Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?

Featured Replies

Publicerat

Läste senaste nytt,hon är nästan hemma,stackars djur,ja faktiskt! för även om jag önskar ett vargfritt Sverige så´kan jag inte annat än känna empati för henne.

det kan inte vara vare sig etiskt eller moraliskt att utsätta ett djur för dessa påfrestningar.Finns det ingen jävla "djurskyddsombudsman"som kan sätta stopp för det här vansinniga djurförsöken,dessutom utförda av "gräddan"av de kunniga på området i detta land.SKAMLIGT i allra högsta grad och att vi,resten av befolkningen låter det fortgå! :verymad:

Som jag ser det finns bara 2 alt.Skjut henne eller flytta henne till nån djurpark där hon kan fortplanta sina "värdefulla"gener!!

FY FAN för Svensk Rovdjurspolitik och dess lakejer :sick:

Det var inte långt ifrån att en av tjänstemännen hade tryckt på knappen så att hon hade blivit befriad från halsbandet. 

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/flyttikens-sandare-nara-att-fimpas

• Svar 550
  • Visningar 81,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej Svea Linnea och välkommen till jaktsidan! Nej, det tycker vi verkligen inte och det är delvis därför vi ofta är upprörda över hur man tycks kunna hälla precis hur mycket pengar som helst på v

• "Mina åsikter grundar sig i hur jag bor och vilka möjligheter jag har, för mig är det viktigare att ica har öppet till 22 än att alla får jaga med hund över hela landet." Av just denna anledningen sk

• Intressant att samlingar och möten kostade mer än allt annat! Hade de kravaller som blev tvunget att slås ned med rysk kaviar och Champagne??

Posted Images

Publicerat

Hoppsan!! ska man verkligen avla på individer med defekter,typ eksem?? :ohmy:

Publicerat

Hoppsan!! ska man verkligen avla på individer med defekter,typ eksem?? :ohmy:

Nej!

Publicerat

Nä jag tycker vi hägnar in Gotland, kör dit allt jox och startar rovdjursturism på ön. Då kanske den kan bidra med någonting? Det är ju nära för rovdjursvännerna i söder att åka dit för en färjebiljett behöver ju inte alls vara dyr.

Man kan åka dit på morgonen och hem på kvällen om man så gärna vill. Jag gissar att avståndet är lite för långt till fastland för att en varg skulle börja simma :D

Publicerat

Om nu den här MatsCarnmarker är så jävla duktig på namninsamlingar,då borde han väl kunna samla in såpass med pengar att det går att bygga ett hägn till henne då,så kan dom som vill,kanske mot en liten ersättning komma å titta på´na,men att ha henne lös,det är ju solklart omöjlig!Det finns inte ens en susning av rim å fason på denna historia och så illa den är hanterad,tex.vad händer om hon skall få va kvar i området,nu när renarna drar upp mot fjälls,stannar hon kvar å håller tillgodo av får,hundar,kalvar å föl,eller följer hon med renen upp till kalvningslandet,det skulle bara innebära totalkatastrof för alla inblandade i vilket fall.

Visionärer i all ära,men nu har det gått för långt!

Publicerat

NVV polisanmälda för djurplågeri.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2327&grupp=17227&artikel=5485300

150 000 namnunderskrifter från 75 olika länder vill rädda Junseletiken.

http://www.vk.se/827840/150-000-vill-radda-junselevargen

Äh vad tusan. Är vi inte någonstans kring 3-500000 jägare + ett antal småbrukare i landet. Nog borde vi kunna hitta 150 000 pers som inte vill ha kvar vargen.

Vem är driven nog att starta namninsamling för att avliva tiken?

Kanske också en penninginsamling till skottet, så har vi även finansierat det vi önskar :thumbsup:

Publicerat

Om nu den här MatsCarnmarker är så jävla duktig på namninsamlingar,då borde han väl kunna samla in såpass med pengar att det går att bygga ett hägn till henne då,så kan dom som vill,kanske mot en liten ersättning komma å titta på´na,men att ha henne lös,det är ju solklart omöjlig!Det finns inte ens en susning av rim å fason på denna historia och så illa den är hanterad,tex.vad händer om hon skall få va kvar i området,nu när renarna drar upp mot fjälls,stannar hon kvar å håller tillgodo av får,hundar,kalvar å föl,eller följer hon med renen upp till kalvningslandet,det skulle bara innebära totalkatastrof för alla inblandade i vilket fall.

Visionärer i all ära,men nu har det gått för långt!

Det är klart hon följer renen, det har vargen gjort i alla tider, vargen kallas ju ibland för renens vilda herde.

Publicerat

Tror nog pengar till betala bötern för den desperata djurhållarn som tvingas skjuta den..

Snacka om göra vargen till problem när man gör på detta vis..

Inom 2 veckor börjar man flytta renarna till fjälls och hur många hundratusen det ska kosta extra samt hur många vajor som kastar kalven lär vi slippa läsa om...

Publicerat

Hoppas att lappen skriver om det på sociala medier så vi får veta för dags/kvällspressen är nog totalt ointresserade.

Publicerat

Äh vad tusan. Är vi inte någonstans kring 3-500000 jägare + ett antal småbrukare i landet. Nog borde vi kunna hitta 150 000 pers som inte vill ha kvar vargen.

Vem är driven nog att starta namninsamling för att avliva tiken?

Kanske också en penninginsamling till skottet, så har vi även finansierat det vi önskar :thumbsup:

Visst kan vi sparka igång en världsomfattande namninsamling och vi får väl hoppas att vi passerar 1/2- 1 mille så att vi bräcker vargkramarna. :thumbsup:  :wink:

Publicerat

Som jag påtalade tidigare i dag,så blir det viktigt för de olika partierna inför nästa års val att sätta ner foten i nationella jakt och naturfrågor. :thumbsup:

Kan med viss självbelåtenhet se att jag har rätt,läste alldeles nyss på DagensJakt att Moderaterna redan gått ut med detta budskap :yes:

Vilket parti kommer härnäst??C borde nog vara beredda att bjuda högt om inte SD kommer att bjuda på mest skärpa i frågan,dom har ju börjat tappa sin uppgång,enl.morronhyheterna.Jag är övertygad om att dessa frågor kommer att bli "hetpotatis"i valrörelsen,intressant,på min ära intressant! :thumbsup:

Vidare tänds ett litet hopp om att jakt å naturfrågor blir viktiga byggstenar,så det inte bara kommer att handla om arbete åt alla,skola omsorg,invandring och alla andra av de gamla utnötta frågorna som gör att man hellre ligger kvar i soffan på valdagen! :tongue:

Sist men inte minst,en eloge åt Sprängares debattartikel :smile:

Publicerat

Ps.Såg med belåtenhet att även vår lokalblaska tog upp Sprängares artikel,bra jobbat :thumbsup:

Publicerat

Man får ju en klump i magen vad än man röstar på. Vissa alternativ går ju bort direkt men sedan handlar det ju om att välja det parti som gör minst dåligt eller vad man skall säga.

Publicerat

Ja,visst e det så,men vi kan ju alltid hoppas på att nån jävel kan sätta ner foten och iallafall ta upp det på rätt nivå,för min egen del som prioriterar fågeljakt så ömmar ju fjälljaktsfrågan jävligt mycket,tycker det är rent ut sagt oförskämt av det partiet som besitter jordbruksdepartementet att nonchalera oss medborgare på det viset. :verymad:

Publicerat

Som jag påtalade tidigare i dag,så blir det viktigt för de olika partierna inför nästa års val att sätta ner foten i nationella jakt och naturfrågor. :thumbsup:

Kan med viss självbelåtenhet se att jag har rätt,läste alldeles nyss på DagensJakt att Moderaterna redan gått ut med detta budskap :yes:

Vilket parti kommer härnäst??C borde nog vara beredda att bjuda högt om inte SD kommer att bjuda på mest skärpa i frågan,dom har ju börjat tappa sin uppgång,enl.morronhyheterna.Jag är övertygad om att dessa frågor kommer att bli "hetpotatis"i valrörelsen,intressant,på min ära intressant! :thumbsup:

Vidare tänds ett litet hopp om att jakt å naturfrågor blir viktiga byggstenar,så det inte bara kommer att handla om arbete åt alla,skola omsorg,invandring och alla andra av de gamla utnötta frågorna som gör att man hellre ligger kvar i soffan på valdagen! :tongue:

Sist men inte minst,en eloge åt Sprängares debattartikel :smile:

För mig kommer jaktfrågor en bit ner. Dom är viktiga men inte livsavgörande.

Jag vill kunna leva på lönen, få hjälp när jag blir sjuk eller råkar ut för en olycka. Inte behöva ge fogden nycklarna eller för den delen vapnen, om jag blir arbetslös. Barnen har rätt till bra utbildning. Kunna bo på samma plats som min fru och barn.

(Dvs varken jag eller frun ska behöva bli påtvingad arbete 60-80 mil från hemmet. Det är mindre kränkande om dom tvingar mig eller frun att ta jobb på en lokal bordell, än att tvinga iväg den som är arbetslös till en annan landsända så man bara kan ses på några långhelger/år och kanske semestern)

När sånt är tillgodosett och jag känner mig trygg, då kommer jaktfrågorna.

Publicerat

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2

Publicerat

Men Husse,dom frågorna ältas ju varje gång utan några större resultat i det verkliga livet och som jag ser det har både naturvårdsfrågor som fiske å jakt,turism i alla dess former,möjligheter att livnära sig på renskötsel,småskaligt jordbruk med tillhörande djurhållning osv.osv.en mycket stor plats i val av Riksdag och Regering.

Publicerat

Efter att läst senaste nytt om Helene Lindahl vs.Lena Ek så vågar jag sätta en peng på att Helene får inom kort andra arbetsuppgifter! :thumbsup: :yes: :biggrin: :woot:

Publicerat

Efter att läst senaste nytt om Helene Lindahl vs.Lena Ek så vågar jag sätta en peng på att Helene får inom kort andra arbetsuppgifter! :thumbsup::yes::biggrin::woot:

Jag har läst det också i JoJ och dom har verkligen skiljaktiga meningar i den frågan. :thumbsup:  :yes:  :yes:  :yes:

Moderaterna försöker nu sätta ner klackarna i backen o bromsa att jaktfrågor ska avgöras i Bryssel och det är ju ytterligare ett positivt tecken tycker jag. :yes:  :yes:  :yes:

Jaktfrågor ska avgöras i Sverige o inte utanför landets gränser nere i Bryssel. :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

http://www.jaktojagare.se/notiser/jakt-ska-inte-avgoras-i-bryssel

Publicerat
  • Författare

Ja, den här regeringen får nog min röst när det kommer till jakt och varg frågorna, men det som kommer att fälla avgörande för min del är a-kassan.. Denna regering har ju i princip skrotat a-kassan.. Bättring där ( med tanke på alla arbetslösa i detta land )....

Jag har läst det också i JoJ och dom har verkligen skiljaktiga meningar i den frågan. :thumbsup:  :yes:  :yes:  :yes:

Moderaterna försöker nu sätta ner klackarna i backen o bromsa att jaktfrågor ska avgöras i Bryssel och det är ju ytterligare ett positivt tecken tycker jag. :yes:  :yes:  :yes:

Jaktfrågor ska avgöras i Sverige o inte utanför landets gränser nere i Bryssel. :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Vänstern och MP i regeringställning blir lika med God natt jord, enkel prio i valen numera.

Publicerat

Kommer MP till makten så spelar det ingen roll hur det går med jakten,för du kan ändå inte ta dig ut till den när bensin å diesel kostar en femtilapp/l :wink:

Dessutom finns det inga vägar att åka på heller,ingen ström när det inte blåser osv. :woot:

Vi kommer även att svälta ihjäl för matproduktionen idag är till största delen baserad på energiåtgång som el å diesel och hur fan ska den lilla  lilla produktion som ändå finns kvar distribueras?på moutainbike? :biggrin:

Publicerat

Kommer MP till makten så spelar det ingen roll hur det går med jakten,för du kan ändå inte ta dig ut till den när bensin å diesel kostar en femtilapp/l :wink:

Dessutom finns det inga vägar att åka på heller,ingen ström när det inte blåser osv. :woot:

Vi kommer även att svälta ihjäl för matproduktionen idag är till största delen baserad på energiåtgång som el å diesel och hur fan ska den lilla  lilla produktion som ändå finns kvar distribueras?på moutainbike? :biggrin:

Dom kommer inte att tillåta någon jakt på varg heller. Kanske skyddsjakt på någon enstaka problemvarg men inte mer. :sad:

Du hörde väl vad Peter Eriksson MP sa i vintras. Att samerna ska kunna ha varg också och ska inte ha några undantag. 

Ja, det kommer vi att göra! 

Det finns bara ett alternativ att rösta på i nästa val och det är att rösta på något parti inom Alliansen om vi ska ha någon fortsatt jakt över huvud taget. :thumbsup:  :yes:  :wink:

Publicerat

Kanske får danka av renrajden ;)