 30, 201411 yr Detta är en populär post. Sådär nu är det fullt i ladorna igen. Återstår rensning och infrysning. Enda ursäkten är att jag inte såg hur helvetes mycket abborre jag fått då jag inte kom åt hinken i kanoten. Nåja det är bara att sätta igång. 25 kg abborre rensar sig inte själv.
Publicerat Juni 30, 201411 yr Härligt Nils! Nej, dom rensar inte sig själva! Det är bara att sätta igång att rensa o filéa dom.
Publicerat Juli 4, 201411 yr Detta är en populär post. I går så regnade det och var kallt. Det luktade med andra ord lax lång väg när jag stämplade ut från jobbet på morgonen. Framme vid fiskeplatsen så var jag ensam och inom tio kast så var det dags att åka hem med en lax i bagaget. Gjorde en avstickare och lämnade den till en äldre farbror som lagt ner trettio års arbete på att restaurera älven till vad den är idag. Han har absolut gjort sig förtjänt av den fisken.
Publicerat Juli 5, 201411 yr Aldrig har så mycket lax vandrat upp i Torne o Simo älvar. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5906830 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5907319