Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Grattis Linus! Misstänker att du längtar till 18 års dagen när du får jaga själv ;-).

...och dit är det länge tills det gossebarnet blir 18 bast och får jaga själv. :tongue::thumbsup::whistling::rolleyes:

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

äh det går snabbt ett par, ibland önskar jag att man var 12 själv igen.....inga krämpor när man hoppade ur sängen då inte. :thumbsup:

Publicerat

äh det går snabbt ett par, ibland önskar jag att man var 12 själv igen.....inga krämpor när man hoppade ur sängen då inte. :thumbsup:

Haha! Om jag nu känner Linus rätt så kommer han att klättra på väggarna hem tills den dagen infaller när han får gå ut och jaga själv. :thumbsup::whistling::rolleyes:

Helt rätt! Inte fanns det några krämpor då inte och det gör det väl inte nu heller för jag har fått en knäled utbytt. :thumbsup::smile:

Publicerat

Sköt min första gris igår!!

Kände att jag var tvungen att skryta lite. Har igår fått en plats i jaktlaget här vid farsans gård, känns riktigt bra och en lovande start på jaktåret.

Hade sett grisarna på platsen i förrgår men då skrämt iväg dem pga vittring (antar jag) ingen vind alls. Igår lyckades jag smyga på de två grisarna, troligen två galtar, i vetet. Inta samma som var där dagen innan. Kröp upp vid ett träd ca 40 meter ifrån, tog stöd och siktade där jag skulle, kramade och kramade och kramade lite till sen helt plötsligt small det och min första gris (och matvilt överhuvudtaget) var fälld. Den rörde sig inte en meter utan föll på plats för min 30-06.

Fick inte tag i någon som hjälpte mig utan jag fick ta ur och flå efter bästa förmåga, resultatet blev bra även om det tog sin tid! Kan säga att jag fått mersmak av jakt!!

Publicerat

Glömde...

post-11653-0-18804400-1341831807_thumb.j

Publicerat

Snyggt jobbat!! :biggrin:

Publicerat

Glömde...

Grattis! Bra jobbat! :thumbsup::smile:

Publicerat

Gratulerar. rätt att skjuta på grödorna =)

Publicerat

Snyggt! Minns min första som igår :smile: Var klar på morgonen :sleep: Kunde valt en mindre med men va fan gör man :tongue:

S.

Publicerat
  • Författare

Glömde...

Grattis !! :smile: det är en galt väl ? :wub:
Publicerat
  • Författare

Grannen sköt med en gris i går :smile: hans tredje gris inte alls dåligt :thumbsup: han smög på dom i havren och sköt en liten som kom fram perfekt i hjärtat :cool: men den sprang ändå 25 meter :ohmy: :ohmy: där ser man verkligen vilka kämpar dom är :yes: kaliber : var 6,5 55 norma tror jag. det var en väldigt liten gylta kan man säga har tappat ränderna och det börjar liksom bli lite gris av den. levnadsvikt : 30 kg

Publicerat

Grattis! Bra jobbat!

Publicerat

Grannen sköt med en gris i går :smile: hans tredje gris inte alls dåligt :thumbsup: han smög på dom i havren och sköt en liten som kom fram perfekt i hjärtat :cool: men den sprang ändå 25 meter :ohmy: :ohmy: där ser man verkligen vilka kämpar dom är :yes: kaliber : var 6,5 55 norma tror jag. det var en väldigt liten gylta kan man säga har tappat ränderna och det börjar liksom bli lite gris av den. levnadsvikt : 30 kg

Då har helgmiddagen räddad.

Helgrillat vildsvin kan väl inte vara fy skam. :smile::thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Då har helgmiddagen räddad.

Helgrillat vildsvin kan väl inte vara fy skam. :smile::thumbsup:

håller med :thumbsup::biggrin:
Publicerat

Grattis !! :smile: det är en galt väl ? :wub:

Stämmer, en galt med slakt vikt på 22kg. Helt perfekt matgris.

Publicerat

Det börjar väl bli lite grillgrisar nu.... iaf i några av kullarna.

post-4059-0-54392500-1342001894_thumb.jp

post-4059-0-02696200-1342001942_thumb.jp

Publicerat

Äntligen lite pyjamasgrisar på bild!

Vetet ville dom ha men under hinken (mitt i bilden) fanns det bananer, som lite större grisar var fram och luktade på men ingen ville ha dom. Idag har dom fått sådär en 30 kilo jordgubbar så inatt kan de ha fruktstund igen om de vill. :tongue:

post-3128-0-38669300-1342173449_thumb.jp

Publicerat

Dom växer på dag för dag :yes:

post-4059-0-73573400-1342174837_thumb.jp

post-4059-0-35911900-1342174960_thumb.jp

post-4059-0-95143000-1342175014_thumb.jp

Publicerat

igår sköt jag min första gris !!! :) 32kilo levande så blir en lagom mat gris 00:30 dog den!! vet inte hur man lägger upp bild så det får ni bli utan !!

Publicerat

igår sköt jag min första gris !!! :) 32kilo levande så blir en lagom mat gris 00:30 dog den!! vet inte hur man lägger upp bild så det får ni bli utan !!

Grattis! :thumbsup:

Publicerat

Grattis! :thumbsup:

tack tack :) blev riktigt bra smäll med tog båda lungorna,ryggen,och hjärta sen den sprang ingenstans heller ;)
Publicerat

tack tack :) blev riktigt bra smäll med tog båda lungorna,ryggen,och hjärta sen den sprang ingenstans heller ;)

Ja, det var ju bra det! Nu har du ju käk för en vecka el. två. :thumbsup::smile:

Publicerat

Ja, det var ju bra det! Nu har du ju käk för en vecka el. två. :thumbsup::smile:

javisst det nu kan jag sitta och tugga hela tideeen :)
Publicerat

Härligt Anton!
Publicerat

javisst det nu kan jag sitta och tugga hela tideeen :)

Oh yes! :thumbsup: