Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Ikväll blir det först ut och dra makrill med båt, sen fram när det mörknar övergår vi till flugfiske i en hamn, mycket stor öring siktad de senaste. Hoppas på ett skitfiske  :smile:

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Lax nr 6 tog samma fluga som alla andra. En liten på ca 5 kg.

Publicerat

Snyggt jobbat Nils! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Laxtrolling igår i Simrishamn, en 3-kilos odlad samt tyvärr en större som klev av...

Idag göstrollingtävling- 5 gösar uppe med en topp på 1,9kg resten för smått.

Publicerat

3 abborrar vart det samt en gädda på runt 1.5kg som tyvärr släppte i vattenkanten vart en 50 minuters fisketur längst en ås resultat.

Till veckan blir det gös o gäddfiske någon dag efter jobbet!

Publicerat

Fick enkilos gädda på första kastet idag, på en färgglad liten Atom. Släppte dock tillbaka den då det känns fel att ta upp yngel ;) Atom:et satte jag givetvis 15 kast senare...

Publicerat

Grattis Rikard! Tur kan i te vara för evigt vet du väl :/

Publicerat

Blev dryga 30 makrill under kvällen (på två gubbar), de flesta runt 35-40 cm, fina bitar, vissa blev filé, vissa går i salt så fort lagen svalnat.

Båten påminde om en tysk porrfilm när vi kom hem, blod och bajs överallt..

post-14396-0-86313500-1404684242_thumb.j

Publicerat

Grattis Rikard! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

I helgen var jag ut och la nät i havet ! Och det var överaskande bra! 58st sikar och 20 abborrar! Det brukar vara tvärtom! På 4 nät!

post-5858-0-37312200-1404711980_thumb.jp

Publicerat

I helgen var jag ut och la nät i havet ! Och det var överaskande bra! 58st sikar och 20 abborrar! Det brukar vara tvärtom! På 4 nät!

Då får du lite variation o kosten Bamse! :thumbsup:

Publicerat

Vars ut med backe en tur i lördags. Fem gösar 1,5-2 kg, samtliga på vertikal och självklart c&r

Publicerat

Bjussar på denna bild :P min ända öring som uppnått en storlek större än 14cm...

post-15327-0-49339700-1404732429_thumb.j

Publicerat

Klockan är över midnatt så i går efter nattskiftet så fick jag min sjunde lax på fluga.

post-59-0-31443200-1404774517_thumb.jpg

Publicerat

Klockan är över midnatt så i går efter nattskiftet så fick jag min sjunde lax på fluga.

Gött Nils :)

Mvh.

Publicerat

Svinvarmt och lågt vatten. Inte direkt vad en laxfiskare ber om. Hade minst fem tillslag av lax i går natt men ingen högg så att de fastnade utan mera markerade att de sett flugan. Det måste komma regn och bli svalare för nu är det knappt någon ide då det börjar bli sån där äcklig algsörja som flyter i vattnet och det är någonting som är helt förödande för fisket.

Publicerat

Var upp till Älvdalen här om dagen och flugfiskade lite, fick en hel del fisk, mest smått men en 40+ harr blev det för mig och en 30+ öring för polaren. Sedan ett helt koppel av fisk mellan 10-25cm både harr och öring.

Torrflugefiske är nog det bästa fisket jag vet. Dåligt med kläckningar men man kan tjata upp dem på torrt ändå. ;)

qC1jfhZl.jpg

Publicerat

Snygg fisk! :smile:

Ps. Vill du ha ännu större harr så ska du åka uppåt Kaitumälven v. Gällivare uti fjällvärlden.

http://www.kuriren.nu/nyheter/harr-7696664.aspx

:thumbsup:

Publicerat

Snygg fisk! :smile:

Ps. Vill du ha ännu större harr så ska du åka uppåt Kaitumälven v. Gällivare uti fjällvärlden.

http://www.kuriren.nu/nyheter/harr-7696664.aspx

:thumbsup:

Jo någon gång ska jag ta mig dit upp, man har ju suktat efter de där trakterna sedan man såg Gunnar Westrins filmer. :)

Var i Gimån förra året, inte riktigt lika långt bort för mig, där fanns det riktigt grov harr och öring också. :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Jo någon gång ska jag ta mig dit upp, man har ju suktat efter de där trakterna sedan man såg Gunnar Westrins filmer. :)

Var i Gimån förra året, inte riktigt lika långt bort för mig, där fanns det riktigt grov harr och öring också. :)

Ok! Det låter som en bra planering. :thumbsup: Gunnar har gjort många fina filmer. :smile:

Ok!

Publicerat

Jag är nog bortskämd för om jag åker inom fem km härifrån fågelvägen så får jag harr över 45cm inom någon timme och tar jag kanot så får jag mer harr än vad jag vill ha. Sista turen gav nog mellan femtio till åttio harrar varav fem eller sju fick följa med hem. De största två till fem cm under femtio cm. Tyvärr så är det mestadels på nymffiske men ibland så tar de även torrt. Det är knappt någon som fiskar efter harr då laxen stiger. Hade själv upp en femkilos lax i natt på riffling hitch som vände strax bakom flugan. Tyvärr utan att ta men det är jäkligt spännande att se en så stor fisk komma upp och visa sig bakom flugan. Det är så nära torrflugefiske efter lax det går att komma. De lovar regn i slutet av veckan och det välkomnas varmt.

Publicerat

Vilken lyx Nils! Själv lär man åka typ 8 mil för att ens fiska efter harr/öring och då är det mest smått, det går långt mellan gångerna man får 40+ fiskar men de finns, och det är väl det som driver en... För man vet att det finns kilosharrar och öringar modell större i älven... :)

Publicerat

Vilken lyx Nils! Själv lär man åka typ 8 mil för att ens fiska efter harr/öring och då är det mest smått, det går långt mellan gångerna man får 40+ fiskar men de finns, och det är väl det som driver en... För man vet att det finns kilosharrar och öringar modell större i älven... :)

Finns det inga hinder i vägen så är det bara att styra flyttlasset norr ut uppåt Nils trakter. :thumbsup:  :wink:

Publicerat

Finns det inga hinder i vägen så är det bara att styra flyttlasset norr ut uppåt Nils trakter. :thumbsup:  :wink:

Du ska bara veta hur många gånger den tanken har slagit mig... Ju längre norrut jag åker i detta land desto bättre trivs jag. Spenderade lite tid i Kiruna/Gällivare/Malmberget med jobbet för några år sedan. Mådde som fisken i vattnet, även om man knappt såg solen och jag blev retad för jag hade en tråkig och gammal skoter. ;)