Publicerat Mars 19, 201313 yr Jag vet inte om det är den här tiken som är vid Tierp eftersom det finns flera vargar i regionen men en gissning så kanske det är den. http://c.rovobs.se/
Publicerat Mars 19, 201313 yr Nu vet jag inte riktigt var den nya tråden hamnade när jag slog samman dem, men nu är de i af sammanslagna. Räcker med en tråd om kostnaden för en varg. Jämta - Moderator
Publicerat Mars 19, 201313 yr Nu vet jag inte riktigt var den nya tråden hamnade när jag slog samman dem, men nu är de i af sammanslagna. Räcker med en tråd om kostnaden för en varg. Jämta - Moderator Dock handlade inte mitt inlägg kostnaden för en varg, den handlade om att gå ihop till en röst, ett parti för alla jägare.. Så det känns som att du kanske bara läste första raden och sen la inlägget i en tråd om självdött vilt?
Publicerat Mars 19, 201313 yr Nu ligger det där det ska, ibland tjorvar det när man ska sammanfoga ämnen helt enkelt och den här tråden känns alldeles lämplig för ditt inlägg. Jämta - moderator
Publicerat Mars 19, 201313 yr Mitt tålamod försvann när jag läste att den gula tiken än en gång ger sig av norrut, vi har betalat 4.5 miljoner kronor bara för denna dam, nu räcker det! Politiken idag drivs på ett sådant sätt att det inte finns tid/ork/kunskap att driva frågor som landsbygden vill driva. Detta är enligt mig inte olika partiers fel eller saknad av ideologi, utan snarare okunskap. Nu tycker jag att vi slår spiken i kistan och startar ett parti, ett parti helt fristående från våra olika förbund. Rent logiskt för att komma med i riksdagen krävs 4%, 500000 jägare blir ca 5.56% av Sveriges befolkning... För att driva frågorna krävs ju sammarbete med andra partier, rent logiskt dom som stödjer våra frågor. Dvs vi kanske får böja på våra egna värderingar i vissa frågor för att få stöd i andra frågor. Exempel på frågor att driva: Vargen - samla allt under samma fråga, dock krävs att man på en stämma bestämmer partiets grund, vara eller icke vara t.ex. Licenserna - varför det skiljer sig runt Svea. Osv osv.. Vad tror ni? Ska vi sitta i våra stugor och klaga över att det inte kommer finnas löshundsjakt om ett antal år, eller ska vi rusta för strid?! Ska vi bara ha åsikter ang vargflyttar och vad det kostar eller ska vi sätta ner foten?! Jag vet vart jag står i detta, var står du?! Över 60 pers som läste innan inlägget flyttades, men ingen som är intresserad? Det är ju lätt att klaga, bara man själv slipper bry sig...
Publicerat Mars 19, 201313 yr Det är bara det superfly att om du lyckas i ditt åtagande så är det iallafall slut med ditt jagande, politiken tog ditt liv.
Publicerat Mars 19, 201313 yr Det är bara det superfly att om du lyckas i ditt åtagande så är det iallafall slut med ditt jagande, politiken tog ditt liv. Haha! Ja, så kan man se det. Dock får man rätt bra arvoden i riksdagen så annat arbete är ju överflödigt =) Skämt och sido så är det ju som sagt lätt att bara sjunga klagosång men vi alla har ju sett vart detta är på väg, vi gör inget och alla andra gör ALLT..
Publicerat Mars 19, 201313 yr Jag hoppas och tror vi på väg mot en lösning, sen om det blir på rätt sida lagen är en annan sak. Finland och Italien har kommit till rätta med det på sitt sätt och om man läser Glöersens(?) blogg verkar det som det är så Bryssel vill ha det !
Publicerat Mars 19, 201313 yr Superfly Jag vet inte riktigt vilka du syftar på när du säger att vi inte gör något och andra gör allt. Det finns folk här inne som är engagerade i Jägareförbundet. Sedan finns det andra som jobbar inom Riksjägarna. Finns t.o.m. någon som skriver i deras tidning. Sedan finns det de som är engagerade i diverse olika redan existerande partier. Och även om jag tycker att de som jobbar inom Socialdemokratin borde ge upp och istället stödja de borgerliga som åtminstone försökt göra något positivt för jakten så kan jag inte säga att de inte gör något. De kanske gör massor inom partiet. Och skulle de komma till makten efter nästa val (vilket verkar troligt) ve och fasa om det inte finns några kvar som motpol till de där onämbara som anser sig företräda miljön... Om du inte tror att "ditt parti" skall få ensam majoritet i Riksdagen så får du nog hoppas på att det finns några med välvillig inställning till jakten kvar även i de andra partierna. Så nej. Även om det på många sätt känns befogat så tror jag inte på att ett missnöjjesparti är bästa vägen att gå.
Publicerat Mars 20, 201313 yr Från min kommun! Inte för att jag röstar på s men det känns hoppfullt! http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargen-far-arrad-politiker-att-tvivla-pa-demokratin
Publicerat Mars 20, 201313 yr Från min kommun! Inte för att jag röstar på s men det känns hoppfullt! http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargen-far-arrad-politiker-att-tvivla-pa-demokratin Visst är det bra o känns hoppfullt.
Publicerat Mars 20, 201313 yr Dom lyckades inte stoppa all skyddsjakt iaf: http://www.vargfakta.se/nyheter/skyddsjakt-aterupptagen-farila/
Publicerat Mars 20, 201313 yr Dom lyckades inte stoppa all skyddsjakt iaf: http://www.vargfakta.se/nyheter/skyddsjakt-aterupptagen-farila/ Äntligen ett rätt fattat beslut.
Publicerat Mars 20, 201313 yr Superfly Jag vet inte riktigt vilka du syftar på när du säger att vi inte gör något och andra gör allt. Det finns folk här inne som är engagerade i Jägareförbundet. Sedan finns det andra som jobbar inom Riksjägarna. Finns t.o.m. någon som skriver i deras tidning. Sedan finns det de som är engagerade i diverse olika redan existerande partier. Och även om jag tycker att de som jobbar inom Socialdemokratin borde ge upp och istället stödja de borgerliga som åtminstone försökt göra något positivt för jakten så kan jag inte säga att de inte gör något. De kanske gör massor inom partiet. Och skulle de komma till makten efter nästa val (vilket verkar troligt) ve och fasa om det inte finns några kvar som motpol till de där onämbara som anser sig företräda miljön... Om du inte tror att "ditt parti" skall få ensam majoritet i Riksdagen så får du nog hoppas på att det finns några med välvillig inställning till jakten kvar även i de andra partierna. Så nej. Även om det på många sätt känns befogat så tror jag inte på att ett missnöjjesparti är bästa vägen att gå. Det jag syftar på är att värnare/motståndare står eniga och samlade medans vi mest klagar på våra forum och vissa skämmer ut sig på diverse Facebook sidor och dylikt. Att "Kanske" göra massor inom partier hjälper tydligen inte oss i dessa frågor va? Det jag är ute efter är att skapa en egen väg att gå inte majoritet, för i mitt första inlägg klargjorde jag ju att sveriges jägare blir ca 5,56% av befolkningen, lång ifrån majoritet.. Men titta på SD, dom blev vågmästarparti och bara växer ju mer deras frågor diskuterats i öppna forum. Kalla det missnöjjesparti om du vill, jag skulle kalla det en väg in i maktens korridorer där beslut skall tas och frågor tas upp. Detta forum sitter säkerligen inte högre uppsatta ledare inom diverse partier och läser? Vi har en tråd skapad som heter "Hur mycket pengar får en varg kosta" där många ink mig själv kastar skit på "Junselevargen/Flyttvargen" men är det rätt väg att gå? Sitta bakom datorskärmar och klaga istället för att ta tag i problemet? Eller tycker du att våra frågor ställts tillräckligt och stridits för bland våra maktpampar?
Publicerat Mars 20, 201313 yr Superfly: Jag tycker absolut inte att det stridits tillräckligt. Men det är lite skillnad mot ditt uttalande om att det inte gjorts något. Du är lite farligt ute om du anser att alla som strider på andra sätt, eller med andra medel än du själv inte gör något alls. Du får gärna gå en egen väg. Men alla behöver inte vara mot dig, bara för att de inte är med dig...
Publicerat Mars 20, 201313 yr Superfly: Jag tycker absolut inte att det stridits tillräckligt. Men det är lite skillnad mot ditt uttalande om att det inte gjorts något. Du är lite farligt ute om du anser att alla som strider på andra sätt, eller med andra medel än du själv inte gör något alls. Du får gärna gå en egen väg. Men alla behöver inte vara mot dig, bara för att de inte är med dig... Då ber jag om ursäkt om det är så det låter, jag menar att vi kanske ska vara tydligare mot varandra vart och vilka strider vi tar, så vi kan få hjälp av likasinnade. Min idé är ju att samla oss för att synas mer/bättre/bredare än vad som görs idag. Min tanke är ju att få med dom som inte strider öppet, men som har lika rätt som alla andra att rösta, dvs dom kan göra 2 saker; sitta här och på andra forum och klaga, samtidigt som dom bidrar till kampen genom att rösta på ett parti som kan driva sakfrågor på högre instans.
Publicerat Mars 20, 201313 yr Nu har tiken stark hemlängtan. I Gästrikland nu enl. NVV. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/junselevargen-skymtad-i-gastrikland_8016726.svd
Publicerat Mars 21, 201313 yr Han är ju för rolig den där liberg.. simma runt gävle .. återvändsgränd ..viltstängsel MUPP http://www.jaktojagare.se/aktuellt/hon-befinner-sig-nastan-i-en-atervandsgrand
Publicerat Mars 21, 201313 yr Hon lär ju ha ett grymt bra lokalsinne den där tiken. Ja, det måste hon verkligen ha! Han är ju för rolig den där liberg.. simma runt gävle .. återvändsgränd ..viltstängsel MUPP http://www.jaktojagare.se/aktuellt/hon-befinner-sig-nastan-i-en-atervandsgrand Ja, jag läste det förut idag. Frågan är hur hon ska komma hem till Junsele igen???
Publicerat Mars 21, 201313 yr Blir intressant å se hur hon tar sig förbi detta, min gissning är att hon knallar rakt igenom gävle.
Publicerat Mars 21, 201313 yr Hoppas Svenskaspel eller något annat betting bolag snappar upp detta finns oändligt mycket att spela på Går hon tillbaka även denna gång 1,0000001:1 osv
Publicerat Mars 21, 201313 yr Blir intressant å se hur hon tar sig förbi detta, min gissning är att hon knallar rakt igenom gävle. Nattetid.
Publicerat Mars 21, 201313 yr Hoppas Svenskaspel eller något annat betting bolag snappar upp detta finns oändligt mycket att spela på Går hon tillbaka även denna gång 1,0000001:1 osv Ja visst vore det något för spelbolagen att satsa odds på.