Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?

Featured Replies

Publicerat

Kanske får danka av renrajden ;)

 

Ja, det är väl risk! :wink:

  • Svar 550
  • Visningar 82,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Hej Svea Linnea och välkommen till jaktsidan! Nej, det tycker vi verkligen inte och det är delvis därför vi ofta är upprörda över hur man tycks kunna hälla precis hur mycket pengar som helst på v

  • "Mina åsikter grundar sig i hur jag bor och vilka möjligheter jag har, för mig är det viktigare att ica har öppet till 22 än att alla får jaga med hund över hela landet." Av just denna anledningen sk

  • Intressant att samlingar och möten kostade mer än allt annat! Hade de kravaller som blev tvunget att slås ned med rysk kaviar och Champagne??

Posted Images

Publicerat

Lär ju inte vara några problem, renarna är ju vana vid de numer asfalterade renflyttningslederna :D

Publicerat

Lugn nikkee,finns inga renar kvar när rovdjuren får härja fritt å ang.vapen,det lär nog bli vapenförbud,men det finns ljus i tunneln,innan HomoSapiens lärde sig jaga så levde dom på nötter å rötter,ja kanske nån banan också då å då! :thumbsup:

Publicerat

Kommer MP till makten så spelar det ingen roll hur det går med jakten,för du kan ändå inte ta dig ut till den när bensin å diesel kostar en femtilapp/l :wink:

Dessutom finns det inga vägar att åka på heller,ingen ström när det inte blåser osv. :woot:

Vi kommer även att svälta ihjäl för matproduktionen idag är till största delen baserad på energiåtgång som el å diesel och hur fan ska den lilla  lilla produktion som ändå finns kvar distribueras?på moutainbike? :biggrin:

Oavsett hur valet går.... C kommer att åka ur(Om inte en massa M-röstare, röstar taktiskt på C för att dom ska hålla sig över gränsen) Förmodligen åker även KD.

 

Detta gör att oavsett om M eller S blir största parti, så kommer MP och SD att agera vågmästare. Rösta med i regeringen i frågor kring arbetspolitik, skatter osv, om dom får igenom sär krav som att tex stoppa jakten eller utvisa alla som inte har svensk namn osv.

 

M och MP har ju redan varit i kontakt. MP har ju sagt att dom är villiga att sitta i regering med M. Om valet står mellan att ta in SD eller MP i aliansen så tror jag att MP ligger närmast. Och SD får agera stöd i vissa frågor mot att dom får ett köttben ibland.

 

Att det kommer att bli en form av minoritetsregering efter nästa val är hur som helst rätt uppenbart. Dvs det mesta blir staus quo för ingen kommer att få igenom något utan att släppa till något annat. Så dom stora frågorna kommer ingen att försöka gräva i. Möjligtvis att små skitfrågor som tex jakten kommer att låtas styras av småpartierna.....

Publicerat

Europeisk kritik mot svensk vargjakt:

 

http://op.se/nyheter/inrikes/1.5730394-svenska-vargjakten-sagas-i-science

 

Det framgår tydligt att EU inte kommer att tillåta att vi skjuter varg i Sverige, det skulle innebära att andra "småintressen" skulle börja trotsa mäktiga EU politiker.

Helt klart blir det tydligare och tydligare att den svenska vargjakter är något politiskt betydligt större än att begränsa en växande stam av problem i ett perifiriet litet skit land.

Publicerat

Svenska politiker kommer inte heller att ta någon strid om vargen. Då riskeras de svenska undantag/förmånerna som vi har.

Tex snus, surströmming, rabatt på avgiften osv

Publicerat

Ska vi va kvar i det här jävla bidragsträsket EU överhuvudtaget,tyvärr ser det ut som endast 2 partier(ytterligheterna)gör helt klart att vi ska ur,men det fyller snart på,se vad som håller på att hända i GB.Av våra två(ytterligheter) så är det bara ett som klart uttalat sig positivt för vår del som jägare,iallafall angående fjälljakten och det är SD, som förmodligen kommer att utgöra vågmästare,på gott å ont!Skulle dom klart stå för en helsvensk jaktpolitik får dom min röst,sen skiter jag i vad dom har för otvättad byk,för i såfall skulle V va utslängt ur svensk politik för länge,länge sedan om man skall titta bakåt och se vad deras förebilder Lenin och den andre ännu värre stollen Stalin har ställt till med,Adolf va ju en utstuderad massmördare men är rena småpojken om man jämför med de andra två psykopaterna! :yucky:

Nä,nu behövs det krafttag för att vi själva ska få bestämma om,rovdjurpolitiken och vår kära fjälljakt :verymad:

Publicerat

Lär ju inte vara några problem, renarna är ju vana vid de numer asfalterade renflyttningslederna :D

 

Ja visst är dom det! :thumbsup:

Publicerat

Man ska inte lägga sig in i varg problemet för djupt som är idag om man tycker sina pengar går före vargfrågor(jakten),för då är man inne på exakt samma linje som NVV och co som kör över landsbygden med sitt penga snack..Tycker jag..likheterna är slående om inte annat..

Publicerat

Nämen, trot eller ej, nu har hon "råkat" tappa sin sändare. Vem i helsike tror dom ska gå på den fetlögnen. Ja ja om inte Mohamed kommer till berget så får väl berget komma till Mohamed. Hur korkade tror NVV att svenskarna är  :ohmy:  :verymad:  :verymad:  :verymad:  :verymad:  :verymad: Ska söka nytt jobb, den enda merit som verkar gälla både inom politiken och NVV är att vara så dum i huvudet som möjligt :verymad:

Publicerat

Nämen, trot eller ej, nu har hon "råkat" tappa sin sändare. Vem i helsike tror dom ska gå på den fetlögnen. Ja ja om inte Mohamed kommer till berget så får väl berget komma till Mohamed. Hur korkade tror NVV att svenskarna är  :ohmy:  :verymad:  :verymad:  :verymad:  :verymad:  :verymad: Ska söka nytt jobb, den enda merit som verkar gälla både inom politiken och NVV är att vara så dum i huvudet som möjligt :verymad:

 

Det var hon på väg att göra på vägen upp redan.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/flyttikens-sandare-nara-att-fimpas

 

Hon har ju problem med exem runt halsen även tidigare.

Publicerat

Ja Jonsson, det var just det jag menade, hur kan dom tro att några andra än vargkramarna ska gå på att halsbandet "råkat" falla av?

Publicerat

Ja Jonsson, det var just det jag menade, hur kan dom tro att några andra än vargkramarna ska gå på att halsbandet "råkat" falla av?

 

Det var väl någon chef som lyckades stoppa det första gången men nu har det tydligen åkt av. Samerna var ju när dom fick nys om det och accepterade det inte.

NVV kan fjärrstyra halsbandet på henne så att hon kan tappa det på henne när dom vill och visst är det för jävligt när dom gör så mot samerna så att dom inte kan ha koll på henne. :verymad:  :verymad:  :verymad:

Jag förstår dom mycket väl samerna varför är irriterade på NVV.

Publicerat

Läs dagens jakt,staten köper ut renen,ha,ha!va e de för datum idag?? :tongue:

Å dig också Jonsson! :woot:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Publicerat

Som svar på frågan i trådrubriken:

 

Typ 25 öre för slitaget på hylsan, 1.50 kr för krut, 50 öre för tändhatten och 3 kronor för kulan (En snabböppnad plastspets för snabb, human död), så drygt 5 kr om jag får bestämma. Pipslitaget kan jag bjuda på om det skulle krävas.

 

Mer än så ska de väl inte få kosta. Det är ju inte som att det behövs en A-Frame för att humant ta en varg av daga. :smile:

Publicerat

Junselevargen har blivit en dyr historia.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5551422

Det är ju helt otroligt vad galenskap får kosta. :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

NVV har ju tidigare sagt att den bara har kostat runt 4 milj. kr. 

Hur är det med de ekonomiska kunskaperna på NVV egentligen???

Publicerat

Dessa 7,4miljoner är väl bara ersättning till samerna? Det inkluderar väl alla flyttar som gjorts ? Isåfall är det några miljoner till

Publicerat

Dessa 7,4miljoner är väl bara ersättning till samerna? Det inkluderar väl alla flyttar som gjorts ? Isåfall är det några miljoner till

 

Ja, det är tydligen det! Då har vi passerat 10 milj kr med råge. :sad:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.