Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

När man söker och får licens så går ju en kopia av licensen till handlaren/tidigare licensinnehavaren.. varför kör de inte inköpstillstånd samma väg? Där informationen finns? Skit samma, får posta till Tore då.

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jaha ja.. skickade ett av inköpstillstånden på 204-pipan till Halmstads vapenservice i torsdags fm.. inte ovanligt att brevet landar fredag hos mottagaren men icke. Onsdag idag och ännu ingen reaktion.. Såå trött på både danskjävlarna och herrn nere i Halmstad..

Publicerat

Imponerande tålamod du har med dom bägge.

Nu orkar jag inte bläddra mig genom 42 sidor för o se vilken affär denna handlare i Halmstad har. men har inga goda erfarenheter hos dom jag varit hos där nere vilketsom så.

Publicerat
1 hour ago marcus.söderlund sa:

Imponerande tålamod du har med dom bägge.

Nu orkar jag inte bläddra mig genom 42 sidor för o se vilken affär denna handlare i Halmstad har. men har inga goda erfarenheter hos dom jag varit hos där nere vilketsom så.

Haha :D 

Hade varit mycket spännande att veta vilka vapenaffärer du varit i när det gäller Halmstad då det bara finns EN och han har inte hållt på särskilt länge.

Vapensmedjan kanske man skulle kunna räkna till Halmstad med lite god vilja, men den ligger ju i Oskarström annars. 

Nåväl, detta har ju knappast fallit ut särskilt väl för "Herrn nere i Halmstad" och jag hör allt fler som läst denna tråden och drar öronen åt sig :whistling:

Mvh Joacim 

Publicerat

Oskarström jag tänkte på ;)  han har inte gjort många bra intryck i sina dagar. Iaf inte av de man själv upplevt eller ens vänner.

Fast som du säger. Denna tråd är inge bra reklam direkt för herren i halmstad heller så :ph34r:

Publicerat
12 minutes ago marcus.söderlund sa:

Oskarström jag tänkte på ;)  han har inte gjort många bra intryck i sina dagar. Iaf inte av de man själv upplevt eller ens vänner.

Fast som du säger. Denna tråd är inge bra reklam direkt för herren i halmstad heller så :ph34r:

Ok, då är jag med. 

Säger varken bu eller bä, Halmstad är litet, men internet stort så.... ^_^

En sak är dock säker, det tar långt tid att bygga upp ett gott rykte men du kan rasera det på ett ögonblick. Nu med internet och forum går det snabbare än någonsin :yes:

Mvh

Publicerat

Tja mitt besök hos en viss herre idag fick mig att inse en sak. 

Åker in till en viss herre skall införskaffa mig lite övnings ammunition och får det jag nästan önskar. 

Jag rådfrågar lite snabbt innan jag lämnar butiken om ett av mina vapen angående mitt trycke och får till svar        " köp något på brownells "!  Detta fick mig att inse en sak. Vad F*n hände med vapenaffärer där man kunde gå in få bra service trevligt bemötande och framförallt personal med bred vapenkunskap. På den gamla hederliga tiden när det fanns (vapentekniker) så såg de vad du kom in med i butiken och det gav ett uppriktigt svar och det löste problemet Åt Dig till en vettig peng. Idag är det varken vapentekniker eller vapenkunnigt folk som sitter bakom diskarna. Det är folk som tror det vet och KANSKE löser ditt problem. Jag förstår då nu varför det står otroligt fina begagnade vapen i deras hyllor som det inte får sålt, jo troligtvis för att om de skulle köpa en begagnad som det skulle uppstå något fel på så får det troligtvis inte hjälp med att åtgärda problemet och de resulterar i att folk köper nytt i stället. Jag skulle kunna skriva i oändlighet angående vapenaffärer men tänker hålla punkt här. 

En sak är säker att det borde inte få heta vapen affärer längre eller vapenhandlare, det borde stå " Runt rör med oidentifierat mål "

Publicerat
  • Författare

Fick klart för mej att inköpstillståndet på pipan hade kommit i torsdags... 

Publicerat

Härligt, kul att se vad pipan presterar.

Planerar att testa min bössa på tisdag eller onsdag, har laddat upp en stege med 32gr zombie max och Benchmark krut, blir nog en stege med 40gr v-max också när man ändå håller på, måste dock få tag på mer hylsor...

/Baner

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago Baner sa:

Härligt, kul att se vad pipan presterar.

Planerar att testa min bössa på tisdag eller onsdag, har laddat upp en stege med 32gr zombie max och Benchmark krut, blir nog en stege med 40gr v-max också när man ändå håller på, måste dock få tag på mer hylsor...

/Baner

...  Inköpstillståndet på pipan har alltså landat hos nasaren.. Vart pipan finns och när den kan tänkas landa här står dock skrivet i stjärnorna! Magkänslan säger faktiskt helt ärligt att jag kommer att få labba fram laddningar i mysigt vårväder, plusgrader och lärksång :huh:

Publicerat
58 minutes ago Hipshot sa:

...  Inköpstillståndet på pipan har alltså landat hos nasaren.. Vart pipan finns och när den kan tänkas landa här står dock skrivet i stjärnorna! Magkänslan säger faktiskt helt ärligt att jag kommer att få labba fram laddningar i mysigt vårväder, plusgrader och lärksång :huh:

okay mindre skoj det, antog att pipan skulle hitta hem fort efter att lappen var fixad.

Vart det någon Diarange föresten?

Publicerat
  • Författare

Njae? Kommer att skaffa en 3-12 men det är inte klart när riktigt. MKJ var väl inne på att behålla sin och jag har lite svårt att bli av med min HT så just nu ligger det nere. Har ev lite pengar på ingång framöver och då tänkte jag ta ett nytt tag i detta. Siktet är oslagbart för mej så ska jag fortsätta med rävjakten så ska jag ha det.

Publicerat
11 hours ago Hipshot sa:

Njae? Kommer att skaffa en 3-12 men det är inte klart när riktigt. MKJ var väl inne på att behålla sin och jag har lite svårt att bli av med min HT så just nu ligger det nere. Har ev lite pengar på ingång framöver och då tänkte jag ta ett nytt tag i detta. Siktet är oslagbart för mej så ska jag fortsätta med rävjakten så ska jag ha det.

Jo är ju lite smidigare med mätaren direkt i siktet, skaffa sladden med mät knapp också så du får den på ett bättre ställe.

Ska skaffa en annan kikare till rävbössan när min långhålls pang kommer, Marchen är inte direkt optimal med sin belysning och kostar lite för mycket för att skumpa runt på en skoterkälke.

Funderar på en Hensoldt 6-24x72 igen, eller IOR Crusader...

Publicerat
  • Författare

Lite kul detta.. jag kan känna att x12 är för klent tidvis och har faktiskt sneglat lite på Hensoldten med.. Kända avstånd inom 200 så HAR man fan nytta av mer x än just max 12. Men mina funderingar har ännu så länge landat i att mätförmågan är bättre än hög forstoring.. 

Publicerat
8 minutes ago Hipshot sa:

Lite kul detta.. jag kan känna att x12 är för klent tidvis och har faktiskt sneglat lite på Hensoldten med.. Kända avstånd inom 200 så HAR man fan nytta av mer x än just max 12. Men mina funderingar har ännu så länge landat i att mätförmågan är bättre än hög forstoring.. 

Var därför jag sålde min diarange, 10x är för litet för mig.

Hade varit häftigt om dom gjort en Diarange av 6-24x72'an istället, säkert fått sålt en del. :)

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Baner sa:

Hade varit häftigt om dom gjort en Diarange av 6-24x72'an istället, säkert fått sålt en del. :)

Ja du jag hade nog fan handlat.. undrar hur sinnessjukt dyr den hade varit? Som jag fattat så ska de sluta tillverka dem, ingen efterfrågan.. 

Publicerat
44 minutes ago Hipshot sa:

Ja du jag hade nog fan handlat.. undrar hur sinnessjukt dyr den hade varit? Som jag fattat så ska de sluta tillverka dem, ingen efterfrågan.. 

Ja absolut, hade varit den optimala varmint kikaren för alla situationer.

Diarangen slutade tillverkas 2015 tror jag.

Vad jag har hört så var Diarangen vart för dyr att tillverka, kostade för mycket i slutändan.

Var nog Hensoldt som tillverkade Zeiss 6-24x72, och dom vart ju sålda till Airbus, var nog därför den Zeissen försvann från marknaden.

Dock finns ju Hensoldt 6-24x72 kvar, bättre riktmedel och bättre rattar.

/Baner

Publicerat
På 2017-02-18 at 18:59 Hipshot sa:

Vilket är korkat, för det är gudomligt bra rent praktiskt.

Publicerat
  • Författare
3 hours ago exabit sa:

Hittade precis detta inlägg. Hmm, med en klickande bössa är ju snabb repetering precis vad som behövs? :P

Nej en snabb repetering är korkat för den låter = räven borta. De gånger jag fått klick med normapilarna så har jag faktiskt varje gång lyckats smyga i ny pil.. en patronjävel testade jag tre gånger men icke.. iaf så har jag lyckats ladda om tyst och lugnt och skjuta rävarna ändå. Gör om det med en snabb repetering :D

Men det är klart.. har man en sån bössa så kanske man är duktig på att skjuta rusande rävar så det kanske reder sig ändå? Jag fixar det inte i alla fall alltså lugnt och tyst.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Nej en snabb repetering är korkat för den låter = räven borta. De gånger jag fått klick med normapilarna så har jag faktiskt varje gång lyckats smyga i ny pil.. en patronjävel testade jag tre gånger men icke.. iaf så har jag lyckats ladda om tyst och lugnt och skjuta rävarna ändå. Gör om det med en snabb repetering :D

Men det är klart.. har man en sån bössa så kanske man är duktig på att skjuta rusande rävar så det kanske reder sig ändå? Jag fixar det inte i alla fall alltså lugnt och tyst.

Brytvapen, uber tyst ;)

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Ok då, jag försökte bara vara lite lustig med min käre namne ;)

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago exabit sa:

Ok då, jag försökte bara vara lite lustig med min käre namne ;)

Och jag blandade ihop inläggen.. vart väl vasst :huh: Men som sagt, förstår hur du menar.. 

Men jag vet inte om danskjävlarna planerade för många klick och gjorde slutstycksgången tyst och smidig.. det går kanske inte att ladda om som ett brytvapen men uppenbarligen tillräckligt tyst ändå. Måste vara 5-6 rävar minst som jag skjutit x flera för att tillslut faktiskt få iväg en pil :rolleyes: Givet hur varska de är så är det egentligen konstigt att jag inte sumpat någon ännu.. 

Skit samma, Sakopilarna smäller! 

Publicerat
  • Författare

Tänkte uppdatera lite..

I två veckor har nu Halmstad Vapenservice haft bollen. Pipan är klar i Danmark, jag har inköpstillståndet klart och det är skickat till butiken.. och har anlänt där...detta för två veckor sen dvs 14 arbetsdagar.

Drog ett pm nu via fb där jag på allvar förklarade att jag är less och överväger att skippa den här pipan. Svaret jag kommer att få är att säljaren kommer att höra av sig och tokdissa danskarna och hävda att allt är deras fel. De har för två veckor sedan klargjort att bollen ligger hos Halmstad vapenservice.